Pytanie o cholesterol

11. Data: 2006-10-09 22:30:15

Temat: Re: Pytanie o cholesterol
Od: <j...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

news:1tst8t9mult7u.dlg@always.coca.cola...

> A skoro cytujesz sformułowanie "dobra analiza" - może byłbyś łaskaw
> napisać, kto go w tym wątku użył? Bo na pewno nie ja?

Nie chodzi mi o sformułowanie "dobra analiza"....to był taki skrót myślowy.
Ale z tego co wiem, to inną analizę krwi zrobi początkująca laborantka, a
całkiem inną doświadczona, z dużym stażem. To miałem na myśli.
Pozdrawiam Jurek M.

12. Data: 2006-10-10 05:54:18

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 10 Oct 2006 00:30:15 +0200, j...@n...pl wrote:

> Nie chodzi mi o sformułowanie "dobra analiza"....to był taki skrót myślowy.
> Ale z tego co wiem, to inną analizę krwi zrobi początkująca laborantka, a
> całkiem inną doświadczona, z dużym stażem. To miałem na myśli.

W dzisiejszych czasach początkująca laborantka zrobi dokładnie taką samą
"analizę", jak ta z dużym stażem. W większości przypadków. A wynika to z
faktu, że działania "laborantki" ograniczają się do załadowania surowicy
do probówki i wybrana odpowiedniego programu w komputerze zarządzającym
maszyną, która te oznaczenia wykonuje. Czasy, kiedy oznaczenia
wykonywano "ręcznie" minęły bezpowrotnie :)

Chyba, że pisząc "inną analizę krwi zrobi początkująca laborantka, a
całkiem inną doświadczona" miałeś na myśli to, że ta doświadczona będzie
umiała przeczytać bazgroły lekarza ze zlecenia, a ta "początkująca" nie,
i stąd ta doswiadczona wykona właściwe, a ta druga losowo wybrane ;P

m.
Marek Bieniek (mbieniek na epic pl)

13. Data: 2006-10-10 22:00:02

Od: "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <j...@n...pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "Marek Bieniek" <a...@s...re.invalid> napisał w
> wiadomości news:5kv77vi9vlps.dlg@always.coca.cola...

> Żeby wynik był w miarę dokładny, to co najmniej 16 godzin bez jedzenia,

a niby nie 48 godzin na czczo. piszesz Wać Pan bzdury. Glikemię na czczo
badasz po powiedzmy 10h bez posiłku.

trójglicerydemia-jezeli wystepuje: Badz ok 1h po jedzeniu. Pij mniej
alkoholu. ogranicz weglowodany proste.powtórz badanie.

14. Data: 2006-10-12 07:47:30

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 11 Oct 2006 00:00:02 +0200, Piotr Maksymowicz wrote:

> trójglicerydemia-jezeli wystepuje: Badz ok 1h po jedzeniu. Pij mniej
> alkoholu. ogranicz weglowodany proste.powtórz badanie.

To się nieco kłóci z tym, co mi mówiono kiedy bywałem w poradni zaburzeń
metabolicznych, ale skoro tak piszesz - pewnie masz powód:)
Dla uściślenia - bycie na czczo od 18 poprzedniego dnia zalecano tam do
pełnego lipidogramu, nie tylko tg.

m.
Marek Bieniek (mbieniek na epic pl)

ściskanie nosa i ból zębów?