"Polymorphus low-grade adenocarcinoma"

1. Data: 2006-10-05 20:20:12

Temat: "Polymorphus low-grade adenocarcinoma"
Od: "Jules P." <j...@g...do-wyciecia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie

moja 30-paroletnia znajoma otrzymała niedawno następujący rezultat
badania histopatologicznego po wyłuszczeniu guza ślinianki przyusznej:

"Polymorphus low-grade adenocarcinoma"

Dodatkowo po polsku:
"Utkania raka gruczołowego ślinianki z cechami naciekania tkanek
otaczających, z niewielką ilością figur podziału. Utkanie zmiany
dochodzi do marginesu chirurgicznego"

Jak sobie z grubsza przetłumaczyłem jest to niestety rak złośliwy, ale
chyba "low-grade" daje jakąś nadzieję? Od jutra rozpoczynamy
przygotowania do zaleconych zabiegów radiologicznych.....

Czy ktoś może podesłać jakieś dodatkowe informacje, success-story i inne
rzeczy, na które należy zwrócić uwagę w terapii?

Z chęcią porozmawiam o tym, np. na priva...

Dzięki z góry

--
JP

2. Data: 2006-10-06 07:03:37

Temat: Re: "Polymorphus low-grade adenocarcinoma"
Od: "Krzysztof (Suzuki Kokushu)" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jak sobie z grubsza przetłumaczyłem jest to niestety rak złośliwy,
Rak jest złośliwy z definicji.
> chyba "low-grade" daje jakąś nadzieję?
To NIE jest tak jak w powszechnej opinii ludu, że rak oznacza nieodwołalny
wyrok śmierci. A co do konkretnego przypadku to nazwa Cię nie zwodzi, jest
to nowotwór o raczej powolnym wzroście, i zwykle mało agresywnym
zachowaniu.

--
Krzysiek, EBP
Histora nigdy nie wyleczy żadnego narodu z flustracji

ciekawostka .. :)
Czy podwyżki obejmą rezydentów?
Tajemniczy zastrzyk antyalkoholowy
dobry psycholog na śląsku