Pytanie o naleśniki

1. Data: 2002-10-31 08:29:14

Temat: Re: Pytanie o nale¶niki
Od: b...@w...pl (MiKa) szukaj wiadomości tego autora

Anna Sobieraj wrote:

> Cześć!
> Niedawno dołączyłam się to tej grupy dyskusyjnej.
> Mam pytanko: czy ktoś może wie jak zrobić naleśniki,
> żeby nie miały takich małych dziurek, przez które
wydostaje się
> dla przykładu dżem???

> Pozdrawiam Tiger

Czesc!!
Mam w domciu swietny przepis na nalesniki...pamietam
tyle, ze do ciasta dodaje sie rozpuszczone i
wystudzone maslo... i dziurki sie chyba nie robily...
nie pamietam. A jak sie robi jakas dziurka, to po
prostu "zaklejam" kropla ciasta.
Jak nie zapomne do poniedzialku przyniesc, to podam...
Wytrzymasz?
MiKa

wyslane z serwisu easy cookbook - kukbuk izy
http://www.kuchnia.serwisy.net
http://www.kuchnia.serwisy.net.pl

1. Data: 2002-10-31 08:43:53

Temat: Re: Pytanie o naleśniki
Od: "waldek" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

============
Wydaje mi sie, ze dziurki robia sie wtedy, gdy
ciasto jest "za mokre", albo lane na patelnie zbyt
grubo. Wtedy, poczatkowo, zamiast smazyc sie i od
razu sciac, zaczyna sie gotowac i para wodna
wydobywajaca sie z ciasta przebija w nim dziurki.

waldek
============

1. Data: 2002-10-31 08:44:13

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 31 Oct 2002 09:36:47 +0100, "Anna Sobieraj"
<i...@f...onet.pl> wrote:

> [...]
>Mam pytanko: czy ktoś może wie jak zrobić naleśniki,
>żeby nie miały takich małych dziurek, przez które wydostaje się

dac postac ciastu po dobrym wymieszaniu, ubiciu - tak z pol
godziny i moze rob nieco grubsze rownomiernie rozlewajac ciasto
po patelni

Trys
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2002-10-31 08:47:37

Temat: Re: Pytanie o nale&para;niki
Od: b...@w...pl (MiKa) szukaj wiadomości tego autora

waldek wrote:

> [...]
> grubo. Wtedy, poczatkowo, zamiast smazyc sie i od
> razu sciac, zaczyna sie gotowac i para wodna
> wydobywajaca sie z ciasta przebija w nim dziurki.

Z Ciebie Waldku to taki wiecej naukowiec ;))
Ja mysle, ze tak jak pisze nasza "dobrze opakowana",
trzeba dac ciastu odpoczac po mieszaniu, czy
miksowaniu, bo gubia sie pecherzyki powietrza, ktore
pekajac zostawiaja po sobie dziurki. W przepisie, o
ktorym wczesniej wspominam, taz kaza przynajmniej 1/2
godz. ciasto potrzymac w chlodnym miejscu.

1. Data: 2002-10-31 09:06:25

Od: "waldek" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

============
Moze to byc powietrze. Ale ja nigdy nie odstawiam
ciasta, a dziurki robia mi sie bardzo rzadko. Stad
owa bardzo naukowa proba rozwiazania trudnego
problemu.
Jest pare wyjsc:
1. odstawic ciasto i zobaczyc co wyjdzie
2. zrobic nieco gestsze i zobaczyc co wyjdzie
3. nie dawac rzadkiego nadzienia - nie bedzie
wyciekalo
4. zamiast nalesnikow zrobic zurek na wedzonych
zeberkach

;-}
waldek
============

1. Data: 2002-10-31 09:11:01

Temat: Re: Pytanie o nalesniki
Od: b...@w...pl (MiKa) szukaj wiadomości tego autora

waldek wrote:

> [...]
> 3. nie dawac rzadkiego nadzienia - nie bedzie
> wyciekalo
> 4. zamiast nalesnikow zrobic zurek na wedzonych

Hehehe, masz rację... a propos zurku, to zaraz sluze
przepisem na pyyyyyszna zalewajke... tylko
przysposobie, zeby krzaczkow nie bylo.. ;)

1. Data: 2002-10-31 09:18:17

Od: "waldek" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

==========
O, ki. Czekam.

waldek
==========

1. Data: 2002-10-31 09:32:17

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

>Z Ciebie Waldku to taki wiecej naukowiec ;))
>Ja mysle, ze tak jak pisze nasza "dobrze opakowana",

>MiKa
>
>--------------------------------------------

"Starannie", starannie... ;)))))

Trys

K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2002-10-31 09:42:40

Od: b...@w...pl (MiKa) szukaj wiadomości tego autora

Usenet News ==----------
> http://www.newsfeed.com The #1 Newsgroup
Service in the World!
> -----= Over 100,000 Newsgroups - Unlimited Fast
Downloads - 19 Servers =-----

O ja CIe przepraszam... oczywiscie, ze starannie...
MiKa

wyslane z serwisu easy cookbook - kukbuk izy
http://www.kuchnia.serwisy.net
http://www.kuchnia.serwisy.net.pl

Grzane wino, wersja biala - pomozcie ;-)
Cos dla pan i panow (niektorych) !!!!!!!!!
szaron
żeberka wędzone
niezastąpiona sałatka :)