Pytanie o toksoplazmoze.

1. Data: 2004-03-22 10:28:38

Temat: Pytanie o toksoplazmoze.
Od: "michal" <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzień dobry. Mam do Państwa następujące pytanie dotyczące toksoplazmozy. Czy
jeżeli kobieta jest zarażona toksoplazmozą wrodzoną to czy może posiadać
dzieci ,czy może taka ciąża sie kończy zawsze poronieniem? Czy ewentualnie
jeśli urodzi dziecko ,to czy będzie ono zdrowe? Dziękuję za ewentualną
pomoc. Pozdrawiam.

2. Data: 2004-03-22 19:02:38

Temat: Re: Pytanie o toksoplazmoze.
Od: "vibeee" <mevibeee@NOSPAM_yahoo.com> szukaj wiadomości tego autora

czesc michale

nie jestem lekarzem ale tez mam na 99% wrodzona toxo ( niestety nie moge
tego sparawdzic) no i lekarze mowia, ze jak najbardziej tak tzn. mozna
rodzic zdrowe dzieci, nawet jest to korzystniejsza sytuacja niz nabycie tej
choroby w ciazy...

jest u mnie w rodzinie kobieta \, ktora bedzie rodzic 17 kwietnia, niestety
lekarze nie pomysleli o zbadaniu jej na poczatku ciazy i okazalo sie z 3
miesiacu ze jest na 'koncowce' choroby tzn ma bardzo wysoki poziom
przeciwcial co swiadczy o tym, ze przechodzila ja stosunkowo niedawno czy
juz na pewno w ciazy. Od polowy 3 miesiace bierze rowamycyne, czyli
natybiotyki i przy ostatnich badanich wod l\plodowych nic nie wskazywalo na
to aby plod byl dotkniety ta choroba ( pierwotniakiem). Bedzie na pewno
rodzila przez cesareka, ale to w sumei tak na wszelki wypadek. Plod wyglada
calkowicie zdorwo, miala robione kilka razy usg 3D.

Nie wiem, podejrzewam ze wolisz uslyszec opinie lekarzy ktorzy sie tym
zajmuja, ale jak cos to pisz na priva.

pozdrawiam

Bibianna :)

3. Data: 2004-03-23 20:56:39

Od: "Marta" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jeżeli kobieta jest zarażona toksoplazmozą wrodzoną to czy może posiadać
> dzieci ,czy może taka ciąża sie kończy zawsze poronieniem?

Oczywiście, że tak. Lepiej wcześniej (przed ciążą) zetknąć się z tym
pasożytem niż w trakcie ciąży. Jeśli są przeciwciała wykryte, oznacza to, że
z całą pewnością można zajść w ciążę i nie bać się już toksoplazmozy - bo
jest się odpornym.
Pozdrawiam, Marta

bad.mikologiczne
USG - uwiecznienie obrazu ;)