Pytanka do fachowców ...

1. Data: 2004-04-26 12:56:19

Temat: Pytanka do fachowców ...
Od: "/// Kaszpir ///" <U...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam !

Od kilku miesiecy walczę z wykonawcą (poprzez spółdzielnię w której kupiłem
mieszkanie) o wymiane grzejników na takie jakie będą odpowienie do ogrzania
pomieszczeń do temperatury 20stopni (według polskiej normy) w jakimś szybkim
czasie ...
Niestety przy zakupie mieszkania dałem się oszukać gdyż w pomieszczeniach
25m2 , 14,4m2 , 8m2 jak i 7,7 m2 są zainstalowane dokąłdnie takie same
grzejniki V22 o wymiarach 50cm -wysokośc , 40cm szerokośc i 10cm głębokość.
Żaden z tych grzejników nie potrafił nagrzac w jakimś rozsądnym czasie
żadengo z w/w pomieszczeń ...

Po kilku miesiacach utarczek wykonawca zainstalowal u mnie w największym
pokoju (25m2) grzejnik o wymiarach - 60cm wysokość , 80cm szerokośc i 10xm
głębokośc. Typ to V22 marki idmar.

Problem w tym że grzejnik ten jest o 10cm wyższy od poprzedniego i koniec
grzejnika dotyka niemal parapetu. We wszystkich innych pokojach są grzjniki
o wysokości 50cm więc odleglość od końca grzejnika do parapetu jest dużo
większa niż w przypakdu grzejnika 50cm ...

Czy taka mała odległośc od parapetu może negatywnie wpłynąc na ogrzanie
pokoju ? Czy jednak żadać wymiany grzejnika na taki który ma wysokośc 50cm ?

Drugie jakie znacie sposby aby "zmotywować" spółdzielnie i wykonawce do
usuniecia usterek (niektóre zgłaszałem już 8mc temu !!!) a niedlugo kończy
mi się gwarancja na mieszkanie a jak narazie baaaardzo mało zostalo
usunietych niedoróbek i wad. Pisałem pisma (fax) , dzwoniłem i itd. Zawsze
były obietnice i zapewnienia o szybkim usunięciu problemów a efekt mizerny
Już sam nie wiem co zrobić ...

Mam do wymiany (8 okien) - zarysowane szyby od samego poczatku , wymiana
grzejników (zbyt male do tych pomieszczeń) oraz wyregulowanie i ponowne
zamocowanie drzwi (nie mają pionu).
Więc jak widzicie poważne sprawy :(

Licze na Was !
Dzieki !

/// Kaszpir ///

1. Data: 2004-04-27 07:50:30

Temat: Re: Pytanka do fachowców ...
Od: "Pawel Galinski" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Moze napisz JAKIJ firmy trzeba tak unikac ?

1. Data: 2004-04-27 08:24:03

Od: "/// Kaszpir ///" <U...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Podam jedynie że to firma z grudziądza (woj. kujawsko-pomorskie). Firma
buduje bloki dla pewnej spółdzilni mieszkaniowej położonej w pobliżu
Torunia.
Powstaje własnie w tej spółdzileni nowy blok i jestem bardzo ciekawy jakie
tam przekręty zostana wykonane ? ;-) Może grzejniki do każdego pomieszczenia
(niezaleznie od wielkości) o wymiarach 40x40x5cm ? ;-)

/// Kaszpir ///

1. Data: 2004-04-28 13:12:16

Od: "rpm" <r...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kochany to jest tak: każdy budynek mieszkalny musi mieć pozwolenie na
budowę. Aby uzyskać pozwolenie trzeba przedstawić projekt
architektoniczno-budowlany, którego częścią są projekty instalacji. W
projekcie instalacji co jest określone jakie mają być grzejniki. Pan
projektant dobiera wielkość grzejników w zależności od zapotrzebowania na
ciepło. Tak więc dobierz się do projektu instalacji co, gdzie z pewnością są
większe grzejniki a potem zażądaj wymiany swoich kurdupli. Jeśli odmówią i
płacisz czynsz tej spółdzielni to zagroź im, że sam wymienisz a im
zmniejszysz czynsz o te koszty. Możesz też pójść do sądu, ale masz wtedy z
głowy następny sezon grzewczy bo sądy w Polsce sprawiedliwe, ale nie
rychliwe.

Robert

1. Data: 2004-04-29 06:08:33

Od: "/// Kaszpir ///" <U...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> zmniejszysz czynsz o te koszty. Możesz też pójść do sądu, ale masz wtedy z
> głowy następny sezon grzewczy bo sądy w Polsce sprawiedliwe, ale nie

Wczoraj mialem gwarancyjny odbiór mieszkania i w protokole znów zarządałem
wymiany grzejników. Inspektor był zdziwiony że "narzekam na rozmiar
grzejników" gdyż nademną sąsiad ma takie same mieszkanie jak ja (i takie
same malutkie grzejniki 40cm) i nie narzekają ?
Nie rozumię tego. Bo nie wierzę że im udaje się ogrzać mieszkanie takimi
grzejniczkami.
Niestety inspektor nie kwapi sie aby udostępnić mi wgląd do projektu
instalacji ale obiecał mi na poczatrku kwietnia że usuna wszelkie problemy z
ogrzewaniem (tyle że znów nie dotrzymali terminu) , bo termin mieli do końca
kwietnia ...
Powoli zaczynam się wkurzac bo mieszkam już tam 8 miesięcy i jak narazie
poza licznymi obietnicami (bez pokrycia) i wysylaniem przezmnie listów nic
się nie zmieniło i dalej grzejniki są nie wymienione , szyby nie wymienione
a ja sam zaczynam uchodzić za jakiegoś "upierdliwca" ...
Bo poodbno tylko ja narzekam na grzejniki ...

Szczerze mówiąc tego niew rozumię , bo nie wierzę że inni pokój 25m2
ogrzewają grzejniczkiem 50x40cm V22 , tym bardziej że temeratura w sieci to
jakies około chyba 60 stopni ... (napewno nie 90 stopni).
Albo ludzie marzną (tak jak ja w zimie) albo wogóle nie grzeją ???

/// Kaszpir ///

1. Data: 2004-04-29 11:10:28

Od: "rpm" <r...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

do takiego pokoju to przy dobrym ociepleniu ściany na oko powinien być co
najmniej 120x50.

Robert

1. Data: 2004-04-29 11:35:20

Od: "/// Kaszpir ///" <U...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> do takiego pokoju to przy dobrym ociepleniu ściany na oko powinien być co
> najmniej 120x50.

A możesz mi powiedzieć ile kosztuje taki najtańszy grzejnik (dowolna firma)
? V22.

Ja z wykonawcą prowadziłem "wojnę" i udało mi się że "łaskawie" zainstalował
mi grzejnik 80x60 ...
A o większym nie było mowy (ja chciałem własnie 120cm ...)

Poprostu powiem przegięcie , ja siedze w zimnych pokojach (nie grzeję bo i
tak nie moge ogrzać) a wykonawca ma to gdzieś ...
I jeszcze uwazają mnie za jakiegoś wariata który chce duże grzejniki a inni
mają małe i nie narzekają ...

Szczerze mówiac jak widze takie zachowanie wykonawcy i spółdzielni to
szczerze mówiać jestem zdizwiony że takie coś niby w erze konkurencji i
dbania o klienta moze mieć jeszcze miejsce ...

Wczoraj przyszła komisja , znów powiedziałem to samo , oczywiście wykazali
zrozumienie , spisali i znow nic nie wiadomo ...

1. Data: 2004-04-29 13:47:49

Od: "rpm" <r...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

A jak to się stało, że zapłaciłeś za to mieszkanie nie upewniając się, że
wszystko jest ok. Co do cen to nie wiem bo ja swoje kupowałem 6 mies. temu.

Robert

1. Data: 2004-04-30 05:28:44

Od: "/// Kaszpir ///" <U...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kupowałem ponad 8mc temu. Było mało czasu , gdyż okazało się że jeden gościu
(klient) zrezygnował z mieszkania i nie kupił go i zostało w boloku 1 nowe
mieszkanie wolne ....
Spółdzielnia dala ogłoszenie do gazety o fakcie posiadania na sprzedaż 1
mieszkania (nowe w nowwo oddanym bloku).

Niestety ja osobiście byłem i jestem nadal laikiem. Pojechałem obejrzałem
mieszkanie i bardzo mi się spodobało (położenie - skarpa z widokiem na las)
, cicha okolica , I pietro , sloneczne ...
Dodatkowe wykonczenie mieszkania (dodatkowo udało mi się zmusić wykonawcę do
podniesienia standardu mieszkania za darmo ;-) (gładzie we wszystkich
pokojach , + pomalowanie ścian (ale ja farbę musiałem zapewnić) , wymiana
drzwi ze standardowych na drzwi Porta regulowane z drewnianymi ościeżnicami
, WC - typu kompakt , umywalka z pół nogą ...
Po długich negocjacjach ;-) (ja bym to nazwał szantazem z mojej strony ;)
ale spółdzielnia chciała sprzedać mieszkanie (bo była przez te mieszkanie na
minusie bo wykonawca miał juz zapłacone za to mieszkanie) udao mi się
wynegocjować to oc napisałem (tego w standardzie nie było ;) + umożenie
dodatkowego 5% za tzw "1 lub 2 piętro" (inni mieszkańcy którzy mają
mieszkanie na 1 i 2 piętrze musieli je zapłacić).
Cały "remont" czyli podniesienie standardu mojego mieszkania nadzorował
inspektor budowlany.

Na poczatku zwróciłem uwagę na małe grzejniki , ale zarówno wykonawca jak i
inspektor zapewniali mnie że są one odpowiednie bo to bardzo ciepłe
mieszkanie (z tym się zgadzam) i że sa nowoczesne i itd i że jest wszystko
ok. ja im uwierzyłem bo uwazałem że jesli zarówno prezes spółdzielni jak i
inspektor jak i wykonawca to samo twierdzą to dlaczego mieli by mnie
oszukiwać. Niestety podczas zimy okazało się że grzejniki są za małe ...

Co do mieszkania to płaciłem 1800zł za metr (65m2). Cena według mnie bardzo
dobra , choć cos za "coś" , bo nie mieszkam obecnie w mieście (Toruń) ale
pod Toruniem (Lubicz) i nie jest to 100% nowy blok ale tzw "dobudowa" , więc
nie mamy własnej w "dobudowie" kotłowni ale korzystamy z kotłowni należącej
w 100% do tej spółdzielni ...
Jest jeszcze inny plus tego bloku że jest on w ksztalcie lini prostej a nie
tak jak obecnie buduje się w ramach oszczednosci w ksztalcie litery C lub U.
Takie bloki mi nie odpowiadały gdyż wewnątrz ich jest zawsze ciemno a hałas
jest sporo wyższy niż w przypadku bloków budowanych w lini prostej ..
Także cena miała swoje znaczenie. Tu udało mi się kupic za 1800zł za metr a
w Toruniu musiałbym zapłacic minimum około 2500zł za metr ...

Prawda jest takze taka że poprostu wszystko odbywało się na wariackich
papierach. Pod koniec lipca pojechałem obejrzeć mieszkanie i po kilku dniach
została podpisana umowa przedswstepna (z wpłata zaliczki). Od 1 sierpnia
weszła brygada budowlana i zaczęła podnosić standard mieszkania a 20
sierpnia odbierałem już gotowe mieszkanie ...

/// Kaszpir ///

1. Data: 2004-04-30 09:19:29

Od: "evelyna" <e...@r...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "/// Kaszpir ///" <U...@s...pl> napisał w
wiadomości news:c6q6a1$1db$1@inews.gazeta.pl...
> Wczoraj mialem gwarancyjny odbiór mieszkania i w protokole znów zarządałem
> wymiany grzejników.

A masz moze zapis w umowie o terminie usuniecia usterek zgloszonych przy
odbiorze mieszkania i sankcje zwiazane z niewywiazaniem sie sp-ni/developera
z umowy ?
Moze tym jakos niesolidnych skurczybykow postraszyc?
8 miesiecy - to troche duzo czasu na uporanie sie z usterkami.

powodzenia
ewelina

ANŁUK - Osiedle Legionow w Ząbkach/k.Warszawy?
Ale zabawa!!!
schody drewniane
sprzedaz mieszkania
podkladka chroniaca podloge