RE: Re: brutalnie czy delikatnie ?

1. Data: 2000-08-22 06:02:22

Temat: RE: Re: brutalnie czy delikatnie ?
Od: "bary" <f...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Cześć,

Mam nadzieję, że nie pogniewasz się, że odpowiadam też na grupę? ;)

>rozwój cywilizacyjny pod względem technicznym przerasta zdolnośći odbiorcze
>większości ludzi. Stąd również może brać się nietolerancja i narzucanie
>zachowań konformistycznych. Co o tym sądzisz?

Ja myślę, że chodzi o sumę wszystkich działań jakie dokonuje technika...
telewizja, media, społeczeństwo i najważniejsze rodzina, no i sprzeżenia
zwrotne, bo np. telewizja działa na rodzinę i społeczeństwo.
Zachowanie w danej sytuacji jest więc jakby odtwarzaniem tych wszystkich
narzuconych sugestii, a człowiek ma przez to zniekształcony świat. Świat
stworzył mu sugestie (zmuszacze), którym on się poddał, bo niezdaje sobie z
tego sprawy, jak percepcja jego może być z tego powodu zniekształcona.
Ludzie, nie wierzą, że to ma na nich taki wpływ... Pod wpływem sugestii
ludzie mogą nawet zmarznąć w ogrzewanym pomieszczeniu, wszystko to wpływ
wyrobionego nastawienia i poglądu na świat, co jest prawdą a co fałszem...
Nie wiem jaka będzie przyszłość, ale jeśli plotki o maszynie czytającej
umysł są w jakimś stopniu prawdziwe... i jeśli np. w pszyszłości reklamy
będą wciskane ludziom przez sen... lub nauka, filmy... To może to przynieść
dlasze niekorzystne skutki... chyba, że to będzie uwzględnione...
unormowane i pod kontrolą... No chyba, że wojny przyszłości mogące niszczyć
ludziom mózgi... które mogą być jedynie wojnami psychologicznymi... To by z
pewnością namieszało jeszcze bardziej... ;(

>Z wyrazami szacunku i uznania -
>Gr3gorY

dzięki za odzew..

j...

1. Data: 2000-08-24 13:08:37

Od: "bary" <f...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

>silnego odzdziaływania wśród cywilizacji zachodniej. Bardzo dobrze wiedzą o
>tym specjaliści od reklamy i ludzie, którym zależy na zysku. To właśnie oni

Tak, trzeba znać człowieka do którego się chce dotrzeć, znać jego
kulturę i wzorce...

>psychologia jest obecna wszędzie. W tym przypadku występuje całkowite

>zintegrowanie z ekonomią i marketingiem. Czy jest to odpowiednie??? Tutaj

Nasze społeczeństwo, składa się z ludzi... a jednostką kieruje jej
psychika ;)
Ludzie tworzą system, który powinien zaspokajać ich najważniejsze
potrzeby... Trudno się nie domyślić, że psychologia będzie wykorzystywana
jako środek perswazji by uzyskać lepsze zyski na innych.. i to od polityki
po politykę w ekonmii... kontakty między ludzkie.. itp...

>już nie można udzielić jednoznacznej odpowiedzi, gdyż reklama i
preferowanie
>pewnych zachowań nie zawsze musi być odbierane w sposób negatywny, nie
>sądzisz? Dlatego też myślę, że nie ma co dramatyzować i nie powinniśmy się

Reklama, to tylko wykorzystanie przez ludzi okazji.. jaką stworzyła w
człowieku potrzeba uległości... podporządkowanie się masom... Ta
manipulacja, wprowadza do tego tylko dodatkowe zamieszanie... Ta uległość
zrodziła się w rodzinie, gdzie dziecko musiało bezwzględnie wykonywać wolę
rodziców... To jest wyrobiona niesamodzielność, która później otwiera furtkę
innym.. bo przecież skoro sami się pchają to wystarczy im podyktować co mają
robić...

>zabroniona w trosce o zdrowie psychiczne całego społeczeństwa. Chyba dobrym
>przykładem będzie właśnie reklama podprogowa. Cóż nam może przynieść

fakt...

>wojnach psychologicznych nie chcę się za bardzo wypowiadać, bo to już trąci

Nie wiem czy zauważyłeś, ale każda wojna ma charakter po części
psychologiczny... Chociażby zastraszająca prezentacja siły, którą było
zrzucenie bomb atomowych... Albo specjalne samoloty, nadające specjalne
programy na terenie wroga, siejąc panikę...

>Właśnie o to mi chodziło w moim wcześniejszym mailu. Można odnieść
wrażenie,
>że ten 'świat' to po prostu grupa ludzi, którzy popychają cały rozwój

Hmm... tak jest ;)

>cywilizacyjny do przodu ze względów jedynie ekonomicznych. Większość z tych

I wymarzonej poprawy jakości życia...

>pułapki... Myslę, że osoba, która jest uodporniona na takie zagrywki śmiało
>może powiedzieć, że dorasta osobowościowo do technologii, którą oferują nam
>dzisiajsze czasy...

Dokładnie.. w dzisiejszych czasach po prostu trzeba mocno stąpać po
ziemi i dokładnie wiedzieć czego się chce ;)

pozdr..

Jacek

Punktualnosc
Cala prawda o mnie.