From: "bary" <f...@k...net.pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
References: <39a21819$1@news.vogel.pl>
Subject: Re: Re: brutalnie czy delikatnie ?
Date: Thu, 24 Aug 2000 15:08:37 +0200
Lines: 73
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 4.72.3110.5
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V4.72.3110.3
NNTP-Posting-Host: pb168.gdansk.ppp.tpnet.pl
X-Original-NNTP-Posting-Host: pb168.gdansk.ppp.tpnet.pl
Message-ID: <3...@n...vogel.pl>
X-Trace: 24 Aug 2000 15:07:15 +0200, pb168.gdansk.ppp.tpnet.pl
X-Complaints-To: U...@n...vogel.pl
Path: news-archive.icm.edu.pl!pingwin.icm.edu.pl!warszawa.rmf.pl!news.rmf.pl!news.one
t.pl!news.vogel.pl!pb168.gdansk.ppp.tpnet.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.psychologia:56821
Ukryj nagłówki
>silnego odzdziaływania wśród cywilizacji zachodniej. Bardzo dobrze wiedzą o
>tym specjaliści od reklamy i ludzie, którym zależy na zysku. To właśnie oni
Tak, trzeba znać człowieka do którego się chce dotrzeć, znać jego
kulturę i wzorce...
>psychologia jest obecna wszędzie. W tym przypadku występuje całkowite
>zintegrowanie z ekonomią i marketingiem. Czy jest to odpowiednie??? Tutaj
Nasze społeczeństwo, składa się z ludzi... a jednostką kieruje jej
psychika ;)
Ludzie tworzą system, który powinien zaspokajać ich najważniejsze
potrzeby... Trudno się nie domyślić, że psychologia będzie wykorzystywana
jako środek perswazji by uzyskać lepsze zyski na innych.. i to od polityki
po politykę w ekonmii... kontakty między ludzkie.. itp...
>już nie można udzielić jednoznacznej odpowiedzi, gdyż reklama i
preferowanie
>pewnych zachowań nie zawsze musi być odbierane w sposób negatywny, nie
>sądzisz? Dlatego też myślę, że nie ma co dramatyzować i nie powinniśmy się
Reklama, to tylko wykorzystanie przez ludzi okazji.. jaką stworzyła w
człowieku potrzeba uległości... podporządkowanie się masom... Ta
manipulacja, wprowadza do tego tylko dodatkowe zamieszanie... Ta uległość
zrodziła się w rodzinie, gdzie dziecko musiało bezwzględnie wykonywać wolę
rodziców... To jest wyrobiona niesamodzielność, która później otwiera furtkę
innym.. bo przecież skoro sami się pchają to wystarczy im podyktować co mają
robić...
>zabroniona w trosce o zdrowie psychiczne całego społeczeństwa. Chyba dobrym
>przykładem będzie właśnie reklama podprogowa. Cóż nam może przynieść
fakt...
>wojnach psychologicznych nie chcę się za bardzo wypowiadać, bo to już trąci
Nie wiem czy zauważyłeś, ale każda wojna ma charakter po części
psychologiczny... Chociażby zastraszająca prezentacja siły, którą było
zrzucenie bomb atomowych... Albo specjalne samoloty, nadające specjalne
programy na terenie wroga, siejąc panikę...
>Właśnie o to mi chodziło w moim wcześniejszym mailu. Można odnieść
wrażenie,
>że ten 'świat' to po prostu grupa ludzi, którzy popychają cały rozwój
Hmm... tak jest ;)
>cywilizacyjny do przodu ze względów jedynie ekonomicznych. Większość z tych
I wymarzonej poprawy jakości życia...
>pułapki... Myslę, że osoba, która jest uodporniona na takie zagrywki śmiało
>może powiedzieć, że dorasta osobowościowo do technologii, którą oferują nam
>dzisiajsze czasy...
Dokładnie.. w dzisiejszych czasach po prostu trzeba mocno stąpać po
ziemi i dokładnie wiedzieć czego się chce ;)
pozdr..
Jacek
|