cos szybkiego i smacznego:-)

1. Data: 2002-10-17 20:21:37

Temat: cos szybkiego i smacznego:-)
Od: "Anka" <v...@g...univ.gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

znacie przepis na jakies dobre ciacho?TYlko takie przy ktorym nie ma duzo
roboty, bo czasu malo.....

wielkie dzieki

1. Data: 2002-10-17 20:25:38

Temat: Re: cos szybkiego i smacznego:-)
Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Anka" <v...@g...univ.gda.pl> napisał w wiadomości
> znacie przepis na jakies dobre ciacho?TYlko takie przy ktorym nie ma duzo
> roboty, bo czasu malo.....

biszkopt z jabłkami.
http://jduszczynska.republika.pl/kuchnia/placek_z_ja
blkami.htm
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

1. Data: 2002-10-18 08:20:45

Temat: Odp: cos szybkiego i smacznego:-)
Od: "Ala" <o...@f...it> szukaj wiadomości tego autora

tiramisu

Ala

Użytkownik Anka <v...@g...univ.gda.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:aon63o$oce$...@n...tpi.pl...

1. Data: 2002-10-18 08:41:08

Temat: Re: cos szybkiego i smacznego:-) (P)
Od: AgataW <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Anka" <v...@g...univ.gda.pl> wrote:

>znacie przepis na jakies dobre ciacho?TYlko takie przy ktorym nie ma duzo
>roboty, bo czasu malo.....

Ciasto Basi
Prosze bardzo: przzepis na ciasto-ktore-zawsze-wychodzi
1 jajko
1 szklanka cukru
1/2 szklanki oleju
1 szklanka mleka
3 szklanki maki
1 lyzeczka sody oczyszczonej
3 lyzki dzemu
To wszystko nalezy zmiksowac, wylac do natluszczonej i
wysypanej bulka blachy, na góre wylozyc owoce i piec ok. 40 min w temp.
ok. 250 stopni Aby z tego ciacha uzyskac najprostrzy piernik
lub murzynek wystarczy dodac 3 lyzki kakao i troche przyprawy do
piernikow lub cynamonu, a po upieczeniu polac masa
czekoladowa." (Basia)

Ciasto Ewy
oto "CIASTO AWARYJNE" - pochodzi z przepisu czytelnikow pewnego
"kuchennego" magazynu, niestety nie pamietam jakiego.
Wyprobowane przeze mnie n! razy i zawsze niezawodne.
Czas: ok 40 minut od przygotowania do podania.
6 lyzek maki
6 lyzek cukru
3 jaja
trzy czwarte kostki margaryny (takiej cwierc kilowej)
2 plaskie lyzeczki proszku do pieczenia
ok.20 dkg dowolnych owocow np.sliwek, jablek, agrestu,
wisni(moga byc mrozone).
Margaryne roztopic i ostudzic. Dodac cukier, jaja, proszek do
pieczenia, make i dokladnie wymieszac. Dodac owoce. Ciasto wylac
na waska forme posmarowana tluszczem i posypana bulka tarta
albo maka. Wstawic do nagrzanego piekarnika, piec ok.30 min. w
temp.180C a po upieczeniu posypac ciasto cukrem pudrem. Polecam -
zawsze wychodzi!" Ewa

Ciasto od Bozenki
Ciasto na tarce Kucharka

2 jajka
1 szkl. cukru (mozna mniej zalezy od slodkosci konfitur)
200 gr margaryny
soda lub proszek do pieczenia
mąka
konfitury, dżem i td.(dobre jest z borówkami lub wiśniami)
dobra kawa lub herbata, jak ktoś woli - mleko
Jaja ubić z cukrem, dodać roztopioną margarynę, proszek do
pieczenia i mąkę,tyle aby ciasto bylo bylo elastyczne. Ciasto
wlozyć na min. godzine do lodowki. Po wyjęciu z lodówki podzielić na
2 części. Pierwszą zetrzeą na tarce o dużych oczkach na papier
do pieczenia (blachę), na ciasto wylozyć konfitury lub dżem i
rownomiernie zetrzeć drugą część ciasta. Ładnie uformować
brzegi i wstawić do nagrzanego piekarnika (200C) na ok. 45 min. W
tym czasie zagotować wodę, zaparzyć herbatę lub kawę i zawołać
rodzinkę na ciasto " Bozenka

Bananowiec Magdaleny Bassett
Mam swietny przepis, sprawdzony kilkanascie razy, zawsze
wychodzi, jest to ciasto na oleju, bez masla, wilgotne i smaczne:
Ciasto bananowe
110 ml oleju (1/2 cup)
110 gr bialego cukru (1/2 cup)
110 gr brazowego cukru (1/2 cup) (lub 220 gr tylko bialego - 1 cup)
2 jajka
3 przejrzale banany - im ciemniejsze i bardziej obslizgle, tym lepsze.
260 gr maki (1-3/4 cup)
1 lyzeczka polskiego - 2 amerykanskiego proszku do pieczenia
1 lyzeczka sody oczyszczanej
wloskie orzechy i rodzynki - na objetosc "czubata szklanka" - 2
garscie
kilka kropel olejku pomaranczowego
Rozgrzac piec do 160C/325F. Wysmarowac maslem i oproszyc maka 1
forme do keksu (jak dno od trumny). W mikserze polaczyc cukry
z olejem, dodac jajka, ubijac 1 minute. Zmieszac make z
proszkiem i soda, i dodac polowe do miksera. Ubijac 1 minute, dodac
banany i reszte maki, ubijac 3 minuty. Jesli ubijamy recznym
mikserem, nalezy banany zmiazdzyc widelcem. Mikser wolnostojacy ma
wystarczajaco sily, ze zrobi z nich papke. Dodac rodzynki i
orzechy, wymieszac lyzka, przelac do formy, piec 90 + minut.
Sprawdzic patyczkiem w srodku. Musi byc bardzo brazowy, i bedzie
mial ladne pekniecie wzdluz, a orzechy i rodzynki nie opadaja na
dno. A propos ciemniejacych bananow i co z nimi zrobic. Gdy sa
juz bardzo dojrzale, mozna je zamrozic. Gdy sie ma 3, mozna
zrobic ciasto. Latwo sie obieraja po zamrozeniu i zupelnie nie
zmieniaja smaku ciasta."Magdalena

Ciasto makowe Witka
Ja czasami stosuje dosc prosty przepis i bardzo łatwy do wykonania.
Składniki
5 jajek
1 szklanka cukru
1 szkl. maki
1 szkl. maku (niemielonego)
1 łyżeczka proszku do pieczenia
jeden zapach (cytrynowy, migdałowy)
1 paczka margaryny
Wszystko (oprócz margaryny) wrzucam do miksera i mieszam.
Równocze?nie roztapiam margarynę i nie przerywajšc mieszania powoli
wlewam do ciasta. Całš masš następnie należy umie?cić w formie
(najlepiej o prostokatnej podstawie), natłuszczonej i lekko
obsypanej mškš. Piec 45 minut w tem.170-175. Zachęcam, naprawdę
dobre."Witek

Torcik bez pieczenia Basi
Torcik orzechowy (pyszny, naprawdę!) Składniki: Koska masła,
jajko, żółtko, szklanka cukru pudru, 4 łyżki kakao, 30 dkg
orzechów włoskich, rodzynki, 5 paczek herbatników. Wykonanie:
Ucieramy masło z jajkiem, żółtkiem i cukrem. Dzielimy na dwie czę?ci.
Do jednej dodajemy kakao a do drugiej orzechy z rodzynkami. Na
nasšczonych lekko mlekiem herbatnikach układamy najpierw masę
kakaowš, znów herbatniki a potem orzechowš. Przykrywamy
herbatnikami. Mozna udekorować owocami i zalać lekko stężałš galaretkš."Basia

Bajadera Maciachowej
Nazywa sie toto "BAJADERKA" 2 paczki masla, 2 zoltka, 1/2
szklanki cukru pudru, 3-4 lyzki kakao, 1 paczka wafli tortowych
slodkich, sok z 1 cytryny. z masla, zoltek, cukru i cytryny zrobic
krem cytrynowy. Wafle dac silnemu mezczyznie do pogniecenia w
dloniach. Maja to byc okruchy wielkosci .... 1-2 groszy.
Wymieszac wafle z kremem. Uformowac kulki (trzeba je lekko docisnac -
lubia sie rozsypywac), obtoczyc w kakao zmieszanym 1:1 z cukrem
pudrem. Wstawic do lodowki na noc. Jesc i nie liczyc kalorii"
Maciachowa

1. Data: 2002-10-18 09:41:48

Od: j...@s...pl (Joanna Michalska) szukaj wiadomości tego autora

>znacie przepis na jakies dobre ciacho?TYlko takie przy ktorym nie ma duzo
>roboty, bo czasu malo.....

Witam!

Oto mój przepis na blok, który wszyscy moi znajomi a przewodzi im mój TZ
zjadaliby w niezliczonych ilościach.
500 dkg mleka w proszku ale nie instant
1 kostka margaryny
3/4 szklanki cukru
3/4 szklanki mleka
3 łyżki kakao
6 łyżek kawy inki ( w zastępstwie dobra jest naturalna kawa rozpuszczalnsa
ale trochę mniej 4)
3 paczki herbatników takich twardych (Jutrzenka)
W misce mieszamy mleko w proszku z kakao i inką, dokładnie do tego łamiemy
herbatniki. W rondlu rozpuszczamy margarynę z cukrem i mlekiem do
zagotowania i zalewamy wrzątkiem suchą masę. Dokładnie wymieszać i przełożyć
do uprzednio przugotowanej formy (jak do keksu) i zostawić do ostygnięcia
później wstawić do lodóki . Mówię Ci pycha.
Pozdrawiam
Asia M.

1. Data: 2002-10-18 10:20:00

Od: j...@s...pl (Joanna Michalska) szukaj wiadomości tego autora

sorry miało być 50 dkg
takie internetowe przejęzyczenie no gramaturki mi się pomieszały
Asia M.

1. Data: 2002-10-18 10:20:05

Od: Waldemar Krzok <w...@u...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

Joanna Michalska:

> Oto mój przepis na blok, który wszyscy moi znajomi a przewodzi im mój TZ
> zjadaliby w niezliczonych ilościach.
> 500 dkg mleka w proszku ale nie instant

fakt, 5 kilo mleka w proszku to będzie niezły blok ;-)

Waldek

1. Data: 2002-10-18 12:28:54

Od: j...@s...pl (Joanna Michalska) szukaj wiadomości tego autora

Wersja poprawiona przepis na blok, który wszyscy moi znajomi a przewodzi im
mój TZ
zjadaliby w niezliczonych ilościach.
50 dkg mleka w proszku ale nie instant
[...]

co z tym zrobić? bułka czosnkowa