obiad

1. Data: 2002-10-29 10:09:07

Temat: Re: obiad
Od: zGosiula <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sabina wrote:
> Czesc
> Co robicie dzisija na obiad bo ja nie mam zadnego pomyslu.

Ja właśnie z tego samego powodu zajrzałam do zamrażarki i wyciągnęłam
"coś" co wygląda mi na jakiś sos do ryżu ;-). Wypatrzyłam, że ma
pieczarki, kawałki kurczaka i jest pomidorowe ;-).

> Podeslijcie jakies propozycje tylko nie za bardzo wymyslne.

:-))).

Kapuśniak z salami

1 cebula
10 dkg szynki
20 dkg peperoni lub salami (ew. jakaś kiełbasa mocno podwędzana)
40-50 dkg kiszonej kapuchy
tyle samo ziemniaków
litr wywaru
kminek - jak kto lubi (bo ja nie)
pieprz

W garnku podsmażamy na oliwie cebulę. Następnie wrzucamy kiełbasę i
szynkę. Jak nam się ładnie zrumieni, to dodajemy pozostałe składniki
(ziemniaki pokrojone w kostkę, kapustę i wywar). Doprawiamy pieprzem,
ew. solą. I gotujemy, aż ziemniaki zmiękną ;-). Zupa jest naprawdę
pyszna :-).

Ziemniaki smażone z salami

40 dkg salami
1 cebula
2 czerwone papryki
0,5 kg ziemniaków
1 szkl. wywaru
pieprz, oregano (konieczne!)

Podsmażamy salami (ja robię to w stalowym garnku). Nadmiar tłuszczu
można odlać. Wrzucamy cebulę, paprykę (oczywiście wszystko pokrojone) i
ziemniaki pokrojone w kostkę. Lekko podsmażamy. Dodajemy wywar i
przyprawy. Dusimy ok. 15 minut, aż ziemniaki będą miękkie.

Te dania są proste, składniki mało wyszukane, co czasami jest ich zaletą ;-)

--
Gosia
wywal "brzydkie" mailto: zgosiula(at)poczta.onet.pl

1. Data: 2002-10-29 10:39:16

Od: zGosiula <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sabina wrote:
> ja salami uwielbiam ale moj facet nie nawidzi:(((

No to odpada.

A może Grzesiowe chilli con carne?

http://mniammniam.pl/p.php?p=428

Chilli Con Carne czyli po prostu wołowina z chilli

pół kilograma mielonej wołowiny
dwie puszki fasoli
dwie puszki pomidorów z puszki lub 3 szklanki świeżych pomidorów,
obranych ze skóry i pokrojonych na dowolne kawałki
4 ząbki czosnku
pół łyżeczki mielonego kminku
pół łyżeczki chilli w proszku
szczypta oregano
łyżka mąki
sól
świeżo zmielony pieprz
odrobina cukru
łyżka oleju

W dużym rondlu lub garnku rozgrzewam olej i wrzucam do niego mięso.
Mięso smażę do zrumienienia rozgniatając je widelcem, tak by nie
powstały zbyt duże grudki. Do mięsa dodaję wszystkie przyprawy i smażę
jeszcze 3-5 minut na średnim ogniu, cały czas mieszając.

Po tym czasie dodaję pomidory [jeśli z puszki, razem z sokiem] i dusze
potrawę na maleńkim ogniu przez pół godziny. W czasie duszenia
sprawdzam, czy nie trzeba dolać trochę wody, by potrawa się nie przypalała.

Po tym czasie dodaje odsączoną fasolę i trzymam chilli na ogniu jeszcze
5 minut.

Doskonale smakuje z ryżem. A jeszcze lepiej z kwaśną śmietaną, posiekaną
drobniutko cebulą, tartym serem, awokado pokrojonym na drobne kosteczki
albo... zamiast awokado można dodać szczypiorki u natki zielonej
pietruszki.

1. Data: 2002-10-29 10:52:03

Od: zGosiula <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Waldemar Krzok wrote:

> jak ci się uda dodać mozarelkę do paniereczki, czemu nie, ale to chyba
> dość trudne.

ROTFL :-))))) A swoją drogą parmezanik to jest to :-). Ostatnio często
dodaję go do panierki :-).

1. Data: 2002-10-29 11:02:33

Temat: obiad
Od: "Sabina" <s...@2...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc
Co robicie dzisija na obiad bo ja nie mam zadnego pomyslu.
Podeslijcie jakies propozycje tylko nie za bardzo wymyslne.
I tylo zadnych pytan co wedlug mnie jest wymyslne:)))

1. Data: 2002-10-29 11:18:48

Od: j...@s...pl (Joanna Michalska) szukaj wiadomości tego autora

> Czesc
> Co robicie dzisija na obiad bo ja nie mam zadnego pomyslu.
> Podeslijcie jakies propozycje tylko nie za bardzo wymyslne.
> I tylo zadnych pytan co wedlug mnie jest wymyslne:)))

Hej!
Dzisiaj u mnie jest jedno danie bo na zupę to nic nie mam zrobię kotleta
panierowanego z piersi indyczych z ziemniaczkami i surówką z kapusty
kiszonej plus jakiś kisielek
Pozdrawiam ze smakiem Asia M.

1. Data: 2002-10-29 11:22:23

Od: Waldemar Krzok <w...@u...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

Sabina:
> Czesc
> Co robicie dzisija na obiad bo ja nie mam zadnego pomyslu.
> Podeslijcie jakies propozycje tylko nie za bardzo wymyslne.
> I tylo zadnych pytan co wedlug mnie jest wymyslne:)))

a co masz?

Waldek

1. Data: 2002-10-29 11:26:19

Od: Waldemar Krzok <w...@u...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

Joanna Michalska:
> Dzisiaj u mnie jest jedno danie bo na zupę to nic nie mam zrobię kotleta
> panierowanego z piersi indyczych z ziemniaczkami i surówką z kapusty
> kiszonej plus jakiś kisielek
> Pozdrawiam ze smakiem Asia M.

kotlecika panierowanego z piersiczek indyczka z ziemniaczkami i
suróweczką z kapustki chcesz robić? Dodaj troszeczkę parmezaniku do
paniereczki, będzie lepiej smakowało.

Waldek

1. Data: 2002-10-29 11:29:36

Od: "Dorunia" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

U mnie kartoflanka i placki ziemniaczane z musem jabłkowym i śmietaną:-))

Pozdrawiam
Dorunia

1. Data: 2002-10-29 11:32:26

Od: j...@s...pl (Joanna Michalska) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> kotlecika panierowanego z piersiczek indyczka z ziemniaczkami i
> suróweczką z kapustki chcesz robić? Dodaj troszeczkę parmezaniku do

A może być mozarella bo takową mam w lodóweczce
Pozdrawiam ze smakiem Asia M.

1. Data: 2002-10-29 11:34:11

Od: "zzuzik" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak możesz to podaj przepis na to co robisz

Użytkownik "Dorunia" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
> U mnie kartoflanka i placki ziemniaczane z musem jabłkowym i śmietaną:-))
>

> Pozdrawiam
> Dorunia

co w kuchni ?
Nowina - co to