RE: zupa "kwasne"

1. Data: 2003-01-21 14:18:30

Temat: RE: zupa "kwasne"
Od: r...@g...faurecia.com (RECEPTION) szukaj wiadomości tego autora

czy w takim razie moge prosic o przepis na choc jedna z nich?
moja na pewno byla bez majeranku, chyba odpowiadala tej 'poznanskiej'
odmianie
z maslanki, ale robiona byla raczej z kwasnego mleka.
I dziekuje za inne posty na ten temat [zwlaszcza teekaa],
mam juz jako-takie wyobrazenie jak sie od tego zabrac :)

s...@c...pl
s...@o...pl
s...@d...ids.pl
----------------------------------
i am your deathstar :: blow me away

1. Data: 2003-01-21 19:57:11

Od: Marcin E. Hamerla <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

RECEPTION napisal(a):

>czy w takim razie moge prosic o przepis na choc jedna z nich?

W Czestochowie zalewajke, kiedys popularna glownie wsrod biedoty, robi
sie na przyklad tak: obierasz ziemniaki i kroisz w kostke. Zalewasz
woda (ilosc, tak na oko na dwukrotna wysokosc ziemniakow), dorzucasz
zabek czosnku i lisc laurowy. Gotujesz do miekkosci ziemniakow.
Zalewasz baszczem. Okrasą moze byc gotowany w zupie kawalek kielbasy,
podsmazony boczek lub kielbasa, ew. w wersji postnej smietana.
Podsmazony boczek lub smietane wrzucasz juz na talerz. A jak sie
prosto i szybko barszcz ostatnio pisalem.

--
Pozdrowienia, Marcin E. Hamerla

"Płoń, płoń, płoń parlamencie, spali Cię ogień na historii zakręcie."

1. Data: 2003-01-21 22:37:17

Od: "AnnaK" <a...@U...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wlac maslanke do gara i doprowadzic do wrzenia, zaciagnac maka rozprowadzona
woda. Uwaga: mnie zawsze warzyly sie maslanki kupowane w kartonach. Nie
probowalam takich z foli, bo ni udalo mi sie kupic, ale wiem, ze bywaja. Nie
przeszkadza to w smaku, trzeba po prostu potem dobrze zamieszac. Dodac
ugotowane osobno ziemniaki i kasze perlowa, zamieszac, dobrze osolic, ew.
dodac troche smietany. Dla mnie pyszotka, jedna z ulubionych zup
dziecinstwa. A zalewajka to moja Babcia nazywala inne zupy, takie faktycznie
na bazie bialego barszczu lub inne.
Pozdrowienia
Anka

--

> [...]