Rącznik

11. Data: 2002-01-02 12:55:01

Temat: Re: Rącznik -przy okazji
Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Palec przeskoczył - poprawnie powinno być Sauromatum.
Sauromatum = Voodoo Lily
Zaczynam się bać. ;-)
Pozdrawiam, Jerzy

12. Data: 2002-01-02 12:58:18

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Arum venosum, a polska nazwa rodzajowa palczycha. Jedna z niewielu
roślin
> cebulowych, które się w mojej glinie udają. Pielęgnacja: zimą trzymać w
> chłodzie (jak dalie i tym podobne tałatajstwo), z tym, że jeśli cebule

> duże (średnica ok. 7-8 cm), to jest szansa, że zakwitną. W tym celu
należy
> przenieść cebulę z chłodnego pomieszczenia do ciepłego i położyć ją na
> talerzu. Bez ziemi, bez wody. "Zakwita". Kwiat typowy dla obrazkowatych,
> czyli kwiatostan i pochwa, w kolorze purpurowo-czarnycm z cętkami.
Zobacz:
http://www.kallus.com/aroids/other/voodoo.htm
Pozdrawiam, Jerzy

13. Data: 2002-01-02 20:50:54

Od: "Bogusław Bielawski" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziękuję Basiu za te informacje, czy to oznacza, że żeby zakwitły nie
zakopywać tylko trzymać w domu? Co wtedy z zapachem? Ja akurat nie przepadam
za zgnilizną. Czy Ty je do zakwitania pobudzasz? Czy ten zapach jest
"ledwowyczuwalny" (roślinka niewinna) czy też przykry intensywnie?
Rzeczywiście ma coś z żyrafy.
Skoro się u Ciebie sprawdza to zdradź jak ją komponujesz - do czego Ci te
Palczychy pasują.

Pozdrowienia
Bogusław Drugi BoG

14. Data: 2002-01-03 09:08:36

Temat: Odp: Rącznik -przy okazji palczycha
Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bogusław Bielawski" <l...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:a0vrrt$su$1@news.tpi.pl...
> Dziękuję Basiu za te informacje, czy to oznacza, że żeby zakwitły nie
> zakopywać tylko trzymać w domu?

Oczywiście, że zakwitną również w ogrodzie po posadzeniu. Tyle że kwiat
gwoli barwy nie będzie rzucał się w oczy. Najwyżej do niego dojdziesz,
widząc rój much kłębiący się dokoła. No i będzie tuż nad powierzchnią ziemi.

> Co wtedy z zapachem? Ja akurat nie przepadam
> za zgnilizną. Czy Ty je do zakwitania pobudzasz?

Zapach - p.wyżej. Do zakwitania nie pobudzam - po osiągnięciu odpowiedniej
wielkości cebule jakoś zakwitają samoistnie.

> Czy ten zapach jest
> "ledwowyczuwalny" (roślinka niewinna) czy też przykry intensywnie?

Dość intensywny. Z paru metrów się wyczuje.

> Rzeczywiście ma coś z żyrafy.
> Skoro się u Ciebie sprawdza to zdradź jak ją komponujesz - do czego Ci te
> Palczychy pasują.

Ostatnio chyba do niskich ozdobnych traw (kostrzewa) i to raczej z brzegu
grządki. A to że jedna cebula przezimowała w środku kępy kosaćców
bródkowych, to już nie moja wina. :-)

Pozdrawiam, Basia.

15. Data: 2002-01-03 20:58:38

Temat: Re: Rącznik -przy okazji palczycha
Od: "Bogusław Bielawski" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ponownie dziękuję, kilka cebul mam dość sporych - cóż zaryzykuję - najwyżej
coś z tym zrobię jak będzie nie do wytrzymania.
Pozdrawiam

> [...]
>
> Ostatnio chyba do niskich ozdobnych traw (kostrzewa) i to raczej z brzegu
> grządki. A to że jedna cebula przezimowała w środku kępy kosaćców

Pomysł na palisadę.
motylki - XXX
Szczęśliwego Nowego Roku!
Złodzieje kradną słoninę dla ptaków