Rafaello na krakersach - zrobilam - watpliwosci...

1. Data: 2004-01-12 08:43:16

Temat: Rafaello na krakersach - zrobilam - watpliwosci...
Od: "slonk0" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam Grupowiczow!

Zachecona pozytywnymi opiniami, wreszcie zrobilam opisywane tu kilkakrotnie
Rafaello na krakersach. Wlasnie sobie podjadam kawalek i naszly mnie pewne
watpliwosci. Bo w smaku jest ok, calosc sie ladnie komponuje, ale te wiorki
zaczynaja mnie denerwowac. Myslalam ze zmiekna, a one ciagle sa chrupiace
(ciasto robilam w sobote, dzis poniedzialek, wiec mialy czas zmieknac). No i
trzeba je strasznie "przezuwac" ;). Moze jakies stare wiorki mialam...??
Jak to wyglada u Was?

Pozdrawiam
Magda-Slonko(Wroclaw)

P.S.
Nastepny raz zrobie ze zmielonymi migdalami, one nie powinny chrupac.

1. Data: 2004-01-12 10:16:24

Temat: Re: Rafaello na krakersach - zrobilam - watpliwosci...
Od: "AgaS" <a...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja często robię to ciasto i nigdy nie miałam problemów z wiórkami:). Może
faktycznie jakies dziwne wiórki miałaś, a może ja inaczej je "odbieram" i
lubię "przeżuwać".

Pozdrawiam
AgaS

1. Data: 2004-01-12 13:36:11

Od: "degr" <f...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"AgaS" wrote:

> Ja często robię to ciasto i nigdy nie miałam problemów z wiórkami:).
> Może faktycznie jakies dziwne wiórki miałaś, a może ja inaczej je
> "odbieram" i lubię "przeżuwać".

A ja mam pytanie, w przepisie jest:
Mąkę rozmieszać w 1/2 szklanki mleka, wlać do gotujacego sie mleka z
cukrami, ugotować budyń, wystudzić...
Chodzi mi o ugotowanie budyniu - z tych skladnikow ma powstac ?
I jeszcze jedno, czy w roli krakersow mozna uzyc np. herbatnikow ?

1. Data: 2004-01-12 14:54:39

Od: "Medea" <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "slonk0" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
> Witam Grupowiczow!
>
> Zachecona pozytywnymi opiniami, wreszcie zrobilam opisywane tu
kilkakrotnie
> Rafaello na krakersach.
A gdzie znajdę w całości przepis na to Rafaello?
Ewa

1. Data: 2004-01-12 15:06:21

Od: "ulla" <U...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A ja mam pytanie, w przepisie jest:
> Mąkę rozmieszać w 1/2 szklanki mleka, wlać do gotujacego sie mleka z
> cukrami, ugotować budyń, wystudzić...
> Chodzi mi o ugotowanie budyniu - z tych skladnikow ma powstac ?

z mojej wiedzy na ten temat wynika że należy w szklance mleka zmiksować 2-3
zółtka 2 łyzki mąki ziemniaczanej i 3 łyżki mąki
i wlać do gotującego sie mleka z cukrami i gotując dalej miksować żeby
grudki nie powstały, no a potem wystudzić

> I jeszcze jedno, czy w roli krakersow mozna uzyc np. herbatnikow ?
raczej nie, bo prawdziwe rafaello ma chwilami słonawą nutę i o to tutaj
chodzi, a poza tym krakersy są delikatne wytrawne w smaku, herbatniki są za
słodkie i całość byłaby za mdła.
ula/warszawa

1. Data: 2004-01-12 15:14:12

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 12 Jan 2004 15:54:39 +0100, "Medea" <e...@p...fm>
wrote:

>U?ytkownik "slonk0" <s...@w...pl> napisa? w wiadomo?ci

>kilkakrotnie
> A gdzie znajd? w ca?o?ci przepis na to Rafaello?
>Ewa

na pewno w archiwum grupy - jakis czas temu byl przepsi i sporo
osob zrobilo i sie objadaalo - wiec chyba caly przepis byl ;))

trys
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2004-01-12 15:36:56

Od: "Kasia A" <buniapl(nic)@wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Krysia Thompson" <K...@h...fsnet.co.uk> napisal w
wiadomosci news:fce50098g45ttc71j2bm7l3q8s0lh4j232@4ax.com...

> na pewno w archiwum grupy - jakis czas temu byl przepsi i sporo
> osob zrobilo i sie objadaalo - wiec chyba caly przepis byl ;))

A czy mozna poprosic o jakies cos konrety, np stronka?
Szukalam pod rafello na grupie ale nie znalazlam- mozliwe ze ja zle patrze
;)

Pozdrawiam slodko
( )''. .''( )
( (Y) )
(..) * * (..)
(''') _'_ (''') KasiaA

1. Data: 2004-01-12 17:44:14

Od: "Anja" <p...@x...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

"składniki
1/2 l mleka,
2 czubate łyżki maki ziemniaczanej,
2 płaskie łyżki maki pszennej,
1 mały cukier waniliowy,
1 szklanka cukru,
paczka krakersów,
kostka margaryny,
25 dag wiórek kokosowych

sposób przygotowania
Mąkę rozmieszać w 1/2 szklanki mleka, wlać do gotującego się mleka z
cukrami, ugotować budyń. Wystudzić, utrzeć z margaryną i 20 dag wiórek.
Wyłożyć blachę folią aluminiową, wyłożyć połowę krakersów, połowę masy, znów
krakersy i reszta masy. Posypać resztą wiórek, wklepać je łyżką. Zostawić na
noc w lodówce, wiem, że ciężko wytrzymać. Mam nadzieję, że ciasto będzie wam
smakowało i zrobi taką furorę jak wśród moich znajomych."

Skopiowany, ale nie pamiętam od kogo - sorry.
Pozdrawiam Anja

1. Data: 2004-01-12 18:22:57

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

>A czy mozna poprosic o jakies cos konrety, np stronka?
>Szukalam pod rafello na grupie ale nie znalazlam- mozliwe ze ja zle patrze
> [...]

obawiam sie, ze nie, bo mnie biala czekolada nie pociaga, wiec
tylko wiem, ze bylo...a tak nawiasem czy Ty szukalas pod
"rafello" czy to tylko literowka, bo juz sie tak zdazalo, ze ktos
szukal i nie znalazl, bo pisal inaczej ;)
przepraszam, z enie moge konkretniej pomoc

trys
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2004-01-12 22:35:01

Od: Ewa Dacko <e...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Kasia A napisał:

> A czy mozna poprosic o jakies cos konrety, np stronka?
> Szukalam pod rafello na grupie ale nie znalazlam- mozliwe ze ja zle patrze

http://tinyurl.com/3yz6c

(w okienko http://groups.google.pl/ wystarczy wpisać:
rafaello krakersy group:pl.rec.kuchnia)

Pozdrawiam :)