Rak

1. Data: 2002-11-21 19:52:05

Temat: Rak
Od: "Tomekkk" <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Moje pytanie jest moze absurdalne, ale ostatnio spieralem sie z osoba,
ktrora twierdzila, ze mezczyzna moze zachorowac na raka sutka w wyniku
urazu mechanicznego ciala.
Mam wiec pytanie, czy mozliwe jest zachorowanie na jakakolwiek odmiane
raka na skutek fizycznego uszkodzenia ciala.

Pozdr!
Tomek

2. Data: 2002-11-21 23:50:10

Temat: Re: Rak
Od: "Pawel Serafinowicz" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomekkk" <t...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> Mam wiec pytanie, czy mozliwe jest zachorowanie na jakakolwiek odmiane
> raka na skutek fizycznego uszkodzenia ciala.

Absolutnie nie. Czasem rozpoznanie istniejącego juz wcześniej nowotworu
przyspiesza jakiś uraz, bo miejsce zaczyna boleć. Ale sam uraz na pewno nie
jest przyczyną nowotworu. Ewa

3. Data: 2002-11-22 02:08:45

Od: Marcin Debowski <a...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

In article <arjrfq$kl2$1@news.onet.pl>, Pawel Serafinowicz wrote:
> [...]
> przyspiesza jakiś uraz, bo miejsce zaczyna boleć. Ale sam uraz na pewno nie

Sorry, bo w zasadzie to sie na tym nie znam, ale skad niby sie biora te
bardzo zlosliwych nowotwory kosci, o ktorych sie tyle slyszy a wystepujace
u dzieci gdzie zawsze elementem towarzyszacym byla jakas kontuzja fizyczna
np. nogi?
A jest przeciez i druga kategoria uszkodzen jak najbardziej mechanicznych
bedacych rezultatem draznienia danego miejsca. I nie dotyczy to li tylko
znamion, ale np. draznienia jezyka ulamanym zebem.

--
Marcin

4. Data: 2002-11-22 09:12:02

Od: Robert Pyzel <r...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

W news:d6g0b-jc1.ln1@ziutka.router tako rzecze Marcin Debowski

> [...]
> biora te bardzo zlosliwych nowotwory kosci, o ktorych sie tyle
> slyszy a wystepujace u dzieci gdzie zawsze elementem towarzyszacym
Słyszałem, że nowotwory kości sa częstą przypadłością tajskich
zawodników muay thai (niektórzy nazywają to tajskim boksem).
Ci panowie zresztą zwykle nie dożywają późnej starości, walczyć
zaczynają już jako nastolatki.

--
"Ćwiczenie Tai Chi jest doskonałym treningiem szybkości.
Mający 90 lat mistrzowie Tai Chi, poruszają się równie

5. Data: 2002-11-22 10:06:03

Od: "Mąci Pajton" <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Marcin Debowski <a...@n...net> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:d...@z...router...

> [...]
>
> --
> A, sorry, widziałeś kiedyś dziecko w miarę normalne, które by nie
zaliczało dziennie kilkunastu kontuzji? Pojedynczy uraz na pewno nie jest
czynnikiem wywołującym i na pewno może być czynnikiem ujawniającym - ale to
nie jest to samo. Co do przewlekłego urazu mechanicznego to owszem, może to
wpływać na neogenezę, choć potrzeba jeszcze do tej nowotworowej układanki
kilku klocków.

---

6. Data: 2002-11-22 12:23:27

Od: suzuki nakai <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> bedacych rezultatem draznienia danego miejsca. I nie dotyczy to li tylko
> znamion, ale np. draznienia jezyka ulamanym zebem.
std.interpretacja jest jak pisze Ewa. Powtarzane urazy, albo cialo obce moze
miec (rzadko) zwiazek z angiosa. i MFH.

--
Krzysiek, EBP
Jezeli nie wiesz co robic rob to dobrze.

7. Data: 2002-11-22 13:02:55

Od: Marcin Debowski <a...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

In article <arkvkp$gq8$1@news.tpi.pl>, Mąci Pajton wrote:
> [...]
> wpływać na neogenezę, choć potrzeba jeszcze do tej nowotworowej układanki

Przyznam ze zwykle widuje normalne dzieci nie zaliczajace dziennie po
kilkanascie kontuzji :) Akurat znowu na moj laicki sposob wydaje mi sie ze
fakt ze te kosci u dzieci wlasnie rosna (i zachodzi intensywny podzial
komorek) jest tu jakims czynnikiem, o duzo wiekszej wadze niz
statystycznie wieksza ilosc kontuzji. Poza tym pozwole sobie zwrocic
uwage, ze w pierwotnym pytaniu nie bylo uwagi o pojedynczym urazie
mechanicznym a bardziej ogolnie sformulowane pytanie.

--
Marcin

8. Data: 2002-11-22 13:17:08

Od: "Mariusz Pont" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

> ktrora twierdzila, ze mezczyzna moze zachorowac na raka sutka w wyniku
> urazu mechanicznego ciala.

Niestety od kilku lat zrywam drażnie sobie skórę powyżej paznokci,
zrywam ją, gryzę - nie potrafię się tego oduczyć a wygląda to
nie ładnie a poza tym czy mogę mieć przez to raka?

Podobnie z wargami, którę nieświadomie bardzo gryze - czy przez
to można różnwnież miec raka?

dzięki za odpowiedź
Mariusz

Rak