Rak prostaty

1. Data: 2004-01-28 22:25:05

Temat: Rak prostaty
Od: "ciechan" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam! Mam pytanie po jakim czasie od badania per rectum wartosci PSA sa
diagnostyczne? Chodzi o konkretny przypadek:
Dotyczy pacjenta z przerostem gruczolu krokowego - mial ucisk na cewke
moczowa, zcewnikowano pecherz w celu odprowadzenia moczu (byl zastoj moczu)
pomagano "przepchac" ten cewnik per rectum. Dzien po zdecydowno sie na
badania pziomu PSA, naturalnie bylo wysokie. Powtorzono badanie po
tygodniu - wartosci byly rowniez wysokie. Kiedy zatem PSA mozna uznac za
diagnostyczne?
z gory dzieki za wszelka pomoc
pozdrawiam
Lucyna

2. Data: 2004-01-29 09:50:18

Temat: Re: Rak prostaty
Od: Piotr Kasztelowicz <p...@r...am.torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 28 Jan 2004, ciechan wrote:

> badania pziomu PSA, naturalnie bylo wysokie. Powtorzono badanie po
> tygodniu - wartosci byly rowniez wysokie. Kiedy zatem PSA mozna uznac za

jesli gruczol jest powiekszony a PSA wykazuje wysokie wartosci,
to wydaje sie, ze bedzie potrzeba wykonania biopsji. PSA jest
badaniem w tym przypadku przesiewowym

P.>

Piotr Kasztelowicz <P...@r...am.torun.pl>
*Sun Classic OpenBSD installation - to make an old computer young!
We are open on Open(BSD)!-> http://renata.am.torun.pl*
http://www.am.torun.pl/~pekasz

3. Data: 2004-01-29 16:15:51

Od: "ciechan" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> jesli gruczol jest powiekszony a PSA wykazuje wysokie wartosci,
> to wydaje sie, ze bedzie potrzeba wykonania biopsji. PSA jest

Oczywiscie, wiadomo, ze jest to badanie przesiewowe, ale bardzo wazna jest
dla mnie informacja po jakim czasie od bdania per rectum mozna uznac PSA za
diagnostyczne? Bo przeciez wiadomo, ze po badaniu per rectum PSA zawsze
bedzie wyzsze - pytanie wiec kiedy (po jakim czsie) ten wynik bedzie
miarodajny??
pozdr
Lucyna

4. Data: 2004-01-29 20:18:52

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@r...am.torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 29 Jan 2004, ciechan wrote:

> [...]
> diagnostyczne? Bo przeciez wiadomo, ze po badaniu per rectum PSA zawsze
> bedzie wyzsze - pytanie wiec kiedy (po jakim czsie) ten wynik bedzie

nie wiem :(. Nie kierowalbym sie tym - po prostu wykonalbym biopsje
i juz.

5. Data: 2004-01-29 22:33:33

Od: "Marek" <w...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

witam
a ja bym zrobil badania energetyki meridianu i zaczal leczenie za pomoca EPT
. mnie to bardzo pomaga

6. Data: 2004-01-30 11:38:21

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 29 Jan 2004 23:33:33 +0100, Marek wrote:

> a ja bym zrobil badania energetyki meridianu i zaczal leczenie za pomoca EPT
> . mnie to bardzo pomaga

FUT pl.misc.paranauki

I na wszelki wypadek: Spadaj, trollu.

BP, NMSP.