normalna temperatura ciala

1. Data: 2004-01-28 16:51:48

Temat: normalna temperatura ciala
Od: <h...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jaka jest prawidłowa temperatura ludzkiego ciała 36,6 czy 37 stopni?

2. Data: 2004-01-28 17:01:03

Temat: Re: normalna temperatura ciala
Od: Hektor <m...@a...lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jaka jest prawidłowa temperatura ludzkiego ciała 36,6 czy 37 stopni?

36,6. 37 to stan podgoraczkowy (swiadczy o bronieniu sie organizmu)

3. Data: 2004-01-28 17:14:03

Od: "gobo" <g...@U...kki.net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Ostatnio bylem u lekarza i stwierdzil,ze norma jest stan pomiedzy 36.6
a 37. Nawet w termometrach rteciowych wlasnie na liczbie 37 postawiona
jest czerwona kropeczka. Wiec interpretuje to w ten sposob: >=37 nie
robie nic, <37 stan podgoraczkowy.
Pozdrawiam
Piotrek, Zgorzelec

4. Data: 2004-01-28 19:56:04

Od: "HeSy" <h...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Fachowcy podają:
"Temperatura ciała człowieka wynosi ok. 36,5 stopnia C i oscyluje w
granicach +-1 stopień C w czasie 24-godzinnego cyklu dobowego."

5. Data: 2004-01-29 08:11:19

Od: "Konrad" <o...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jaka jest prawidłowa temperatura ludzkiego ciała 36,6 czy 37 stopni?

Zazwyczaj jest to 36,6st.C. , ale u niektórych osób normą jest temperatura
trochę niższa lub wyższa (do ok 1st. C.). Mój ojciec na przykład ma stale
37,2 i wcale nie dlatego, że choruje, tylko z taką się po prostu urodził
(dokładniej rzecz biorąc ukształtowała się takowa w okresie dorastania).
Pamiętaj też, że temperatura ciała ulega dobowym wahaniom - rano jest zawsze
najniższa a w ciągu dnia rośnie by wieczorem osiągnąć najwyższą wartość.
Dlatego często rano ma się nieznacznie poniżej 36,6 a wieczorem powyżej.

Pozdrawiam,
Konrad

liposomy
zioła przeciwgrzybicze