Rasa a inteligencja

1. Data: 2018-06-29 17:39:21

Temat: Rasa a inteligencja
Od: Silvio Balconetti <s...@i...invalid> szukaj wiadomości tego autora

Na innych forach trwaja analizy przebiegu mundialu oraz przyczyn porazek
i zwyciestw.

Psychologow moga moze zainteresowac badania wiazace rozwoj gospodarczy i
pomyslnosc narodow z rasa lub skladem etnicznym krajow.

W ksiazce "Krzywa Bella" (The Bell Curve) autorzy uwazali, ze IQ jest
lepszym wskaźnikiem zarobków, powodzenia w pracy, niechcianej ciąży i
przestępczości niż status socjoekonomiczny rodziców czy ich
wykształcenie. Australijczyk Jim Flynn porownal testy IQ ze statystykami
ekonomicznymi i uwazal (tzw. efekt Flynna), ze bogactwo narodow wiaze
sie z poziomem inteligencji ich mieszkancow.
Szukano przyczyn roznic w rozwoju roznych regionow (polnocna i
poludniowa Francja, Hiszpania, Wlochy, USA), ktore przypisyno czynnikom
rasowym. Laureat Nobla z biologii J.D.Watson krytykowal programy
pomocowe dla Afryki, bo uwazal, ze sa oparte na przyjeciu, ze ludzie tam
maja podobna inteligencje jak tworcy programow. A brytyjski psycholog
Richard Lynn sugerowal Amerykanom, zeby jednak dokonali secesji na
polnoc i poludnie, gdyz ze wzgledu na race gap - polnocne stany
zamieszkale w przewazajacej czesci przez bialych powinny oddzielic sie
od stanow poludniowych i wschodnich, gdzie dominuja czarni i Hispanics.
Biali secesjonisci powinni wprowadzic ostre kontrole graniczne i w ten
sposob zapewnic przezycie ich cywilizacji. Z pesymizmem patrzyl na
przyszlosc Europy i USA, ktorych cywilizacje niszcza przybysze z kultur
niekompetentnych. A proces ewolucji oznacza wymieranie osobnikow mniej
kompetentnych, dlatego ich kultury powinny wymierac (dobrowolnie lub
nie). Jego zdaniem rowniez rasowo uwarunkowana jest sklonnosc do
psychopatii.

Por. https://en.wikipedia.org/wiki/Richard_Lynn
https://en.wikipedia.org/wiki/History_of_the_race_an
d_intelligence_controversy
https://en.wikipedia.org/wiki/IQ_and_Global_Inequali
ty

Mapa swiata z zaznaczonymi poziomami IQ mieszkancow:

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/5e/
National_IQ_per_country_-_estimates_by_Lynn_and_Vanh
anen_2006.png

(kolorem niebieskim i granatowym pomalowano kraje o wysokim lub bardzo
wysokim IQ itd.)

Lynn w ksiazce "IQ and the Wealth of Nations" (IQ a bogactwo narodow), z
ktorej pochodzi ta mapa, podawal dokladne przyklady srednich IQ dla
roznych krajow, regionow i ludow. Np. polnocne Wlochy 103, Sycylia 89,
Meksykanczycy pochodzenia europejskiego 98, a tubylcy i metysi 83,
brytyjscy i amerykanscy Zydzi 107-115, wschodni Azjaci 105, Europejczycy
99, Eskimosi 91, Azjaci z poludniowego wschodu i tubylcy obu Amerykan
87, mieszkancy Pacyfiku 85, Bliskiego Wschodu (w tym poludniowej Azji i
polnocnej Afryki) 84, wschodni i zachodni Afrykanczycy 67, australijscy
aborygeni 62, buszmeni i Pigmeje 54.

PS. Niestety polska wikipedia milczy w temacie, stad zrodla dla chetnych
po angielsku.
--
saluto
Silvio Balconetti

2. Data: 2018-06-29 19:59:53

Temat: Re: Rasa a inteligencja
Od: Kviat szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-06-29 o 17:39, Silvio Balconetti pisze:

> Biali secesjonisci powinni wprowadzic ostre kontrole graniczne i w ten
> sposob zapewnic przezycie ich cywilizacji. Z pesymizmem patrzyl na
> przyszlosc Europy i USA,

Ostre kontrole graniczne powinno się wprowadzić pomiędzy pis a resztą
Polski :)
Czy badanie różnicy IQ między "białymi secesjonistami", a "resztą"
uwzględniało dostęp tych drugich do edukacji?
Z jednej strony w wielu państwach "biali secesjoniści" są
uprzywilejowani edukacyjnie (z różnych przyczyn, ekonomicznie, rasizm),
a z drugiej strony, w Polsce pislamiści, też "biali secesjoniści", nie
mają konkurencji w postaci innego koloru skóry, a mają dostęp do
edukacji i z niego nie korzystają.
Pewnie w jakimś tam stopniu jest to uwarunkowane barierą ekonomiczną, bo
wyznawcy pisu do majętnych nie należą (w większości), jednak można
spotkać pislamistów z tytułem doktora czy prof. Nie świadczy to dobrze o
poziomie edukacji, skoro ludzie o tak niskim IQ otrzymują tytuły naukowe.

> ktorych cywilizacje niszcza przybysze z kultur
> niekompetentnych.

W Polsce przybyszów mało, a mimo tego niekompetentni dorwali się do władzy.
Moim zdaniem, to nie kwestia przybyszów.
Już jakiś czas temu o tym pisałem, że jesteśmy świadkami procesu
ewolucji. Po prostu część ludzi nie nadąża za zmianami i ulegnie
wymarciu, tak jak neandertalczycy. To potrwa i będzie boleć.
Tak homogeniczne (rasowo) społeczeństwo jak w Polsce, jest tego
najlepszym przykładem.

> A proces ewolucji oznacza wymieranie osobnikow mniej
> kompetentnych, dlatego ich kultury powinny wymierac (dobrowolnie lub
> nie).

Mam nadzieję, że jednak dobrowolnie. Pomimo tego, że pewnie tego nie
dożyje, chyba że nastąpi jakiś przełom w medycynie :)
Przy czym pojęcie "ich kultury" rozumiem jako poziom kultury niezależnie
od koloru skóry :)

> Jego zdaniem rowniez rasowo uwarunkowana jest sklonnosc do
> psychopatii.

Hmmmm.....
Czyli w Polsce też mamy różne rasy, pomimo tego samego koloru skóry :)

Pozdrawiam
Piotr

3. Data: 2018-06-29 20:24:41

Od: Silvio Balconetti <s...@i...invalid> szukaj wiadomości tego autora

Am 29.06.2018 um 19:59 schrieb Kviat:

> Ostre kontrole graniczne powinno się wprowadzić pomiędzy pis a resztą
> Polski :)

Nie trace nadziei, bo myslalem, ze zostane potraktowany jako zwolennik
prof. Lynna & co, a ja skromnie tylko chcialem przyblizyc teorie,
ktorych swiadomymi lub nieswiadomymi wyznawcami jest wielu mieszkajacych
miedzy Bugiem a Odra/Nysa, choc nie tylko oni. Mam bliskiego znajomego
(profesor belwederski, gdyby sie kto pytal), ktory przy kazdym spotkaniu
(ostatnio przed 10 laty) przy piwie zawsze mi to mowil. Teraz dotarlem
wreszcie do zrodel. ;-)

4. Data: 2018-07-04 10:52:19

Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu piątek, 29 czerwca 2018 17:39:22 UTC+2 użytkownik Silvio Balconetti napisał:

> wschodni Azjaci 105, Europejczycy
> 99,

Zawsze mówiłem i mówię, że Japończyk to najwyższa ewolucyjnie forma człowieka.
Ze względu na powszechność osiągnięć cywilizacji technicznej, długowieczność
oraz średnie IQ.

5. Data: 2018-07-06 13:13:23

Od: silvio balconetti <s...@i...invalid> szukaj wiadomości tego autora

Am 04.07.2018 um 10:52 schrieb Jakub A. Krzewicki:

> Zawsze mówiłem i mówię, że Japończyk to najwyższa ewolucyjnie forma człowieka.
> Ze względu na powszechność osiągnięć cywilizacji technicznej, długowieczność
> oraz średnie IQ.

Wlasnie na innej grupie ludzie dyskutuja o zwiazku IQ z wynikami na
mundialu. Niektorzy twierdza, ze im wyzszy IQ to lepiej graja, dlaczego
wiec nie ma Mongolii i Wloch, dlaczego slabo szlo Polsce, Pld. Korei,
Austrii, Japonii, Niemcom i Francji? (Moze cos pomylilem, ale nie bardzo
sie tym interesuje.)

http://thewonderlist.net/25-countries-highest-iq/

Ach Goddallah!
--