Rasizm

1. Data: 2003-08-27 15:33:50

Temat: Re: Rasizm
Od: Artur Drzewiecki <d...@n...poczta.cierpie.onet.spamu.pl.qvx> szukaj wiadomości tego autora

>MZ zdecydowanie nie doceniasz wpływu języka na postawy.
Być może.:-)
Ale opieram się na obserwacji.
Przecież słowo "gej" wprowadzono jako antidotum na obraźliwe określenia
męskich homoseksualistów, a już nieraz słyszałem słowo "gej" jako
obraźliwe wyzwisko. Podobnie "Black" i "Afroamerican" przejdą
ewolucję.:-)
Po prostu ja uważam, że jeśli istnieje niechęć do danej grupy, to zmiana
nazwy tej grupy jej (niechęci) nie usunie, a nowa nazwa będzie tak samo
pejoratywna po pewnym czasie.
Nazwany już kołtunem, faszystą, homofobem i seksistą.:-)))

1. Data: 2003-08-27 15:43:58

Od: Artur Drzewiecki <d...@n...poczta.cierpie.onet.spamu.pl.qvx> szukaj wiadomości tego autora

>Szczerze mówiąc, jak czytam te Twoje teksty o "politpoprawusiach", to
>czuję się tak, jakbym przeniósł się w świat baśni. Wszystkie te
>okropne cechy, które wymieniasz tak bardzo stanowczo, odnajduję bowiem
>tylko w Twoich postach. Z realu podobne sygnały do mnie nie docierają,
>a trochę się interesuję światem społecznym. :-) Chyba nieco
>uzależniłeś się od swoich własnych wyobrażeń. ;-)
Może jestem wyczulony na nierówne i niesprawiedliwe traktowanie i
dlatego wiele sytuacji mnie drażni.:-)
Np. cytowane przeze mnie przykłady George'a Jeffriesa (czarnoskórego
rasisty) czy Valerie Solanis i Starhawk (kobiet seksistek) nie każdy
widzi, bo jest powszechnie przyjęte, że Murzyn rasista czy kobieta
seksistka to coś, co nie istnieje.
I jeszcze mój przykład z tymi dwiema Murzynkami. Po prostu ja wychodzę z
założenia, że jeśli ktoś domaga się poszanowania dla swojej grupy, to
powinien zacząć od siebie i traktować tak samo innych.
I np. taka Murzynka musi zrozumieć, że skoro uważa, że mówienie o niej
przez białego mężczyznę "sexi murzyneczka" jest dla niej obraźliwe jako
Murzynki i jako kobiety, to również mówienie przez nią o białym
mężczyźnie "sexi białasek" może być tak samo obraźliwe dla niego jako
białego i jako mężczyzny.
Nazwany już kołtunem, faszystą, homofobem i seksistą.:-)))

1. Data: 2003-08-27 15:53:29

Od: Artur Drzewiecki <d...@n...poczta.cierpie.onet.spamu.pl.qvx> szukaj wiadomości tego autora

>Obiektywne warunki materialne wcale nie muszą być właściwą miarą
>(poczucia) krzywdy.
Nie przeczę, ale poczucie krzywdy powinno być oceniane przez samych
zainteresowanych, a nie przez obcych "politpoprawusiów" właśnie, którzy
sami oceniają ich wg własnych kryteriów.
I wśród "politpoprawusiów" drażni mnie właśnie to ideologiczne zadęcie -
"Ja wiem lepiej, co jest dobre i co jest złe dla ciebie i w imię tego
[uszczęśliwiania na siłę] ja za ciebie zadecyduję, jak chcesz być
nazywany etc.".
Ciekaw jestem, jak naprawdę Indianie zapatrują się na nazwę "Natives" -
może oni sami woleliby być nazywani np. nazwami plemion (w wersji
oryginalnej), tylko jakiś "uszczęśliwiacz na siłę" wprowadził tę nazwę.
A przykładem zadęcia jest właśnie nazwa dla Eskimosów "Inuit".
To tak, jakby amerykański "politpoprawuś" zadecydował, że odtąd każdy
Polak ma być nazywany "Polacy" (liczba mnoga "Polacys") i jeszcze to
uzasadniał, że przecież sami zainteresowani tak mówią o sobie.
Nazwany już kołtunem, faszystą, homofobem i seksistą.:-)))

1. Data: 2003-08-27 17:18:11

Od: Amnesiak <amnesiac_wawa@_zero_spamu_poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

MZ przesadzasz.

--
Amnesiak
------

1. Data: 2003-08-27 17:21:37

Od: Paweł Niezbecki <p...@a...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Artur Drzewiecki

> Ale opieram się na obserwacji.
> Przecież słowo "gej" wprowadzono jako antidotum na obraźliwe określenia
> męskich homoseksualistów, a już nieraz słyszałem słowo "gej" jako
> obraźliwe wyzwisko.

Ano.

Podobnie "Black" i "Afroamerican" przejdą
> ewolucję.:-)

Black - całkiem możliwe; Afroamerican - raczej nie. Wiesz dlaczego? Bo za
długie, a przez to nie nadaje się do wyrażania gwałtownych emocji :).
Podobnie jak 'homoseksualista' :)

P.

1. Data: 2003-08-27 17:27:20

Od: Paweł Niezbecki <p...@a...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Paweł Niezbecki

> Afroamerican - raczej nie. Wiesz dlaczego? Bo za długie, a przez to nie
nadaje się do wyrażania gwałtownych emocji :).
> Podobnie jak 'homoseksualista' :)

Ale po skróceniu w celu podkręcenia ekspresji, czemu nie.

afro, homo...

p.

1. Data: 2003-08-27 17:43:55

Od: Amnesiak <amnesiac_wawa@_zero_spamu_poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 27 Aug 2003 19:21:37 +0200, Paweł Niezbecki <p...@a...waw.pl>
wrote:

>Black - całkiem możliwe; Afroamerican - raczej nie. Wiesz dlaczego? Bo za
>długie, a przez to nie nadaje się do wyrażania gwałtownych emocji :).
>Podobnie jak 'homoseksualista' :)

A "ty geju", to zabrzmi prawie, jak "ty ch...". ;-) Choć przyznam, że
nigdy nie spotkałem się z użyciem słowa "gej" w charakterze wyzwiska.
Swego czasu popularne było "ty milicjancie" (mimo że dość długie).
;-))

--
Amnesiak
------

1. Data: 2003-08-27 17:58:40

Od: Paweł Niezbecki <p...@a...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Amnesiak
<amnesiac_wawa@_zero_spamu_poczta.onet.pl>

> A "ty geju", to zabrzmi prawie, jak "ty ch...". ;-) Choć przyznam, że
> nigdy nie spotkałem się z użyciem słowa "gej" w charakterze wyzwiska.

Dla mnie wystarczającym potwierdzeniem postępującej "pejoratyzacji" był już
napis na parkanie:

MOLSKI TO GEJ

ale słyszałem też używane co najmniej jako wyraz lekceważenia. Sam używam
tego jeszcze jako określenia neutralnego, ale jeśli chcę być dobrze
zrozumiany, muszę świadomie kontrolować ton, żeby był jak najbardziej
neutralny właśnie, co pewnie świadczy o tym, że gdzieś tam w tle czai się
już gej pejoratywny :)

> Swego czasu popularne było "ty milicjancie" (mimo że dość długie).
> ;-))

Nigdy się nie spotkałem z tym użyciem :)
Widocznie się nie przyjęło. Nie dziwi mnie to :)

P.

1. Data: 2003-08-27 18:22:12

Od: Artur Drzewiecki <d...@n...poczta.cierpie.onet.spamu.pl.qvx> szukaj wiadomości tego autora

>MZ przesadzasz.
Czas pokaże.:-)
Nazwany już kołtunem, faszystą, homofobem i seksistą.:-)))

1. Data: 2003-08-27 18:24:50

Od: Artur Drzewiecki <d...@n...poczta.cierpie.onet.spamu.pl.qvx> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>nigdy nie spotkałem się z użyciem słowa "gej" w charakterze wyzwiska.
>Swego czasu popularne było "ty milicjancie" (mimo że dość długie).
BTW. Dowcip z lat 1960.:-)
- Jaka jest jednostka oznaczająca minimalną ilość inteligencji niezbędną
człowiekowi do funkcjonowania w społeczeństwie?
- Cjant.
- A 1/1000 ?
- Milicjant.
Nazwany już kołtunem, faszystą, homofobem i seksistą.:-)))

bry
Re: Komercjalizacja sztuki
POMOC (egocentryzm...)
trochę o prowadzeniu dialogu...
Depresja. Poszukuje osoby do filmu.........