Ratujce - Lipa kaukaska

1. Data: 2003-04-11 19:41:38

Temat: Ratujce - Lipa kaukaska
Od: "Robert" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pilnmie potzrebuje informacji na temat lipy kaukaskiej. Moja zona uparla sie
zeby jutro kupic ww, drzewko (2-3 m). Ze slow sprzedawcy wynika ze jest
bardzo podobna do lipy wielkolistnej (pokroj, tempo wzrostu, wielkosc lisci)
rozni sie podobno tym ze mlode pedy sa koloru czerownego i kwitnie o tydzien
pozniej. Chcialem zweryfikowac te informacje jednak nigdzie w sieci nie
udalo mi sie znalezc opisu tego gatunku. Jesli ktos z Was ma dostdep do
madrych ksiazek lub madrej glowy :-) to prosze o informacje. Zalezy mi
przede wszystkim na pokroju, tempie wzrostu i preferencjach
klimatycznych/glebowych.

Wielkie dzieki i pozdrawiam
Robert

2. Data: 2003-04-11 22:08:55

Temat: Re: Ratujce - Lipa kaukaska
Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Robert" <r...@w...pl> wrote in message news:b7763v$6r3$1@nemesis.news.tpi.pl...
> [...]
> madrych ksiazek lub madrej glowy :-) to prosze o informacje. Zalezy mi
> przede wszystkim na pokroju, tempie wzrostu i preferencjach

Nalezy poszukac przez Google pod "Tilia caucasica". Po rosyjsku jest opis na
http://home.onego.ru/~otsoppe/enciclop/kustar/tilia.
html
duze liscie, rosnie szybko, lubi dobra glebe. Ale uwaga: lubi cieplo, wiec nie
jestem pewian jak zniesie nasz klimat. Chyba, ze z rosyjskiego punktu
widzenia u nas jest cieplo.

Poszukaj dalej sam, bo trafien jest 450.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

3. Data: 2003-04-11 22:34:41

Temat: Odp: Ratujce - Lipa kaukaska
Od: "Zosia" <z...@m...gorzowwlkp.com> szukaj wiadomości tego autora

> Pilnmie potzrebuje informacji na temat lipy kaukaskiej. Moja zona uparla
sie
> zeby jutro kupic ww, drzewko (2-3 m). >

No jak sie uparla, to chlopie nie marady - musisz kupic. Najlepiej 3 m.

Pozdrawiam Zosia

4. Data: 2003-04-12 12:58:03

Od: "1stgreen" <1...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Najlepiej 3 m.
> Pozdrawiam Zosia

3 m. ........... od rozwidlenia gałęzi + 2,2 m pnia oczywiście :-] PP.

[SPAM] Śmierć kliniczna - prośba o pomoc w badaniu
->azalie<-
Smutna wiosna w krakowskim.
Krzaki i krzewy
sprzedam traktorek ogrodniczy