Rdza

1. Data: 2011-04-07 18:36:03

Temat: Rdza
Od: forum <f...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

potrzebuję odnowić huśtawkę, kawałek ogrodzenia, itp
czyli powalczyć z rdzą ;)

ktoś coś sprytnego doradzi?
bawić się w podkład(jaki?)+farba, czy też coś "2w1"? Hammerite?

kiedyś widziałem w markecie jakiś płyn zamiast podkładu
no nie pamiętam w tej chwili nazwy - muszę poszukać w notatkach
coś takiego ktoś stosował?

2. Data: 2011-04-07 19:53:22

Temat: Re: Rdza
Od: "uciu" <g...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

brunox epoxy -> poszukaj sobie

--
---
uciu

3. Data: 2011-04-08 21:30:01

Od: Piotr <z...@o...gmail.com> szukaj wiadomości tego autora

Na możliwości przeciętnego obywatela polecam Hammerite. Na działce
pomalowałem kiedyś słupki od ogrodzenia i do dzisiaj się trzymają bez
postępującej korozji (a też był malowany na rdzę).

Osobiście uważam, że te wszystkie marketowe podkłady są... nie spełniają
dobrze swojej funkcji. Jeszcze niedawno miałem dostęp do poczciwej,
czerwonej minii (jeszcze z ołowiem). Wg mnie nie ma nic lepszego.

--
Piotr

4. Data: 2011-04-09 09:02:20

Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr wrote:
> [...]
> spełniają dobrze swojej funkcji. Jeszcze niedawno miałem dostęp do
> poczciwej, czerwonej minii (jeszcze z ołowiem). Wg mnie nie ma nic

tylko że pod minię należy najpierw metal oczyścić do drugiego stopnia
czystości mechanicznie lub ręcznie.

miniowanie rdzy mija się z celem

5. Data: 2011-04-09 11:06:17

Od: Piotr <z...@o...gmail.com> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 09-04-2011 o 09:02:20 Marek Dyjor <m...@p...onet.pl> napisał(a):

> tylko że pod minię należy najpierw metal oczyścić do drugiego stopnia
> czystości mechanicznie lub ręcznie.
>
> miniowanie rdzy mija się z celem

Naturalnie, zapomniałem o tym wspomnieć.

--
Piotr

6. Data: 2011-04-11 05:34:07

Od: Jacek <n...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Jak chcesz tylko odnowić, to pomaluj czym chcesz i gotowe. To jest
wersja dla leniwych bez czyszczenia (a widzę, żeś Waść leniwy, bo było
na tej grupie i podobnych wieeele razy, a szukać się nie chce).
Jak chcesz zabezpieczyć przed korozją i potem odnowić to niestety musisz
rdzę wyczyścić. Na to podkład -polecam Polrust, a dalej farba np.
poliwinylowa, albo ftalowa.
Hammerite to zwykła ftalówka tyle że dość gęsta i bardzo mocno
reklamowana (przereklamowana).
Jacek

7. Data: 2011-04-11 21:28:31

Od: "quick5m" <q...@u...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "forum" <f...@g...pl> napisał w wiadomości
> potrzebuję odnowić huśtawkę, kawałek ogrodzenia, itp
> czyli powalczyć z rdzą ;)
>
> ktoś coś sprytnego doradzi?

cortanin + zwykla ale dobra farba ftalowa (znaczy nie hammrait)
niewiem jak wyglada jakosc dzisiejszego cortaninu, ale moge powiedziec ze
ponad 20 lat temu pomagalem ojcu zabezpieczac przęsła płotu tym specyfikiem.
na ostatnie przesło zabraklo tego specyfiku i dzis było juz dwa razy
malowane podczas gdy na pozostalych jest jeszcze "orginalna" farba

pozdr

8. Data: 2011-04-11 21:32:33

Od: "quick5m" <q...@u...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

ponad 20 lat temu pomagalem ojcu zabezpieczac przęsła płotu tym specyfikiem.
na ostatnie przesło zabraklo tego szuwaksu i do dzis było juz dwa razy
malowane podczas gdy na pozostalych jest jeszcze "oryginalna" chodz juz
swatygowana trzeba przyznac farba.

pozdr

9. Data: 2011-04-12 05:50:04

Od: Jacek <n...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Cortanin był niezłym produktem 30 lat temu.
Jakby ktoś zapytał o dobry samochód, to zaproponuj Poloneza ;-)
Teraz są lepsze materiały np. proponowany przeze mnie Polrust.
Może być też farba reaktywna Corr Active (na alkoholu etylowym).
Jacek

PAYPAL WHOLESALE all BRAND(UGG BOOTS,SHOES,CLOTHES,HAND BAG,WATCH,JEANS,JERSEY,T -SHIRT,SHIRTS,HOODY,EYEG LASS,CAP,SHAWL,WALLT) and so on http://www.24hours-onlin e.com/.
Kwiaty cięte - tajemnica?
zawór RTL
Który model odkurzacza piorącego Thomas ?
PARCHAWIEC