17,5latek + 25letnia dziewczyna = glupata tego pierwszego. Co robic?

71. Data: 2004-01-05 07:30:16

Temat: Re: 17,5latek + 25letnia dziewczyna DŁUUUUUUGIE - jak diabli !!!
Od: "Jacek" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Sowa" <m...@b...pl> wrote in message
news:bspatq$n6s$1@inews.gazeta.pl...

| A tak na marginesie, w ramach kontrastu do opisywanej sytuacji.
| Znam parę, już małżeństwo z paroletnim stażem, którzy zaczęli się spotykać
| jak dziewczyna miała 14 lat, a chłopak był ma 3 roku studiów.
| Tyle, że tam nie było żadnych kłamstw, żadnego zawalania szkoły - wręcz
| przeciwnie on ją systematycznie douczał z przedmiotów ścisłych bo orłem nie
| była i tylko dzięki niemu zdała maturę i dostała się na studia.
| Rodzice najpierw byli w lekkim szoku, ale potem całkowicie go zaakceptowali,
| bo on na to zasługiwał swoim postępowaniem.

Opisywany młody człowiek też opowiedział o wszystkim, ale szok rodziców zmienił się
w walkę, zamiast zrozumienie i tu moim zdaniem lezy problem

Jacek

72. Data: 2004-01-05 19:59:03

Temat: Re: 17,5latek + 25letnia dziewczyna = glupata tego pierwszego. Corobic?
Od: "Avallac'h" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Despotyzm sprowadza sie tu chyba to niepozwalania na nocowanie gdzie i
kiedy
> mu sie podoba. Jednak nie wyobrazam sobie, zeby osoba w tym wieku mogla
miec
> takie przywileje.
>
> Pzodrawiam

No widzisz...Ty sobie nie wyobrazasz, a swiat idzie do przodu i to co bylo
nie do pomyslenia dla Twoich rodzicow - Ty uwazalas za calkowicie naturalne
i normalne. Chce z nia byc? Niech bedzie - nie zabronisz mu, ani nie
bedziesz wybierac partnerki, to jest JEGO i TYLKO JEGO zycie, to on powinien
zdecydowac jak chce przez nie przejsc. A chlopak jest juz w tym wieku, ze
spokojnie moglby isc na swoje, gdyby nie szkola i tragiczne polskie warunki.
Zgadzam sie oczywiscie z tym, ze skoro jest na Waszym utrzymaniu to powinien
przestrzegac Waszych zasad. Piszesz ze nie sa inne niz przecietnego 17latka.
Skad wiesz, jak to wyglada u przecietnego 17latka? A papierosy? Czy to az
taka tragedia? Tak samo - jego wybor - chce sie truc, niech si truje. A
zobaczysz, ze bez ograniczen szybko mu sie znudzi, fajki zaczna go meczyc, a
jesli nawet nie, to i tak pewnie niebawem rzuci palenie, podobnie jak 60%
polskich nalogowcow, gdyz najzupelniej nie bedzie ich na to stac. Ostatnie
pare zdan... Moja rodzina byla i jest dla mnie trucizna...sacza jad, sa
swiecie przekonani ze to co powiedza jest w 100% prawdziwe i niepodwazalne.
I tak sie ciaglelo odkad tylko pamietam, jak mialem 14 lat zaczelo mi to
baardzo przeszkadzac.. Byli nie do zniesienia. Wierzcie. Az w koncu przy
kolejnej awanturze nastapija explozja moich dlugo tlumionych uczuc.
Powiedzialem im calkiem powaznie, ze szkoda ze tak sie zachuwuja, bo po
maturze wyjezdzam. I faktycznie..nic sie nie zmienilo, teraz mieszkam w
Londynie z przyjacielem i kolezanka. I szczerze mowiac jest tak, jak
chcialem. Nie narzekamy na brak pieniedzy, duzo jestem w stanie zaoszczedzic
(wiem, ze 'duzo' to pojecie wzgledne, mam tu na mysli okolo 70GBR
tygodniowo) i wreszcie czuje ze zyje. Ze nie jestem tlumiony przez jakies
chore nakazy, zakazy, awantury. Oddycham. Pelna piersia. I teraz pytanie..
Czym tak naprawde jest rodzina? Co sie sklada na definicje rodziny? Czy sa
to ludzie, z ktorymi nie laczy nas nic procz nazwiska? Takich ludzi mozna
nazwac 'rodzina'? Czy raczej chodzi tu o ludzi, na ktorych wiesz, ze zawsze
mozesz liczyc, ludzi, ktorym ufasz, ludzi z ktorymi mozesz przyjemnie
mieszkac, spedzac czas... Zastanowcie sie... Zeby nie bylo watpliwosci -
tego sierpnia koncze 20 lat i ciesze sie ze odszedlem tak szybko jak tylko
to bylo mozliwe.

Pozdrawiam, take care

73. Data: 2004-01-05 20:48:45

Od: Eulalka <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Avallac'h napisał:

> No widzisz...Ty sobie nie wyobrazasz, a swiat idzie do przodu i to co bylo
> nie do pomyslenia dla Twoich rodzicow - Ty uwazalas za calkowicie naturalne
> i normalne.

Oj prawda to, prawda. Byłam na Sylwestra u przyjaciół. I szczęka mi
opadła jak ich 15-letnia córka wychodziła na imprezę a oni dali jej w
siatce piwo.
Dla mnie kosmos.
15-latka i piwo?
Wyraziłam swą dezaprobatę i usłyszałam: "Pogadamy jak Twoje dzieci będą
miały po 15 lat"

Tak się nad tym do teraz zastanawiam..... zapytałam szefa (też ma
15-letnią córkę) - on twierdzi, że robią dobrze - jak by jej nie dali
sama sobie pójdzie i kupi..... Sama nie wiem. Acz wiem, że jak była na
obozie sportowym to mówiła, że 3 piwa spokojnie w siebie wlewa...

Cholera, co ja zrobię za 4 lata jak Martyna będzie miała 15? Też będę
despotyczną mamuśką? Bo jakoś sobie nie wyobrażam, bym sama jej dawała
piwo w siatce :(

Eulalka

74. Data: 2004-01-05 22:59:47

Od: "Avallac'h" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Cholera, co ja zrobię za 4 lata jak Martyna będzie miała 15? Też będę
> despotyczną mamuśką? Bo jakoś sobie nie wyobrażam, bym sama jej dawała

My Dear, to teraz na serio jest NIC, przez duze N. Teraz 13 latki zachodza w
ciaze, 14 latki biora druggi, nie tylko tzw soft-drugs, ale i hard jak
coccaine...Jeszcze w 1 klasie LO jak bylem dzewczyna musiala zmienic szkole,
bo zaszla w ciaze i chciala urodzic.... (16lat!!) a piwo? pojechalabys z
czapka-niewidka na jakikolwiek oboz sportowy lub kolonie i widzialabys
12stki ktore na oczy nie widza takie/tacy sa pijane... I moim zdaniem na
prawde bedzie lepiej, jak to rodzice beda dzieci przygotowywac, a nie
otoczenie. Bo od tego ponoc rodzina jest...Od wspierania. Nie badzcie tez
tacy pryncypialni w waszych zasadach, niech dzieciaki wiedza, ze maja w was
oparcie, nie mozecie dopuscic zeby uwazaly swoj wlasny dom za acid-home. Bo
wtedy - widze 3 wyjscia, jedno gorsze od drugiego. 1. to postapic tak jak
ja. Baardzo zle, kontakt z rodzina zerwany, od razu, z miejsca krok w
dorosle zycie pelne obowiazkow, pelne odpoweidzialnosci (zreszta wiecie sami
najlepiej). 2. wszystko w sobie tlumic, przezyc szkole, pojsc na studia,
skonczyc studia, znalezc prace i zalozmy w wieku lat 25 26 zaczac myslec o
wymarzonej wyprowadzce. Tymczasem psychika tego mlodego czlowieka ulegnie
niesamowitej deformacji. 3 wyscie - skrajnosc, znam 2 przypadki.. dziecko ma
tak wszystkiego dosc ze nastepuje tragedia. Wiadomo chyba o czym pisze.
Rodzice sie obwiniaja, nikt nie wie, o co chodzi "przeciez tworzylismy taka
udana rodzine...". I nastepuje rozpad..po kolei kazdego czlonka... Troche
zboczylem z tematu...ale uwazam ze to wszystko ma zwiazek.

Pozdrawiam cieplo z aktualnie bezdeszczowego Londynu.

75. Data: 2004-01-05 23:38:39

Od: Eulalka <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Avallac'h napisał:

> wtedy - widze 3 wyjscia, jedno gorsze od drugiego. 1. to postapic tak jak
> ja. Baardzo zle, kontakt z rodzina zerwany

Żeby było śmieszniej - sama wyprowadziłam sie od rodziców 3 miesiące
przed 18 urodzinami.

Eulalka

76. Data: 2004-01-06 06:26:49

Od: "Slav" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Avallac'h" <a...@o...pl> napisał w wiadomości

> My Dear, to teraz na serio jest NIC, przez duze N. Teraz 13 latki zachodza
> ciaze, 14 latki biora druggi, nie tylko tzw soft-drugs, ale i hard jak
> coccaine...

taaa... a 7-mio latki zarzynają rówieśników (tak było w moim miasteczku) tak
więc Eulalko szykuj ostry nóż który dasz córce na następną imprezę -
wiadomo, czasy się zmieniają i takie piwo dla 15, ciąża dla 16, druggi dla
14 to NIC.
I ciągle się zastanawiam czy to ja jestem chory czy wszyscy wokół ....
Może ja tą moją córkę do psychiatry powinienem... .ma 17 lat, w ciąży nie
jest, papierosów nie pali, narkotyków nie bierze, piwa i innych alkoholi nie
pija ...... normalna patologia, tylko leczyć (i od razu odpowiadam
malkontentom - na 100% nie pije, nie pali, nie bierze i w ciąży nie jest).
Eulalko nie daj sobie wody z mózgu robić, są normalne rodziny, gdzie na
wszystko jest czas (i na piwo i na ciążę i na wyjazd do Londynu), gdzie
rodzice potrafią rozmawiać z własnymi dziećmi i mają z nimi kontakt. U
Ciebie też tak pewnie będzie.

Pozdrawiam pogodnie i ciepło bo za oknem -20 .... brrrr.....

--
Sławek
www.slav.civ.pl

77. Data: 2004-01-06 07:03:24

Od: "Basia Z." <jelon@USUN_TO.skpg.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> pija ...... normalna patologia, tylko leczyć (i od razu odpowiadam
> malkontentom - na 100% nie pije, nie pali, nie bierze i w ciąży nie jest).

Nie przejmuj się mam to samo ;-)
Syn 17 lat II kl liceum.

Nie pije (no, szampana na Sylwestra, albo dobre wino ze mną ;-) ), nie
pali, narkotyków nie bierze.
Jest harcerzem.
Skończył kursy żeglarski, nurkowania, WOPR, aktualnie jest na kursie
przewodników górskich, codziennie (również teraz) przejeżdża 20 km na
rowerze, lub pływa, chodzi na Aikido.
Traktuje naukę dość poważnie (no to naturalne, że nie zawsze mu się chce,
każdy tak ma).

> [...]
> wszystko jest czas (i na piwo i na ciążę i na wyjazd do Londynu), gdzie
> rodzice potrafią rozmawiać z własnymi dziećmi i mają z nimi kontakt. U

To oczywiste że są konflikty, bo młody potrafi wszystkich przegadać i na
każdy temat ma własne zdanie ;-).
A wczoraj rozłożył na części domowy komputer, bo chce wymienić dysk i nie
potrafi zainstalować systemu, a my z mężem akurat mamy pilną pracę.
Ale w sumie potrafimy się dogadać.

Pozdrowienia.

Basia

78. Data: 2004-01-06 07:32:49

Od: "Slav" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Basia Z." <jelon@USUN_TO.skpg.gliwice.pl> napisała w wiadomości

> nie
>
> Nie przejmuj się mam to samo ;-)
> Syn 17 lat II kl liceum.

A w ciąży też nie jest ??? ;-DDDDD
Uffffffff....... kamień z serca - córka się też ucieszy, bo zadzwoniłem i
powiedziałem, że idzie na leczenie ;-)))))) jeśli od jutra nie zajdzie w
ciążę albo przynajmniej się nie upije.

> [...]
> A wczoraj rozłożył na części domowy komputer, bo chce wymienić dysk i nie
> potrafi zainstalować systemu, a my z mężem akurat mamy pilną pracę.

Skąd ja to znam? Na każdy temat (w tym również na temat w którą stronę kręci
się ciasto ;-)))) jakby to miało jakiekolwiek znaczenie) ma własne zdanie i
broni go do upadłego ;-P. Ale generalnie jest pozytywną osobą i można mieć
do niej zaufanie, traktować jak partnera.

Pozdrawiam Cię Basiu i dzięki za pocieszenie ;-)))) bo już myślałem, że to u
mnie jest nienormalnie.

--
Sławek
www.slav.civ.pl

79. Data: 2004-01-06 07:56:38

Od: "Mrowka" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> czapka-niewidka na jakikolwiek oboz sportowy lub kolonie i widzialabys
> 12stki ktore na oczy nie widza takie/tacy sa pijane...

To chyba sa dzieci z patologicznych rodzin,bo znam sporo dzieciakow w tym
wieku,tak sie sklada ze cora ma 12 lat i jedyne co moga to zamoczyc jezor w
szampanie raz w roku,a niektore nawet tego nie moga.

I moim zdaniem na
> prawde bedzie lepiej, jak to rodzice beda dzieci przygotowywac, a nie
> otoczenie. Bo od tego ponoc rodzina jest...Od wspierania.

No,tu sie zgadzam.

Magda

80. Data: 2004-01-06 11:01:52

Od: Eulalka <e...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Slav napisał:

> Pozdrawiam Cię Basiu i dzięki za pocieszenie ;-)))) bo już myślałem, że to u
> mnie jest nienormalnie.

Ja też dziękuję za wsparcie, bo po tym Sylwestrze to już się poczulam
jak dinozaur co najmniej

Eulalka

(info) DOM SPOKOJNEJ STAROŚCI
zyczenia świąteczne