18 lat - koniec wywiadowek???

171. Data: 2006-11-20 19:28:35

Temat: Re: 18 lat - koniec wywiadowek???
Od: Elske <k...@n...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Axel napisał(a):

> Jesli zalozymy, ze malzenstwo mieszka katem u rodzicow, nie ma pracy i
> oszczednosci, to... powinni sie zastanowic, czy na pewno sa w stanie
> zapewnic dzieciom warunki do rozwoju... brutalna prawda.

A jeśli założymy, że małżeństwo ma pracę, ale nie zarabia tyle, żeby
oszczędzać lub/i dostać kredyt to rozumiem, że dzieci do domu dziecka
najlepiej? Masz jeszcze jakieś interesujące rady?

E.

--
*Archeologom udało się całkowicie odszyfrować napis
na płytach darowanych Mojżeszowi. Przykazanie było
tylko jedno: "Nie z czasownikami pisze się osobno:
nie zabijaj, nie kradnij, nie cudzołóż...*

172. Data: 2006-11-20 19:29:33

Od: Elske <k...@n...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

P...@o...pl napisał(a):

> Inżynier elektryk.

Czyli zasadniczo "chcą Cię wszędzie"?

E.

173. Data: 2006-11-20 19:35:34

Od: Elske <k...@n...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Axel napisał(a):
> "Elske" <k...@n...o2.pl> wrote in message

> Przepraszam, ale mam niejasne wrazenie, ze nie obracamy sie tu w gronie
> Jasiow wykladajacych chemie w biedronce, utrzymujacych zone i 12-ro dzieci,
> mieszkajacych w czteropokoleniowym tekturowym "domu" na wsi.
> Przecietna placa w PL to zdaje sie cos kolo 2500 PLN. Dwoje pracujacych to
> powiedzmy 4 kPLN.

Nie misiu pluszowy. Mąż zarabia 1500, ja 2000. Na pięć osób. I nie
pracujemy w Biedronce - tam się zarabia jeszcze mniej. BTW nie rozumiem
skąd założenie, że "Jasie wykladajace chemie w biedronce" nie umieją
korzystać z netu? A jeszcze bardziej nie rozumiem Twojego pogardliwego tonu.

> Jesli wynajmiesz mieszkanie, dzieki ktoremu bedziesz mogla szybko dotrzec do
> lepiej platnej pracy, nie wydajac kasy na dojazdy?

Na dojazdy wydaję zawsze tyle samo czyli równowartość karty miejskiej -
jakieś 70 pln miesięcznie. I chyba nie orientujesz się ile kosztuje
wynajęcie trzypokojowego mieszkania w dobrym punkcie?

> Wieksze miasto.

Mieszkam w Warszawie - cienko widzę.

> Inny kraj w ostatecznosci.

Cienko widzę z innych powodów.

> Jak dalej sie nie da - poszukac
> pracy w innej dziedzinie.

Obawiam się, że dobrze płatne zawody dla mnie są z różnych przyczyn
niedostępne (m.in. z powodu totalnej czasochłonności).

> Krotka odpowiedz: mamy dwojke. Miala byc trojka.

Ile macie "na głowę"? Jeśli wolno.

> Akurat nie chodzilo mi tu o wyjezdzanie, tylko o polski zwyczaj narzekania.

Za to nie musimy korzystać z usług psychoanalityków.

E.

174. Data: 2006-11-20 20:38:46

Od: "Axel" <a...@p...nospam,com> szukaj wiadomości tego autora

> A jeśli założymy, że małżeństwo ma pracę, ale nie zarabia tyle, żeby
> oszczędzać lub/i dostać kredyt to rozumiem, że dzieci do domu dziecka
> najlepiej? Masz jeszcze jakieś interesujące rady?

Myslec nalezy _przed_, a nie po... Nie wciskaj mi czegos, czego nie pisalem.

--
Axel

175. Data: 2006-11-20 21:06:27

Od: "Axel" <a...@p...nospam,com> szukaj wiadomości tego autora

> Nie, nie szuka. Wie, że na obecną chwilę to co zarabia i to co robi to
> jest max.

Bzdura. Zwlaszcza w kontekscie tego, co piszesz pod koniec (500/osoba)
A jesli nie ma szans na wieksza kase w zawodzie, trzeba sie
przekwalifikowac, ew. znalezc prace dodatkowa (jasne, ze nie da sie tego
zrobic pracujac od rana do wieczora, ale byl taki miesiac w moim zyciu, ze
wracalem z drugiej pracy po polnocy).

A co do niemoznosci znalezienia pracy - moja zona zarabia jako pilot
wycieczek, mimo, ze jest wysyp studentow, ktorzy sa chetni do wyjazdow nawet
za darmo, to jednak biura wysylaja moja zone, bo - jest dobra (nie bede
rozwijal). Mimo tego, ze po 3 latach przerwy (dziecko) musiala znowu
wyrabiac sobie opinie, praktycznie od zera, bo sie ludzie zmienili...

> Są tacy ktorzy przywiązują się i "dom" to dla nich trochę więcej niż
> cztery ściany z żelbetu.

Rozumiem, ze jestes tak przywiazana do swojego domu/mieszkania, ze nie
wyprowadzisz sie nawet jesli bedzie sie walil?

Tak BTW: sa rowniez tacy, ktorzy przywiazuja sie do miejsca pracy tak, ze sa
chorzy na sama mysl o zmianie pracy. Ale jakos to mnie nie przekonuje...

> I są tacy, których nie stać na kredyty.

I powinni to zmienic, jesli chca, zeby w ich zyciu sie cos zmienilo.

> I masz 500 zł na osobę z tymi swoimi "nienajwyższymi" zarobkami? Coś
> niewydajemisię.

Gdybym mial 500 na osobe przy dwoch pracujacych osobach, to spedzalbym caly
czas na poszukiwaniu pracy.

> Dla wyjaśnienia: ja się nie użalam nad sobą - jest lepiej niż było, może
> kiedyś będzie jeszcze lepiej.

Samo?

> Ale proszę mi nie wmawiać, że:
> - wracam późno do domu bo gonię za pieniądzem

To nie ja. Ja pisalem o wyborze i nienarzekaniu w zwiazku z tym.

> - stać mnie na samochód

W pewnych sytuacjach mogloby sie okazac, ze nie stac Cie na nieposiadanie
samochodu.... (nie mowie, ze tak jest w Twoim przypadku)

> - w każdej chwili mogę kupić sobie mieszkanie

To jakas konfabulacja. Niewiele osob stac na kupienie mieszkania "w kazdej
chwili".

> - jak pstryknę palcami to pracodawcy zarzucą mnie ofertami

Nikt Ci tego nie wmawial - poszukiwanie pracy nie jest proste, ale rowniez
praca sama do Ciebie nie przyjdzie.

> - mam oszczędności

Pocieszyc Cie? Ja tez nie mam.

> bo mnie to wkurza.

To sprobuj to wkurzanie przekuc w czyn - zmien cos ;-P

--
Axel

176. Data: 2006-11-20 21:26:17

Od: Elske <k...@n...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Axel napisał(a):
> [...]
> zrobic pracujac od rana do wieczora, ale byl taki miesiac w moim zyciu, ze

Nie będę zmieniała zawodu, bo jeżeli mam szansę na większą niż teraz
kasę gdziekolwiek to właśnie tutaj. Chociaż na pewno jeszcze nie teraz -
dwa lata przerwy kosztują swoje. Nie jestem typem przebojowym, więc
kariery nie zrobię, zarówno tu jak i gdzie indziej. Do tego nie trawię
podejścia "po trupach do celu" i nie chcę spędzać 40h na dobę w pracy.

> [...]
> rozwijal). Mimo tego, ze po 3 latach przerwy (dziecko) musiala znowu
> wyrabiac sobie opinie, praktycznie od zera, bo sie ludzie zmienili...

Nie wiem czy zauważyłeś, ale nie jestem Twoją żoną.

> Rozumiem, ze jestes tak przywiazana do swojego domu/mieszkania, ze nie
> wyprowadzisz sie nawet jesli bedzie sie walil?

Akurat pisałam o siwej, ale ja rozumiem takie podejście. A jeśli się coś
psuje to się naprawia a nie zmienia lokum. Chociaż nie, lokum się
zmienia. Domu nie. Jeśli kiedyś będę miała swój własny dom to na pewno
nie zmienię go dlatego, że z innego będę miała bliżej do pracy.

> Tak BTW: sa rowniez tacy, ktorzy przywiazuja sie do miejsca pracy tak, ze sa
> chorzy na sama mysl o zmianie pracy. Ale jakos to mnie nie przekonuje...

> I powinni to zmienic, jesli chca, zeby w ich zyciu sie cos zmienilo.

ROTFL. A Ty znowu swoje.

> Gdybym mial 500 na osobe przy dwoch pracujacych osobach, to spedzalbym caly
> czas na poszukiwaniu pracy.

I nie zarobiłbyś nic, bo cały czas spędzałbyś na poszukiwaniu pracy.
Wbij sobie wreszcie do głowy, że nie każdy potrafi zarobić tyle co Ty. Z
różnych powodów.

> Samo?

Tak napisałam?

> To nie ja. Ja pisalem o wyborze i nienarzekaniu w zwiazku z tym.

Zbieram do kupy.

> W pewnych sytuacjach mogloby sie okazac, ze nie stac Cie na nieposiadanie
> samochodu.... (nie mowie, ze tak jest w Twoim przypadku)

Wiem. Jednak po podliczeniu kosztów paliwa wychodzi i, że jednak opłaca
się autobus.

> To jakas konfabulacja. Niewiele osob stac na kupienie mieszkania "w kazdej
> chwili".

Chodzi o krefyt mieszkaniowy, który wg Twoich wywodów dostaje się od ręki.

> Pocieszyc Cie? Ja tez nie mam.

> To sprobuj to wkurzanie przekuc w czyn - zmien cos ;-P

Mnie wkurza to, że to co dla mnie jest koniecznością Ty ukazujesz jako
coś co nie istnieje praktycznie, bo Ty tego nie doświadczasz.

E.

177. Data: 2006-11-20 21:28:15

Od: Elske <k...@n...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Axel napisał(a):

> Myslec nalezy _przed_, a nie po... Nie wciskaj mi czegos, czego nie pisalem.

Na tej zasadzie przed powinno się pomyśleć, że małżeństwo może się
rozpaść, kredyt może pożreć zarobki a dziecko może urodzić się z Downem.
Wychodzi mi, że posiadanie dzieci jest szczytem nieodpowiedzialności.

E.

178. Data: 2006-11-20 21:37:48

Od: "Axel" <a...@p...nospam,com> szukaj wiadomości tego autora

> Nie misiu pluszowy. Mąż zarabia 1500, ja 2000.

No to jest 3,5 kPLN, w sumie niewiele sie pomylilem.

> Na pięć osób.

3500/5= 700 PLN, czyli prawie o polowie wiecej niz sugerowalas w innym
poscie.

> [...]
> rozumiem skąd założenie, że "Jasie wykladajace chemie w biedronce" nie
> umieją korzystać z netu? A jeszcze bardziej nie rozumiem Twojego

Nie mialo byc pogardliwie, tylko przyslowiowe. Moze sie myle, ale tacy
ludzie, jesli juz - udzielaja sie na forum Gazety itp, a nie na usenecie...

> Na dojazdy wydaję zawsze tyle samo czyli równowartość karty miejskiej -
> jakieś 70 pln miesięcznie. I chyba nie orientujesz się ile kosztuje
> wynajęcie trzypokojowego mieszkania w dobrym punkcie?

Chyba nie orientujesz sie, ze lepsza praca nie musi byc blisko "lepszego
punktu"? Jest mnostwo firm polozonych na obrzezu miasta, zwlaszcza duzych
firm.

> Mieszkam w Warszawie - cienko widzę.

I tu nie mozesz znalezc innej pracy? Hmmmm....

> Cienko widzę z innych powodów.

Rozumiem - przywiazanie do mieszkania.... ;-P

> Obawiam się, że dobrze płatne zawody dla mnie są z różnych przyczyn
> niedostępne (m.in. z powodu totalnej czasochłonności).

Kurcze, patrz, tylu mam znajomych zarabiajacych wiecej od podanych przez
Ciebie kwot i jakos wracaja do domu we w miare rozsadnych porach. O sobie
nie pisze, bo znowu bedzie, ze nie widze niczego poza koniec nosa...

> Ile macie "na głowę"? Jeśli wolno.

Nie, bo nie pisze o takich rzeczach w necie. Gdybym pracowal w dobrej
polskiej, albo przedstawicielstwie zachodniej firmy - pewnie mialbym 2x tyle
+ dodatki. Ale moj wybor, ze tego nie chce.
A wracajac jeszcze do dzieci - zdecydowalismy sie na drugie, majac w
perspektywie przeprowadzke do nowego mieszkania i oczywiscie ustabilizowana
sytuacje finansowa...

ROTFL

--
Axel

179. Data: 2006-11-20 21:51:07

Od: Elske <k...@n...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Axel napisał(a):

> 3500/5= 700 PLN, czyli prawie o polowie wiecej niz sugerowalas w innym
> poscie.

Odejmij rachunki. Zdziwisz się.

> Chyba nie orientujesz sie, ze lepsza praca nie musi byc blisko "lepszego
> punktu"? Jest mnostwo firm polozonych na obrzezu miasta, zwlaszcza duzych
> firm.

Obawiam się, że nie w mojej branży raczej.

> I tu nie mozesz znalezc innej pracy? Hmmmm....

Mogę. Na umowę o dzieło. Nie urządza mnie.

> Rozumiem - przywiazanie do mieszkania.... ;-P

Rodziny między innymi. Ale też sprawy bardziej przyziemne.

> Kurcze, patrz, tylu mam znajomych zarabiajacych wiecej od podanych przez
> Ciebie kwot i jakos wracaja do domu we w miare rozsadnych porach. O sobie
> nie pisze, bo znowu bedzie, ze nie widze niczego poza koniec nosa...

Ja Ci piszę ile _ja_ jestem w stanie zarobić na obecną chwilę. Nie
interesują mnie Twoi znajomi.

> Nie, bo nie pisze o takich rzeczach w necie.

Uła. Ja jakoś piszę. Ale ja zarabiam zbyt mało, żeby bać się pisać
_takie_ rzeczy w necie.

> A wracajac jeszcze do dzieci - zdecydowalismy sie na drugie, majac w
> perspektywie przeprowadzke do nowego mieszkania i oczywiscie ustabilizowana
> sytuacje finansowa...

Cieszy mnie to niezmiernie. A jaki to ma związek z tematem?

Korzystasz?

E.

180. Data: 2006-11-21 06:37:52

Od: waruga <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 20 Nov 2006 20:25:44 +0100, krys napisał(a):

> A skądże znowu, sarny za płotem to chyba gdaMa ma, i na dodatek pół
> godziny do miasta. O ile dobrze pamiętam, to pisała, że jej z tym
> dobrze :-)

Okauje się, że ja też mam :). I to w boku, w dodatku służbowym i bez
samochodu mamdo pracy 20 minut. Szczęściara.
--
Elżbieta

ilustrowane słowniki ortograficzne i ksiązki do matematyki
Ciekawy link z GW
Fantasy dla 8 latka?
Ktoś widział fim z Boratem?
a jak z dziecmi rozmawiac o forsie?