2 Swiąteczne Pytania?

1. Data: 2005-12-02 13:22:29

Temat: 2 Swiąteczne Pytania?
Od: "OLUSIA" <o...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam! - Może to naiwne pytania, ale nigdzie nie mogę znaleźć (pewnie
dlatego):
1. Jak długo piec ziemniaki w piekarniku (ok.180 stopni? - może więcej) i
jak je elegancko podać w Wigilię?

2. Co robicie z pierniczkami, aby zmiękły i straciły chrupkość. Ze wszystkich
przepisów są chrupiące i kiedyś tam zmiękną, a jak może przyspieszyć
mięknięcie?

OLUSIA

2. Data: 2005-12-02 13:23:33

Temat: Re: 2 Swiąteczne Pytania?
Od: Tatiana <yennefer12*antyspam*@go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 2 Dec 2005 13:22:29 +0000 (UTC), Waćpanna lub waćpan OLUSIA, w
wiadomości <news:dmphql$pni$1@inews.gazeta.pl> zawarł, co następuje:

> 2. Co robicie z pierniczkami, aby zmiękły i straciły chrupkość. Ze wszystkich
> przepisów są chrupiące i kiedyś tam zmiękną, a jak może przyspieszyć
> mięknięcie?

Czekam albo lukruję.
--
Pozdrawiam, Ti`Ana
"The girl loaded gun, went outside. No one has ever seen her again..."

3. Data: 2005-12-02 13:33:46

Temat: Re: 2 Swi?teczne Pytania?
Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 2 Dec 2005 13:22:29 +0000 (UTC), "OLUSIA"
<o...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote:

>Witam! - Mo?e to naiwne pytania, ale nigdzie nie mog? znale?? (pewnie
>dlatego):
>1. Jak d?ugo piec ziemniaki w piekarniku (ok.180 stopni? - mo?e wi?cej) i
>jak je elegancko poda? w Wigili??
>
>2. Co robicie z pierniczkami, aby zmi?k?y i straci?y chrupko??. Ze wszystkich
>przepisów s? chrupi?ce i kiedy? tam zmi?kn?, a jak mo?e przyspieszy?
>mi?kni?cie?
>
>OLUSIA
Kartofle - to przeciez zalezy od wielkosci - jak wybiezesz male,
lub wieksze przekrojone (i posmarowane oliwa) to godzina najwyzej
- ja pieke rozne rzeczy naraz i wtedy kartofle ida na dolna
polke.
Mozna jeszcze je pomazac woda i posypac sola, po upieczeniu
bedzie solna skorupka

pierniki same powinny zmieknac - do Wigilii zdaza chyba
wszystkie. jak nie chca, to do puszki metalowej wloz pierniki i
jablko/jablka - nie dosc, z epierniki zmiekna to i pachniec beda
zachwycajaco

pierz, na razie bezpiernikowy (o ile nie liczyc slubnego :P )
K.T. - starannie opakowana

4. Data: 2005-12-02 13:55:17

Od: "Bartosz Nazar" <m2000[wytnijto]@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> 1. Jak długo piec ziemniaki w piekarniku (ok.180 stopni? - może więcej) i
> jak je elegancko podać w Wigilię?

Najlepiej kupić krokiety ziemniaczane Aviko i problem z głowy,
są smaczne ale gorsze od domowych smażonych ziemniaczków,
natomiast ładnie wyglądają.

Jak mam więcej czasu to:
wybieram kilka małych ziemniaczków, kroję wzdłuż i układam na
mocno wysmarowanej tłuszczem blasze i do piekarnika na 1 godzinkę,
posypuję je papryką, solą i ziołami, układam po kawałku masła na każdy
kawałek,
5 min przed wyjęciem na każdym kawałku układam plasterek żółtego sera.
Ziemniaki wcześniej można zalać wrzącą wodą i podgotować 5 min.

5. Data: 2005-12-02 13:56:01

Od: "OLUSIA" <o...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> napisał(a):

> [...]
> zachwycajaco
>
> pierz, na razie bezpiernikowy (o ile nie liczyc slubnego :P )

Przepraszam, ale to znaczy, że kiedy je upiec, żeby do Wigilii zmiękły. Ile
im trzeba? Teraz to chyba za wcześnie? Tydzień, czy dwa potrzebują. Nikt o
tym nie pisze...
Olusia

6. Data: 2005-12-02 13:58:17

Od: "Bartosz Nazar" <m2000[wytnijto]@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Ile
> im trzeba? Teraz to chyba za wcześnie? Tydzień, czy dwa potrzebują. Nikt o

Już można robić i włożyć do puszki z kawałkiem jabłka!

7. Data: 2005-12-02 14:04:40

Od: "lidiapaszkowska" <0...@t...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "OLUSIA" <o...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
> [...]
wszystkich
> przepisów są chrupiące i kiedyś tam zmiękną, a jak może przyspieszyć

http://www.gazeta.pl/usenet/

ziemniaczki obieramy w szostke i odrajamy dol i gore
wiec z dlugosci zdejmujemy 6 razy skorke tak aby wyszlo nam 6 rogow i
odcinamy gore i dol...po czym zanuzamy w frytownicy na ok 2 min i pieczemy
ok 40-1h w piekarniku ziemniaczki sa upieczone i ladnie wygladaja
pieczarki mozesz zrobic na 2 sposoby
1 dla leniwych-wlozyc do mikrofali na 2 min
2 podsmazyc na patelni z niewielka iloscia masla i posolic to wtedy puszcza
sok....
powodzenia

8. Data: 2005-12-02 14:05:42

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

>Przepraszam, ale to znaczy, ?e kiedy je upiec, ?eby do Wigilii zmi?k?y. Ile
>im trzeba? Teraz to chyba za wcze?nie? Tydzie?, czy dwa potrzebuj?. Nikt o
>tym nie pisze...
>Olusia

Bo to temat sezonowy - co roku przed swietami przerabiany -
zajrzyj do archiwum i wrzuc piernik, badz pierniki badz
pierniczki i wyskoczy Cii duzo - dla mnie wskaznikiem dat jest
Waldek Krzok i jego 652342323836 pierniczkow, slowo daje! :)))

Ale tak na oko teraz zaraz to bedzie dobra pora, poza tym jak
teraz to odwalisz, to bedzie z glowy :P

Pierz
K.T. - starannie opakowana

9. Data: 2005-12-02 14:06:43

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 2 Dec 2005 14:58:17 +0100, "Bartosz Nazar"
<m2000[wytnijto]@poczta.onet.pl> wrote:

>Już można robić i włożyć do puszki z kawałkiem jabłka!

Tylko trzeba bedzie do tej puszki zagladac, bo nie wiadomo, co to
jablko wykombinuje!

Pierz
K.T. - starannie opakowana

10. Data: 2005-12-02 14:06:52

Od: "lidiapaszkowska" <0...@t...net> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
wszystkich
> przepisów są chrupiące i kiedyś tam zmiękną, a jak może przyspieszyć

http://www.gazeta.pl/usenet/

ups ale gafa hihi z pospiechu przeczytalam pieczarki a nie
pierniczki...sorki....a wiec piernik m,usi polezakowac aby byl taki jak
powinien , dlatego tez zawsze sie go piecze mniej wiecej na 3 tygodnie przed
spozyciem...

kulki ziemniaczane
co z burakow konserwowych
serio głupie pytanie