Re: 3 tysiaclecie rozpoczyna sie 1.1.2002

1. Data: 1999-12-25 14:43:06

Temat: Re: 3 tysiaclecie rozpoczyna sie 1.1.2002
Od: "Edison" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ale najwiekszym specem od reklamy bedzie ten, który przekona przypadkowe
> spoleczenstwo, ze 3 tysiaclecie tak naprawde rozpoczyna sie w roku
> 2002.:-)))

!!! Każde dziecko wie, że 3 tysiąclecie rozpoczyna się w roku 2004 ze
względu na błąd w kalendarzu popełniony jeszcze w starożytności (przy
obliczaniu czasu który upłynął od urodzenia (Chrystusa).
Zatem mamy zagwarantowaną uciechę czekania na nadchodzące tysiąclecie przez
kilka najbliższych sylwestrów.
A dlaczego garstka ludzi uważa, że nowe tysiąclecie nadchodzi już teraz? To
chwyt propagandowy. Jak powiedział Jacek Fedorowicz - przyjmujemy, że to już
teraz, a później się zobaczy...

1. Data: 1999-12-25 15:01:45

Od: "Astec S.A." <b...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Edison wrote:
> !!! Każde dziecko wie, że 3 tysiąclecie rozpoczyna się w roku 2004 ze
> względu na błąd w kalendarzu popełniony jeszcze w starożytności (przy
> obliczaniu czasu który upłynął od urodzenia (Chrystusa).

Ojej - Edison nie mieszaj niepotrzebnie.
Każde dziecko wie, że 3 tysiąclecie rozpoczyna się 1 stycznia 2001 roku,
bo liczy się czas kalendarzowy, a nie czas kosmiczny czyli faktyczna ilość
upływu lat czy też dni - które to też były korygowane ze względu
na "ucieczkę" Słońca.

pozdrawiam
Arek

1. Data: 1999-12-27 23:33:39

Od: "Przemyslaw Kwiatkowski" <m...@f...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej!

> !!! Każde dziecko wie, że 3 tysiąclecie rozpoczyna się w roku 2004 ze
> względu na błąd w kalendarzu popełniony jeszcze w starożytności (przy
> obliczaniu czasu który upłynął od urodzenia (Chrystusa).

Każdy wie, nawet dziecko, (oczywiście z wyjątkiem experta), że trzecie
tysiąclecie zaczęło się 1.01.1995, bo przecież Chrystus urodził się w 6
roku p.n.e. Tak przynajmniej podają źródła historyczne. :-)

--
MiCHA

1. Data: 1999-12-28 00:09:57

Od: "Przemyslaw Kwiatkowski" <m...@f...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej!

> Każdy wie, nawet dziecko, (oczywiście z wyjątkiem experta), że trzecie
> tysiąclecie zaczęło się 1.01.1995, bo przecież Chrystus urodził się w 6
> roku p.n.e. Tak przynajmniej podają źródła historyczne. :-)

Acha, to była ironia, jakby ktoś nie zauważył...

--
MiCHA

1. Data: 1999-12-28 11:36:59

Od: "Edison" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ojej - Edison nie mieszaj niepotrzebnie.
> Każde dziecko wie, że 3 tysiąclecie rozpoczyna się 1 stycznia 2001 roku,
> bo liczy się czas kalendarzowy,

Ok, tak się przyjmuje i to jest nasza "umowna prawda". Kto jeszcze nie
wierzy, niech przeczyta artykuł w Wiedzy i życiu nr 12/99.

a nie czas kosmiczny czyli faktyczna ilość
> upływu lat czy też dni - które to też były korygowane ze względu
> na "ucieczkę" Słońca.

Naturalnie. Obieg Ziemi wokół Słońca trwa 365 dni 6h z groszami. Te 6h
wyrównuje się przez lata przestępne, a resztę zrównuje się co sto lat. Także
w sumie mało kiedy to jest wszystko dokładne. Chodziło mi jednak o to, że
naszej ery nie liczymy de facto od narodzin Chrystusa, bo jest błąd w
kalendarzu.
Na tysiąclecie sobie jeszcze poczekamy, chyba że teraz ktoś arbitralnie
przesunie jego początek na 2000, generując "rok zerowy" - co by tylko
skomplikowało sytuację.
BTW: Kiedyś nie przejmowano się latami przestępnymi i jeden z papieży
(wówczas absolutny autorytet na świecie) wydał zarządzenie o zgubieniu kilku
dni - tak by zrównać rok kalendarzowy z obliczeniami astronomów.

P.

1. Data: 1999-12-28 13:29:06

Od: w...@z...fu-berlin.de szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>(wówczas absolutny autorytet na świecie) wydał zarządzenie o zgubieniu kilku
>dni - tak by zrównać rok kalendarzowy z obliczeniami astronomów.

lata przestepne byly w kalendarzu julianskim. Tylko, ze obieg Ziemi
wokol Slonca trwa 365 dni i 6h BEZ groszy (czyli troche krocej) i
dlatego sie to wszystko pokielbasilo. Papiez Grzesiek wprowadzil
korekture do kalendarza, ze lata podzielne przez 100 a nie podzielne
przez 400 nie sa przestepne.

No i jeszcze raz: jak ktos swietuje milenium za 4 dni, to mu zycze
wszystkiego najlepszego w nadchodzacym 20 wieku!!

Waldek

Pozostalym zycze szczesliwego nowego roku, ostatniego w 20 stuleciu.

1. Data: 1999-12-28 13:53:00

Od: "Boguslaw Szostak" <b...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

w...@z...fu-berlin.de [...]

> No i jeszcze raz: jak ktos swietuje milenium za 4 dni, to mu zycze
> wszystkiego najlepszego w nadchodzacym 20 wieku!!

BINGO !!!

> Waldek
>
> Pozostalym zycze szczesliwego nowego roku, ostatniego w 20 stuleciu.

Szczesliwiego nowego roku zyczy wszystkim

Boguslaw

Szczesliwego nowego XX wieku
zyczy Expertowi

Boguslaw

1. Data: 1999-12-28 17:21:41

Od: expert <e...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Szczesliwego nowego XX wieku
> zyczy Expertowi
>
> Boguslaw

A Radosnych Swiat, Szczesliwego Nowego Roku i Nowego Tysiaclecia zyczyl
Jan Pawel II Polakom w sobote.

1. Data: 1999-12-28 21:25:56

Od: j...@f...onet.pl (J.F.) szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 28 Dec 1999 11:36:59 GMT, Edison wrote:
> [...]
>Na tysiąclecie sobie jeszcze poczekamy, chyba że teraz ktoś arbitralnie
>przesunie jego początek na 2000, generując "rok zerowy" - co by tylko

Alez skad - wystarczy tylko oglosic ze w/g najnowszyszych badan
historycznych brata dr Mateusza Chrystus urodzil sie w roku 1 p.n.e,
i tysiaclecia oraz stulecia nalezy liczyc od tego momentu :-)

J.

1. Data: 1999-12-28 22:07:06

Od: "Edison" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> wokol Slonca trwa 365 dni i 6h BEZ groszy (czyli troche krocej) i

Dokładnie: 365 dni 6h 9min 10s. Jest zatem dłuższy od roku zwrotnikowego.
Dla tej rezty też musi być korekta, którą wg tego co uczyli mnie w szkole
przeprowadza się co 100lat.

Re: 3 tysiaclecie rozpoczyna sie 1.1.2002
Re: 3 tysiaclecie rozpoczyna sie 1.1.2000