38 w cieniu.

1. Data: 2022-07-01 23:55:20

Temat: 38 w cieniu.
Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziś było tyle u mnie po południu.
Ogród w te upały ma się nieźle, podlewany za dnia non stop, oczywiście
bynajmniej nie wodą z wodociągu, lecz wodą podskórną z zachowanego dołu po
wybieraniu piasku na budowę naszego domu przed 35 laty, w środku naszego
lasu, tłoczoną pompą zanurzeniową o mocy 350W; woda jest zalewowo i
rozsączeniowo rozprowadzana wężami wprost pod (nie na!) rośliny, w czasie
największego nasłonecznienia, gdy energia się samorefunduje fotowoltaiką.
Teraz wreszcie od dwóch godzin pięknue pada, przechodzą nad nami kolejne
burze.
Uff!
Jutro o 17ej prosiak z kaszą - na imprezie ze znajomymi w naszej bazie,
świetnym pubie naszych przyjaciół. Mniam!
Dobrze, że ma być już chłodniej, bo w takie upały jak ostatnio wcale nie
mam melodii do spożycia mięsa.
20kg prosiak na 20 osób i ta bajeczna kasza z grzybami i przyprawami w nim...
Już się cieszę.

,,Niech żyje bal!
Bo to życie to bal jest nad bale!
Niech żyje bal!
Drugi raz nie zaproszą nas wcale!
Orkiestra gra!
Jeszcze tańczą i drzwi są otwarte!
Dzień warty dnia!
A to życie zachodu jest warte!"

Póki my żyjemy.

--
XL
Polish Lvov forever!

2. Data: 2022-07-03 12:28:40

Temat: Re: 38 w cieniu.
Od: trybun <M...@j...cb> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 01.07.2022 o 23:55, XL pisze:
> [...]
> mam melodii do spożycia mięsa.
> 20kg prosiak na 20 osób i ta bajeczna kasza z grzybami i przyprawami w nim...

Niech żyje, smacznego i w ogóle udanej imprezy!

3. Data: 2022-07-03 22:43:32

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

trybun <M...@j...cb> wrote:

> Niech żyje, smacznego i w ogóle udanej imprezy!

Dzięki :)
Było wspaniale - prosiak rozpływał się w ustach, kasza boska (tak, jak jak
w zeszłym roku), wytańczyłam się do siódmych potów i ochrypłam od śpiewania
,,Majteczek w kropeczki", ,,Jesteś szalona", ,,Beaty", ,,Kawiarenek" i jeszcze
ochnastu innych przebojów biesiadnych.
Dziś od 15ej kończyliśmy prosiaka obiadowo, umawiając się znow na sobotnią
potańcówkę.
Ludziom należy się psychiczny reset po dwóch latach absurdu i strachu,
wprowadzonego odgórnie, planowo i z urzędu - i takoś samo z dnia na dzień
odwołanego.
A poza tym... bawmy się, bo jutro może nie nadejść, z tej czy innej
przyczyny, i w sumie nieważne, czy zgasi lampę jakiś Putin, kolejny Hitler,
czy inne przestępcze WHO...

--
XL
Polish Lvov forever!

4. Data: 2022-07-04 17:25:09

Od: trybun <M...@j...cb> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 03.07.2022 o 22:43, XL pisze:

> [...]
> A poza tym... bawmy się, bo jutro może nie nadejść, z tej czy innej
> przyczyny, i w sumie nieważne, czy zgasi lampę jakiś Putin, kolejny Hitler,

Jakby nie patrzeć to same korzyści z oderwania się od problemów
codzienności. Aczkolwiek nie wolno przesadzać bo dość szybko spowszednieje.

5. Data: 2022-07-05 21:30:06

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

trybun <M...@j...cb> wrote:

> Jakby nie patrzeć to same korzyści z oderwania się od problemów
> codzienności.

Problemy codzienności nie są w stanie przytłoczyć. Nie o takich problemach
myślę, myślę o problemach kardynalnych.

> Aczkolwiek nie wolno przesadzać bo dość szybko spowszednieje.

W dobrym towarzystwie, w którym każdemu od początku równie mocno zależy i
każdy równie mocno się stara - nigdy.

PS. I właśnie to osiągnęliśmy - Klub Kolacyjny to strzał w dziesiątkę. Nowi
członkowie mogą być przyjmowani w ograniczonej liczbie (1 para może
wprowadzić tylko 1 nową parę w roku - to zmusza do dobrego przemyślenia,
kogo się wprowadza).

--
XL
Polish Lvov forever!

6. Data: 2022-07-08 12:17:19

Od: trybun <M...@j...cb> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 05.07.2022 o 21:30, XL pisze:

> Problemy codzienności nie są w stanie przytłoczyć. Nie o takich problemach
> myślę, myślę o problemach kardynalnych.

To zależy jakie kto prowadzi życie, niejednych zwyczajna rutynowa
monotonia codzienności jest w stanie przytłoczyć. Z reguły to dostatek
jest głównym powodem takiego stanu rzeczy.

> [...]
> członkowie mogą być przyjmowani w ograniczonej liczbie (1 para może
> wprowadzić tylko 1 nową parę w roku - to zmusza do dobrego przemyślenia,

Niby masz rację, jednak już po samej TEJ grupie dyskusyjnej widać że
zamykanie się w jakimś wąskim gronie to prosta droga do nudy.

7. Data: 2022-07-08 13:19:04

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

trybun <M...@j...cb> wrote:

> To zależy jakie kto prowadzi życie, niejednych zwyczajna rutynowa
> monotonia codzienności jest w stanie przytłoczyć. Z reguły to dostatek
> jest głównym powodem takiego stanu rzeczy.

Czasem tak. Zadziwiająca jest liczba samobójstw u ludzi, którym cudownie
się układa finansowo, a jednak...
Można już wyliczać te najnowsze przypadku dziesiątkami. Ciekawe.

> Niby masz rację, jednak już po samej TEJ grupie dyskusyjnej widać że
> zamykanie się w jakimś wąskim gronie to prosta droga do nudy.

Ta grupa NIE JEST reprezentatywna. To zbieranina, czyli odwrotność
elitarnego klubu (elitarny - czyli NIE dla każdego). Tutaj są osoby
otwarte, takie jak ja, które mają chęci - proponują nowe tematy licząc na
sensowną dyskusję; są też osoby takie jak Ty, które ją podejmują i nie
wykazują w tym złej woli; ale są tu też osoby zamknięte, których tutejsza
,,działalność" polega tylko i wyłącznie na obszczekiwaniu, oni niczego tu
nie wnoszą poza smrodem. W klubie (np. kolacyjnym) takiego zjawiska nie ma,
bo do niego przychodzą ludzie z załozenia po TYLKO dobre relacje, co wymaga
od niektórych owszem, wysiłku, ale każdy(!) z nich podejmuje ten wysiłek.

--
XL
Polish Lvov forever!

8. Data: 2022-07-09 08:11:38

Od: trybun <M...@j...cb> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 08.07.2022 o 13:19, XL pisze:

> Czasem tak. Zadziwiająca jest liczba samobójstw u ludzi, którym cudownie
> się układa finansowo, a jednak...
> Można już wyliczać te najnowsze przypadku dziesiątkami. Ciekawe.

Ja już tą specyfikę obserwuje od dość dawna że rzadko kiedy się zdarzają
samobójstwa z biedy. Czym to jest warunkowane to już trudno odgadnąć.
Być może człowiek ma w genach zakodowane osiąganie jakichś celów, gdy je
osiągnie to zostaje pustka. Jedni z sukcesem  starają się ją zwalczać z
pomocą różnych substytutów inni nie dają rady.

> [...]
> od niektórych owszem, wysiłku, ale każdy(!) z nich podejmuje ten wysiłek.

Myślę jednak że jest reprezentatywna, to sens istnienia takich
zgromadzeń w pigułce, czyli spotykamy się aby podyskutować na
interesujące tematy i miło (bądź niemiło, dla ludzi o kłótliwym
uosobieniu) spędzić czas, tylko ile można wysłuchiwać zwierzeń ludzi
których znamy już dogłębnie. Założyliście Klub Kolacyjny, super sprawa,
ale co będzie za kilka/kilkanaście lat? - Rutyna wymieszana z nudą.

9. Data: 2022-07-09 16:27:03

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

trybun <M...@j...cb> wrote:

> [...]
> których znamy już dogłębnie. Założyliście Klub Kolacyjny, super sprawa,
> ale co będzie za kilka/kilkanaście lat? - Rutyna wymieszana z nudą.

Staramy się, aby było miło i ciekawie. Ponieważ jesteśmy grupą wieloletnich
znajomych, udaje się to wspaniale. Wspólne grupowe wyjścia, wyjazdy,
imprezy, poszerzanie horyzontów kulturalnych jak dotąd kwitło, nawet
podczas lockdownów - to był miarodajny test. Poza tym jest też liczebny
rozwój, bo ostatnio doszły 4 nowe osoby, więc jest więcej głów do produkcji
pomysłów. I są następni nowi chętni, ale muszą poczekać, aż ich
zweryfikujemy - nie przyjmujemy osób ,,z ulicy", muszą to być dobrzy znajomi
lub rodzina osób wprowadzających. Osoba wprowadzająca reczy za tych,
których wprowadza.
Po jakimś okresie działalności postaramy się o dotacje pod egidą już teraz
realizowanych celów( aktywizacja kulturalna i społeczna osób starszych i
nie tylko - mamy nowych, młodszych członkow, 40-latków; poznawanie i
promocja własnego regionu itd.).
Są tylko dwie opcje na przyszłość: jeśli klub nie spełni oczekiwań, to nie
będzie klubu, a jeśli spełni, to przetrwa i będzie lepszy niż teraz.

--
XL
Polish Lvov forever!

10. Data: 2022-07-11 13:08:55

Od: trybun <M...@j...cb> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 09.07.2022 o 16:27, XL pisze:

> [...]
> Są tylko dwie opcje na przyszłość: jeśli klub nie spełni oczekiwań, to nie
> będzie klubu, a jeśli spełni, to przetrwa i będzie lepszy niż teraz.

Jest jeszcze trzecia możliwość - klub będzie trwał silą rozpędu. Nikt
nie będzie miał śmiałości aby zaproponować zakończenie, tak samo może
istnieć obawa z różnych względów aby po prostu przestać przychodzić..

U mnie wygląda to tak - jakichś kilka/kilkanaście lat temu spotkaliśmy
się sporą paczką i spontanicznie pojechaliśmy na spływ kajakowy. Na
początku wyglądało to super ekstra, jednak w miarę czasu przy kolejnych
wypadach, mimo tego że zmienialiśmy trasy i programy tych imprez zaczęło
wiać nudą. Jeszcze silą przyzwyczajeń się spotykamy, ale nie sądzę aby
to długo mogło trwać. No, przynajmniej dla mnie, kilka dni z tymi samymi
osobami i perspektywa kolejnych, dalszych spotkań może dobić. Mimo że
nie unikamy alkoholu to jakoś nie mam odwagi powiedzieć im, nawet pop
nim, że tak naprawdę to już mnie to nie bawi i tego że na następne
spotkanie już nie przyjadę. O co w tym chodzi, to nie same spływy mi się
znudziły, a czynnik ludzki.

Oczywiście w Twoim wypadku wcale tak być nie musi, ale na ogół
funkcjonowanie takich "Klubów" opiera się rzeczywistości powyżej opisanej.

Idzie wojna.
Syndrom Krupówek.
,,Księżniczki", kurła! ?
Prawo do aborcji w USA zniesione ??