A może coś z fasoli?

1. Data: 2006-03-29 07:22:29

Temat: A może coś z fasoli?
Od: aniared <a...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dostałam w darze sporą ilość suszonej fasoli i grochu. Co można z tego
zrobić poza zupą i fasolką po bretońsku? Z grochu robiłam jeszcze puree,
ale trochę zapychające to było.
--
Ania

http://aniared.blog.onet.pl

2. Data: 2006-03-29 07:35:34

Temat: Re: A może coś z fasoli?
Od: "Basia" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dostałam w darze sporą ilość suszonej fasoli i grochu. Co można z tego
> zrobić poza zupą i fasolką po bretońsku? Z grochu robiłam jeszcze puree,
> ale trochę zapychające to było.

Różne sałatki, pasztet wegetariański....

pozdrawiam
Basia

3. Data: 2006-03-29 08:30:27

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"aniared" <a...@n...pl> wrote in message
> Dostałam w darze sporą ilość suszonej fasoli i grochu. Co można z tego
> zrobić poza zupą i fasolką po bretońsku? Z grochu robiłam jeszcze puree,
> [...]

Na tym polega "dobroć" strączkowych - można się najeść...

Sałatka z drobną fasolką:

Fasolę ugotować na miękko.
Ziemniaki w mundurkach, po obraniu pokroić w gruba kostkę.
Kapustę kiszoną niegotowaną - dać obciec z kwasu, gdy zbyt kwaśna -
przepłukać, zbyt długa - lekko posiekać.
Marchew i jabłko utrzeć na grubej tarce.
Opcja - strąki papryki (świeżej, lub marynowanej) pokroić w słomkę.

Wszystko razem wymieszać, posolić, popieprzyć, posypać papryką mieloną,
dodać trochę cukru i gdy się rozpuści - polać olejem i jeszcze raz
wymieszać. Podawać z chlebem, a nawet samą...

4. Data: 2006-03-29 08:33:28

Od: aniared <a...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Panslavista napisał(a):

> [...]
> dodać trochę cukru i gdy się rozpuści - polać olejem i jeszcze raz
> wymieszać. Podawać z chlebem, a nawet samą...

Wiesz, ślinotoku dostałam :) Dzięki :)

--
Ania

http://aniared.blog.onet.pl

5. Data: 2006-03-29 08:38:51

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Basia" <b...@o...pl> wrote in message

> Różne sałatki, pasztet wegetariański....
>

> pozdrawiam
> Basia

Jeżeli jest to gruba fasola np. jasiek można podawać z rosołem lub barszczem
czerwonym.
Groch i fasolę gotowaną z kapustą kiszoną można podawać do ziemniaków z
jakimś mięsem lub tylko do chleba. Może to być zastosowane w postaci puree
lub w ziarnie na miękko, rozpadającym się...
Najlepsza jest zupa fasolowa lub grochowa na wołowinie z dodatkiem boczku
wędzonego pokrojonego podobnie jak mięso w dość dużą kostkę. Majeranek,
szczypta tymianku. Do większej ilości można wrzucić na chwilę do gotowania
szyszkę sosnową...

6. Data: 2006-03-29 09:55:01

Od: "Basia" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "aniared" <a...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]

A własnie, tak mi się przypomniało, że w niektórych regionach Polski na Boże
Narodzenie robi się fasolkę z kapustą w ten sam sposób co groch z kapustą,
też bardzo smaczne.

pozdrawiam
Basia

7. Data: 2006-03-29 10:23:41

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Basia" <b...@o...pl> wrote in message

> [...]
> Boże
> Narodzenie robi się fasolkę z kapustą w ten sam sposób co groch z kapustą,

To jadało się nie tylko od święta - dawniej podstawowa potrawa w całej
Polsce. Dodatek mięsa, wędzonki, kiełbasy niekonieczny ale wariacje na
temat - zawsze wskazane, naród odżywiał się zdrową żywnością intuicyjnie...
;-P)))))))

8. Data: 2006-03-29 10:41:34

Od: aniared <a...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Panslavista napisał(a):

> [...]
> temat - zawsze wskazane, naród odżywiał się zdrową żywnością intuicyjnie...

Intuicyjnie czy z biedy?

--
Ania

http://aniared.blog.onet.pl

9. Data: 2006-03-29 10:45:31

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Intuicyjnie czy z biedy?
>
> --
> Ania
>
> http://aniared.blog.onet.pl

Dlaczego z biedy? Czy to zależy od ilości ingrediencji?

10. Data: 2006-03-29 10:49:14

Od: aniared <a...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Panslavista napisał(a):
> "aniared" <a...@n...pl> wrote in message

> Dlaczego z biedy? Czy to zależy od ilości ingrediencji?

Nie, ale od dostępności i niskiej ceny produktów. Cóż jest tańszego od
fasoli i kapusty, co jest jednocześnie tak sycące?

--
Ania

http://aniared.blog.onet.pl

schab z kością
noże kuchenne
jak w mikrofali przyrzadzac?
dlaczego?
poszukuje dobrej cukierni z tortami Wawa Kabaty