A psphome pamiętacie?

31. Data: 2017-09-12 08:35:26

Temat: Re: A psphome pamiętacie?
Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

<j...@o...pl> wrote:

> to znaczy, iksekus, ze kobietom pomaga?;)

Chyba jasno napisałam, że nie. "Zwłaszcza" to nie jest oddzielenie, tylko
wzmocnienie.

--
XL

32. Data: 2017-09-12 14:37:15

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 12.09.2017 o 02:02, tren R pisze:
kwestia gustu i preferencji. Europa prawa i Europa białych też już se ne vrati. Cóż,
idziemy naprzód, z czym by się to nie wiązało. Histeria nie pomaga żyć, zwłaszcza
facetom.
wyrywkowo, to raczej właśnie nastała.
> Moim zdaniem jedno bez drugiego nie istnieje. A nawet - nie dowiemy się tego jak
się skończy, jeśli nie dowiemy się, jak się zaczęło.

Ach czemuż, ach czemuż? Może warto przyjąć wersję bardziej optymistyczną
- kiedy dowiemy się, jak się kończy, to dowiemy się, jak się zaczęło. Bo
przecież wszyscy prędzej czy później dowiemy się, jak się kończy.

Ewa

33. Data: 2017-09-12 18:29:58

Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu sobota, 9 września 2017 21:03:50 UTC+2 użytkownik XL napisał:

> Oryginał GRECKI? To mówisz, że Św. Jan po GRECKU spisał swą Ewangelię tylko
> z tego powodu, że spędził tam tylko ostatnie 3 lata życia, zapomniawszy
> ojczystego języka? Ciekawe.
> 3-)

Oczywiście możesz twierdzić, że to aramejska wersja jest oryginalna.
Z tym, że tradycyjnie za oryginał przyjmuje się grecką.
Argumenty są po jednej i drugiej, ale to jałowe spory.

> [...]
> retoryce klasycznej i teologii judeochrześcijańskiej. Pochodzi od greckiego
> ???? (lego, "mówię") i bywa zwykle tłumaczone na język polski jako "słowo",
> choć istnieje też osobny termin leksis (?????), pochodzący od tego samego
> czasownika, oznaczający "słowo" (...)
> Logos jest terminem oznaczającym wewnętrzną racjonalność i uporządkowanie
> czegoś: świata, duszy ludzkiej, wypowiedzi, argumentu. W filozofii
> chrześcijańskiej bywa utożsamiany z wypowiedzianym przez Boga Słowem, z
> którego wywodzi się świat, a czasem również z Jezusem Chrystusem."

Za wiki. Tylko że wiki jak wszystkie inne encyklopedie traktuje temat
po łebkach. Logos w trakcie rozwoju filozofii greckiej oznaczał Słowo
jedynie z nazwy. Prawdziwe jego znaczenie w Średniej i Późnej Akademii,
których surową kopią jest metafizyka chrześcijan - było równoznaczne z Nous.

34. Data: 2017-09-12 23:51:29

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jakub A. Krzewicki <p...@g...com> wrote:

> Oczywiście możesz twierdzić, że to aramejska wersja jest oryginalna.

No - twierdzę. Ale co tam ja, ja twierdzę za autorytetami.

> Z tym, że tradycyjnie za oryginał przyjmuje się grecką.

Wg mnie i autorytetów już ta wersja jest tłumaczeniem - ale mogę się
zgodzić na to, że jest PIERWOWZOREM do kolejnych tłumaczeń na języki
nowożytne. W tym sensie, owszem, może byc nazywana oryginałem.

> Argumenty są po jednej i drugiej, ale to jałowe spory.

Spierać to się można o coś dwuznacznego. Św. Jan Grekiem nie był.

> [...]
> których surową kopią jest metafizyka chrześcijan - było równoznaczne z Nous.

Ooooo, czyli z baaaaardzo wielu rzeczami równoznaczne - a Ty sobie wybrałeś
akurat ten "umysł".

--
XL

35. Data: 2017-09-13 00:34:31

Od: tren R <t...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu wtorek, 12 września 2017 07:20:42 UTC+2 użytkownik n...@g...com
napisał:
> [...]
się skończy, jeśli nie dowiemy się, jak się zaczęło.

> Naczytali się opakowań po czipsach i filozufują, dosyć tego,

No dobrze, dobrze, ale co było przed prokuraturą moja droga?

36. Data: 2017-09-13 00:35:22

Od: tren R <t...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu wtorek, 12 września 2017 14:37:17 UTC+2 użytkownik FEniks napisał:
> [...]
> - kiedy dowiemy się, jak się kończy, to dowiemy się, jak się zaczęło. Bo
> przecież wszyscy prędzej czy później dowiemy się, jak się kończy.

A bo ja wiem co będzie wtedy? Ja chcę wiedzieć teraz! :)

37. Data: 2017-09-13 00:51:09

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

tren R <t...@g...com> wrote:

> No dobrze, dobrze, ale co było przed prokuraturą moja droga?

Tusk.

--
XL

38. Data: 2017-09-13 09:52:14

Od: tren R <t...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu środa, 13 września 2017 06:18:24 UTC+2 użytkownik n...@g...com
napisał:
> [...]
jak się skończy, jeśli nie dowiemy się, jak się zaczęło.

> Już prokurator to z was wyciąganie, nawet jeśli nie wiecie to

Powiemy, pewnie że powiemy. Tylko wiesz co się wygaduje z akumulatorem na jajach.
Żadnej wartości dowodowej. No ale przyjemność, owszem, jest.

39. Data: 2017-09-13 09:55:13

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

tren R <t...@g...com> wrote:

> Powiemy, pewnie że powiemy. Tylko wiesz co się wygaduje z akumulatorem
> na jajach. Żadnej wartości dowodowej. No ale przyjemność, owszem, jest.

To Tusk musiał jeczeć z rozkoszy pewnie.

--
XL

40. Data: 2017-09-13 18:57:33

Od: LeoTar Gnostyk <l...@l...net> szukaj wiadomości tego autora

XL pisze:

> No - twierdzę. Ale co tam ja, ja twierdzę za autorytetami.

Autorytety nie zawsze sa nieomylne. ;-)

> [...]
> nowożytne. W tym sensie, owszem, może być nazywana oryginałem.

> Spierać to się można o coś dwuznacznego. Św. Jan Grekiem nie był.

Co wcale nie znaczy, że greki nie znał. :-)

> Ooooo, czyli z baaaaardzo wielu rzeczami równoznaczne - a Ty sobie
> wybrałeś akurat ten "umysł".

Słowo poza Umysłem nie jest w stanie zaistnieć. To Umysł wymyśla Słowo a
nie na odwrót. Chyba...?

LeoTar Gnostyk

Czy psychiatria ma na to jakis fachowy termin? (re: KOD walczy!)
PIS nie jest wcale taki zły!
Przestroga.
antychrzescijanska iksela
tylko