AEG Crema 150 vs. Rowenta Adagio

1. Data: 2006-06-12 17:56:00

Temat: AEG Crema 150 vs. Rowenta Adagio
Od: Marek Szapajko <f...@t...pbz> szukaj wiadomości tego autora

Witam.

Mam zamiar kupić ekspres ciśnieniowy. Przeczytałem wiele opinii na temat
tych wymienionych w temacie i nie mogę się zdecydować :)

Czy ktoś z Was ma te dwa modele i mógłby się podzielić spostrzeżeniami
na ich temat lub ewentualnie doradzić inny model?

Zależy mi na ekspresie o dobrym współczynniku jakość/cena. Musi być
w pelni obsługiwany ręcznie i zapewniać *stabilne* ciśnienie w kolbie.
Wszelkie ,,bajery'' są zbędne. Ma po prostu parzyć dobrą kawę :)

Marek Szapajko .... http://www.szapajko.republika.pl .... Zażółć gęślą jaźń
GG: 208353 ....... OdROTuj email: echo f...@t...pbz | tr 'a-z' 'n-za-m'
With money you can buy blood, but not life.

2. Data: 2006-06-13 06:00:51

Temat: Re: AEG Crema 150 vs. Rowenta Adagio
Od: "Laskar" <l...@N...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marek Szapajko" <f...@t...pbz> napisał w wiadomości
> [...]
> w pelni obsługiwany ręcznie i zapewniać *stabilne* ciśnienie w kolbie.
> Wszelkie ,,bajery'' są zbędne. Ma po prostu parzyć dobrą kawę :)
polecam poczytać ... http://www.forum.kawa-online.com/ - ja sam kupiłem
Rowentę (i nie narzekam) - ale czytając to forum wiele się dowiesz o
expresach i kawie ...

R.

3. Data: 2006-06-13 14:11:01

Od: Marek Szapajko <f...@t...pbz> szukaj wiadomości tego autora

*Laskar* napisał(a):

> polecam poczytać ... http://www.forum.kawa-online.com/ - ja sam kupiłem
> Rowentę (i nie narzekam) - ale czytając to forum wiele się dowiesz o
> expresach i kawie ...

Czytałem, czytałem. To i wiele innych :)

Miałem nadzieję, że z tej grupy dowiem się czegoś nowego i bardziej
konkretnego...

W każdym razie dziękuję i pozdrawiam
--
Marek Szapajko .... http://www.szapajko.republika.pl .... Zażółć gęślą jaźń
GG: 208353 ....... OdROTuj email: echo f...@t...pbz | tr 'a-z' 'n-za-m'
Avoid using 'cat' whenever possible
(Taylor's Law of Programming #5)

4. Data: 2006-06-14 06:50:30

Od: "Laskar" <l...@N...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czytałem, czytałem. To i wiele innych :)
>
> Miałem nadzieję, że z tej grupy dowiem się czegoś nowego i bardziej
> konkretnego...

no wiecej to raczej sie nie dowiesz - zwlaszcza że to forum które ci podalem
jest stricte "kawowe"

- i na pewno jak byś przestudiowal tamte posty - doszedłbyś do wniosku że
jeśli chodzi o samą kawę którą otrzymasz to wielkich różnic pewnie nie
będzie przy odpowiednim jej zaparzeniu pomiędzy tymi ekspresami - różnice są
- wyglądzie (AEG cały z kwasówki chyba)
- funkcjonalności (podgrzewacz filiżanek- który pewnie i tak nie dogrzewa
odpowiednio-ale to inna bajka, wielkość zbiornika na wode, przyciski 1 -2
kawki w rowencie o ustalonej wielkosci, system docisku kawy w rowencie)
- cenie (AEG troche tańszy z tego co widze ...)

ja osobiście mam Rowentę - i dla mnie np. bardzo waznym był ten
pół-automatyzm na przyciskach - czyli ustalewnie ilości wody na filiżankę i
przycisk do wytowrzenia jednej lub dwu kaw (ładuje kolbę wciskam i robie co
innego - nie skupiając się na tym żeby mi się nie przelało)

R.

5. Data: 2006-06-14 10:31:20

Od: Marek Szapajko <f...@t...pbz> szukaj wiadomości tego autora

*Laskar* napisał(a):

> [...]
> przycisk do wytowrzenia jednej lub dwu kaw (ładuje kolbę wciskam i robie co
> innego - nie skupiając się na tym żeby mi się nie przelało)

Ok, czyli wybieram AEG :) W końcu to ja mam robić dobra kawę, a nie maszyna :)

Orientujesz się może gdzie można kupić tamper do ubijania kawy (via net)?

Marek Szapajko .... http://www.szapajko.republika.pl .... Zażółć gęślą jaźń
GG: 208353 ....... OdROTuj email: echo f...@t...pbz | tr 'a-z' 'n-za-m'
Never write it in C if you can do it in 'awk';
(Taylor's Law of Programming #1)

6. Data: 2006-06-14 12:29:08

Od: "Huckleberry" <n...@n...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> w pelni obsługiwany ręcznie i zapewniać *stabilne* ciśnienie w kolbie.
> Wszelkie ,,bajery'' są zbędne. Ma po prostu parzyć dobrą kawę :)

Nie sądzę aby ktos miał oba te modele.
Ale co mogę Ci napisać...
Jeśli chodzi Ci o jakość kawy i nie zależy Ci na wyglądzie to sprawdź ofertę
Saeco.
Ja robiłem kiedyś rozpoznanie biorąc pod uwagę twoje wymagania oraz trwałość
i kupiłem prosty model Saeco.
Jestem bardzo zadowolony.

7. Data: 2006-06-14 12:47:44

Od: Marek Szapajko <f...@t...pbz> szukaj wiadomości tego autora

*Huckleberry* napisał(a):

> Nie sądzę aby ktos miał oba te modele.

Na wspomnianym w postach wyżej forum są ludzie którzy mają nawet więcej
niż dwa ekspresy :) Ale masz racje szanse są nikłe :)

> Ale co mogę Ci napisać...
> Jeśli chodzi Ci o jakość kawy i nie zależy Ci na wyglądzie to sprawdź ofertę
> Saeco.

Ale cena tez odgrywa pewną rolę. Tanie modele Saeco sa wykonane ,,tak sobie''
Praktycznie sam plastik (i nie chodzi mi tu o obudowę) ZTCW to jednym
z podstawowych warunków parzenia dobrej kawy jest zapewnienie stabilnego
(a nie wysokiego) ciśnienia w kolbie. A już na pewno nie 15bar, które
nawiasem oznaczają wydajność pompy a nie rzeczywiste ciśnienie :)
Tego się nie da uzyskać przy użyciu np. plastikowych złączek.

Wspomniana przeze mnie Rowenta i AEG mają ponoć solidne ,,bebechy''

> Ja robiłem kiedyś rozpoznanie biorąc pod uwagę twoje wymagania oraz trwałość
> i kupiłem prosty model Saeco.

Jaki model?

Marek Szapajko .... http://www.szapajko.republika.pl .... Zażółć gęślą jaźń
GG: 208353 ....... OdROTuj email: echo f...@t...pbz | tr 'a-z' 'n-za-m'
Czy jak stanę na szynach tamwajowych i złapię rękami trakcji
to pojadę jak tramwaj?

8. Data: 2006-06-14 13:07:21

Od: "Huckleberry" <n...@n...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> nawiasem oznaczają wydajność pompy a nie rzeczywiste ciśnienie :)
> Tego się nie da uzyskać przy użyciu np. plastikowych złączek.
Hmm, wydawało mi się że właśnie Saeco ma solidny mechanizm, może kosztem
obudowy...
Wywnioskowałem to również z ilosci opinii negatywnych (nt. trwałosci po
pewnym czasie użytkowania), których Saeco odnotowało najmniej.

> Jaki model?
Via Veneto.

9. Data: 2006-06-17 10:42:02

Od: "Antekant" <A...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marek Szapajko"
> Czytałem, czytałem. To i wiele innych :)
>
> Miałem nadzieję, że z tej grupy dowiem się czegoś nowego i bardziej
> konkretnego...
>
> W każdym razie dziękuję i pozdrawiam
> --

Ekspres to jedno, ale wazniejszy jest dobry młynek do kawy z płynną
regulacją stopnia zmielenia. Jeśli planujesz robic kawe w ekspresie z
marketowych mieszanek (tzw. mielonek) to szkoda zachodu. lepiej juz
zalewac wrzątkiem. Dobry młynek np. Solis Plus to ok. 500 PLN. Tańszego
nie warto. Pomyśl może o jakims dobrym automacie (SAECO, Krups), wtedy
problem młynka odpada.

antekant

ozdobne kratki wentylacyjne
kraty