AIDS i inne choroby przenoszone droga plciowa

1. Data: 2000-09-11 16:34:38

Temat: AIDS i inne choroby przenoszone droga plciowa
Od: "Swadlern" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
ostatnio jak bylem w przychodni dorwalem jakies ulotki z tytulami typu: "Nie
daj szansy AIDS" itp. pomyslalem, ze warto przeczytac, a noz znajde cos
przydatnego.. no i co widze.. jest napisane, ze aby miec 100% pewnosci, ze
sie nie zachoruje trzeba pozostac abstynentem seksualnym ew. wspolzyc z
jedna, zdrowa osoba. Co do pierwszego rozwiazania.. to calkowicie odpada,
drugie tez jest dziwne.. nawet jesli az tak bardzo bym sie bal by zdecydowac
sie na zwiazek z tylko jedna osoba to skad mam wiedziec czy przypadkiem nie
choruje ?
Jakos nie wyobrazam sobie sytuacji, zebym stawial dziewczynie warunek by sie
zbadala przed stosunkiem ze mna..
Czy naprawde nie mozna w zaden inny sposob "nie dawac szansy AIDS" ?
Bede wdzieczny za wszystkie informacje, adresy stron, namiary na literature
na ten temat.
Swadlern
E-Mail: s...@g...pl

2. Data: 2000-09-11 18:05:55

Temat: Re: AIDS i inne choroby przenoszone droga plciowa
Od: Cosa <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego pięknego dnia , a był to Mon, 11 Sep 2000 18:34:38 +0200,
"Swadlern" <s...@g...pl> napisał coś takiego:

<ciach>

>Czy naprawde nie mozna w zaden inny sposob "nie dawac szansy AIDS" ?
>Bede wdzieczny za wszystkie informacje, adresy stron, namiary na literature
>na ten temat.

Gumowy płaszczyk jakiejś porządnej firmy ( wiem , wiem - to jak lizanie
cukierka przez szybę ) .
Chroni raczej dość dobrze - jeśli stosowana rozsądnie.
Poza tym ja bardziej bałbym się w takiej sytuacji WZW ( o wiele łatwiej
się zarazić , a zapobieganie podobne)

--
Cosa
c...@p...onet.pl

3. Data: 2000-09-11 18:46:49

Od: "Swadlern" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Cosa wrote in message ...

> [...]
>Chroni raczej dość dobrze - jeśli stosowana rozsądnie.
>Poza tym ja bardziej bałbym się w takiej sytuacji WZW ( o wiele łatwiej

I tez sie nie da wyleczyc ?
Pzdr,
--
Swadlern
E-Mail: s...@g...pl

4. Data: 2000-09-12 09:31:30

Od: "artifex" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Swadlern" <s...@g...pl> napisał w wiadomości

> aby miec 100% pewnosci, ze
> sie nie zachoruje trzeba pozostac abstynentem seksualnym ew. wspolzyc z
> jedna, zdrowa osoba.

Pewnosc to mozesz miec tylko co do dwóch rzeczy:
1. Kiedyś umrzesz
2. Musisz płacić podatki
;-)

Pzdrw

--
Michal
a...@p...onet.pl

5. Data: 2000-09-12 13:07:04

Od: "Melisa" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Cosa <c...@p...onet.pl> wrote in message:

> Gumowy płaszczyk jakiejś porządnej firmy ( wiem , wiem - to jak lizanie
> cukierka przez szybę ) .

A tez mam pytanie w tym temacie. Jak sie ma mozliwosc zarazenia, w sytuacji
kiedy:
1. on zdrowy, ona nosicielka (dla uproszczenia niech bedzie standardowa
konfiguracja typu "on i ona"). Jakie jest prawdopodobnienstwo zarazenia,
przy seksie oralnym, tj on lize jej cipke.
2. sytuacja odwrotna - lizanie cipki, kiedy to on jest nosicielem, a ona
zdrowa.
3. zagrozenie przy seksie oralnym, kiedy ona zaspokaja jego, i to ona jest
nosicielka, a on zdrowy.

I jakie jest prawdopodobnienstwo przy sytuacjach oczywistego zagrozenia,
tj, klasyczny stosunek z nosicielem (wiem, ze np kobiecie latwiej sie
zarazic niz mezczyznie, dlaczego?) albo wytrysk nosiciela w usta zdrowej
kobiety. Jak to jest z tymi oslawionymi "rankami w ustach", jakie one musza
byc, zeby np. zwiekszyc zagrozenie?
Czy ktos moze na to odpowiedziec?

> Poza tym ja bardziej bałbym się w takiej sytuacji WZW ( o wiele łatwiej
> się zarazić , a zapobieganie podobne)

A dlaczego latwiej? I jak zapobiegac?

Pozdrowka
Melisa

6. Data: 2000-09-12 21:20:12

Od: Cosa <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego pięknego dnia , a był to Tue, 12 Sep 2000 15:07:04 +0200, "Melisa"
<m...@p...onet.pl> napisał coś takiego:

>A dlaczego latwiej? I jak zapobiegac?

Dlatego że ilość skażonego materiału potrzebna do rozwinięcia się
zakażenia jest circa about 10000x mniejsza w przypadku HBV niż w przypadku
HIV.
W przypadku HCV - mniej więcej podobnie.
A zapobiegać bardzo łatwo - przeciw WZW-B są skuteczne szczepienia +
profilaktyka jak przy HIV.

--

Lek na GRZYBICE
Blizny na twarzy