Re: Aborcja a choroby psychiczne

Data: 2009-08-30 23:10:51
Temat: Re: Aborcja a choroby psychiczne
Od: vonBraun <i...@g...pl>

Chiron wrote:

> Czyli- związek patologiczny to taki, w którym ludzie się nie komunikują
> ze sobą, nie istnieje już praktycznie między nimi więź. Jednakże- to nie
> wyczerpuje definicji związku patologicznego, prawda? A nawet nie określa
> większości takich związków, jak mi się zdaje.
Oczywiście, że nie, choć abY rozwinąć musiałbym trochę odswieżyć sobie
te sprawy, a nie mam teraz czasu.

> Istnieje cała masa
> związków, gdzie jedna strona manipuluje drugą (albo czasem obie na raz)-
> istnieje między nimi (choć niezbyt dobra, ale jednak) - komunikacja, a
> oparty związek jest na poczuciu winy, chęci zdominowania drugiej strony,
> etc
...czyli związki oparte na komplementarnej patologii(np.sadysta
masochista; psychopata-nerwica lękowa), związki oparte o mezalians
(bogaty-ładna, wykształcony/'mądry'-podziwiająca prostaczka,
przystojny-służąca), związki oparte o przymus powtarzania (córka
alkoholika-alkoholik); związki zawarte w oparciu o kompromis ze sobą
(nie kocham jej/go ale łatwo podporządkuję i będę bezpieczny/a), związki
zawarte dla matki (podobał się przyszłej teściowej bardziej niż jej
mąż); związki zawarte z braku laku (bo kto inny mnie zechce?); związki
zawarte pod presją (tak bardzo się starał to chyba mnie kocha); związki
przypadkowe (bo wpadliśmy a jesteśmy katolikami).../późno się robi/

pozdrawiam
vonBraun