Re: Agresja to błąd percepcji

Data: 2013-04-07 21:58:32
Temat: Re: Agresja to błąd percepcji
Od: "Chiron" <e...@o...eu>

Użytkownik "kali" <g...@t...pl> napisał w wiadomości
news:kjsd6b$thb$1@mx1.internetia.pl...

> Użytkownik "Chiron" <e...@o...eu> napisał w wiadomości
>>>
> ..
>
> uśmiech oznacza, jestem szczęśliwy jesli jest pełny (usta i oczy):)))
> lub mam "urzędowy" obwiązek być/udwać (same usta)
>
> jeśli temu komuś na tym zależy (chce tego samego) to jesteś
> po jego stronie - ale jeśli nie ? to nie ?

> ale to jest Twoja ocena ( moja pewnie też:) :)))))))
> ale tu chodzi o ocenę/potrzbę tego kogoś -
> on ma prawo mieć ( i bywa ma) inną ocenę
> i inne potrzeby.
>
> Nie możesz na siłę go uszczęśliwiać - bo może być
> tak - ze wolość ( brak niechcianego wpływu)-
> [...]

Hmm, ja myślę, ze mamy tu 2 sprawy:
1. manipulowanie uśmiechem
no własnie. To mi sobie trudno wyobrazić. Można siędo kogoś usmiechać po to,
żeby nim manipulować? Pewno tak- jeśli ten uśmiech będzie nieszczery- można
tak powiedzieć. Wtedy druga strona zapewne to wyczuje- co sprawi, że pogłębi
się jej niepokój

2. uśmiech szczery
czy psychologia, czy nauki Wschodu uczą, że człowiek w "teraz" jest zawsze
szczęśliwy. Nieszczęście pochodzi właśnie od tego, co było lub wyczekiwania
tego, co (być może) będzie. Owszem, ktoś ma prawo się nakręcać i chcieć
pielęgnowac w sobie złość- ale żadać żeby partner w tym uczestniczył i
wspierał- to tyle co żądać, by wszedł do świata osoby chorej i wspierał ją w
"hodowaniu" choroby. Uśmiech szczery pokazuje, że w "teraz" jest
sięszczęśliwym- i zachęca drugą osobę do uwolnienia się od przeszłości-
która ten gniew spowodowała (lub oczekiwanej przyszłości)- i poczucia się w
"teraz".
--
Demokracja to rządy osłów, prowadzonych przez hieny
Arystoteles

--

Chiron