Alimenty, alimenty

1. Data: 2005-11-25 11:33:58

Temat: Alimenty, alimenty
Od: "Bruno" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Co można zrobić jeszcze w sytuacji, w której wyrokiem sądu zostały przyznane
podwyższone alimenty (z 200 do 350 zł na m-c), sprawa została oddana do
komornika, który nie tyle ściąga pieniądze, ile przelewa wpłaty dokonywane
regularnie na jego konto przez dłużnika (ale nie w zasądzonej kwocie)?
Dłużnik pozostaje poza granicami kraju, ma (oprócz polskiego) obywatelstwo
niemieckie, żonę i trójkę dzieci z drugiego małżeństwa. Najprawdopodobniej
ukrywa swoje niemieckie dochody przed sądem i dodatkowo jeszcze pobiera
różnego rodzaju dodatki socjalne na dziecko, które ma w Polsce (nie jest to
udowodnione, ale niemalże pewne, bo dłużnik ma sporo kasy tylko jest
sknerą). W Polsce formalnie funkcjonuje jako bezrobotny z jakąś mini-rentą
za alergię (papier na to prawdopodobnie sobie kupił, ale to nieważne) i
takie dochody tylko przedstawia sądowi .Papierów niemieckich nie
przedstawia, a i sąd tego nigdy nie wymagał. Płaci regularnie alimenty, ale
w kwocie którą sam sobie ustalił. Nie spłacił zadłużenia z tytułu wyrównania
i ogólnie wisi mi koleś od 3000-5000 zł (nie wiem dokładnie, czekam na pismo
komornika w tej sprawie).

Czy można to jakoś ruszyć? Groźba więzienia nad nim podobno nie wisi, bo coś
tam sobie płaci (co z tego, że marne grosze w porównaniu do samochodu,
którym przyjeżdża pod sąd na rozprawy, a które pewnie jest fikcyjnie
własnością jakiegoś kolegi). Czy istnieje jakaś droga prawna (poza egzekucją
komorniczą, która przecież trwa i w zasadzie jest farsą) do odzyskania
należnych mi pieniędzy, np. przez konsulat, ambasadę? Czy w związku z tym,
że jesteśmy w UE można go za to ścigać w Niemczech? A jeśli tak to gdzie się
zgłosić?
Czy w ogóle coś można zrobić jeszcze?

Zdesperowany Bruno

--
Czy 100 dni Ci wystarczy Kazimierzu?
http://100dni.blox.pl

2. Data: 2005-11-25 15:14:24

Temat: Re: Alimenty, alimenty
Od: Eulalka <e...@l...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Bruno napisał(a):
> [...]
> że jesteśmy w UE można go za to ścigać w Niemczech? A jeśli tak to gdzie się

Nie. Tą drogą NIC nie zrobisz.

> Czy w ogóle coś można zrobić jeszcze?

Można.
Można szarpnąc teściów - pozwać ich o alimety. Zazwyczaj sprawa kończy
się "spionizowaniem" delikwenta, który nagle zaczyna być obowiązkowy i
umorzeniem.
Taki straszak, ale działa.

Eulalka

3. Data: 2005-11-28 17:52:50

Od: " 666" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Alimenty na porzuconego kochasia, czy na dziecko?
JaC

4. Data: 2005-12-02 11:00:22

Od: "mumu" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Musisz załatwiać to przez swój Sad Rodzinny , z wyrokiem , niech Ci załatwią
uznanie wyroku w Niemczech i tam go beda ścigać .Nazywa sie to Konwencja
Nowojorska .
Sąd Rejonowy przesyła papiery do Okregowego , pozniej z Okregowca do Niemiec
, Tylko pilnuj tego ,bo mnie papiery leżały 10 m-cy w Rejonowym , a ja
myslałam ze juz dawno w Niemczech.

pozdro

mumu

5. Data: 2005-12-02 19:59:38

Od: Eulalka <e...@l...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

mumu napisał(a):
> [...]
> , Tylko pilnuj tego ,bo mnie papiery leżały 10 m-cy w Rejonowym , a ja

No popatrz. Mi każdy sąd, z którym miałam do czynienia stwierdezał, że
nie ma najmniejszych szans. Ani w Londynie ani w Bostonie.

Eulalka

2 bilety na Fasolki!
Artystyczne zimowisko dla 6-latków?
Co miala na mysli Rozs czyli z blota powstajac
teatrzyk kukiełkowy
Wiersz zimowy i/lub świąteczny