Amitriptylina

1. Data: 2002-01-27 12:34:08

Temat: Amitriptylina
Od: "theForex" <i...@f...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy Amitriptylina należy do TLPD ? Jakie jest jej właściwe działanie, jakie
skutki uboczne. Lekarz przepisał 10 mg 3x dziennie, czy można zwiększyć
dawke? zy można dołożyć do nich jakieś inne leki?

2. Data: 2002-01-27 13:12:10

Temat: Re: Amitriptylina
Od: jotem <j...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Amitryptylina jest trojpierscienioowym lekiem antydepresyjnym. Reakcje
niepozadane sa wymienione w ulotce. Na pozostale pytania musi
odpowiedziec lekarz, ktory przepisal lek, poniewaz zna chorego i wie
jakie on zazywa leki i co moze mu zagrazac.Dawki na wlasna reke
zmieniac nie nalezy, antydepresanty powoduja wiele dzialan
niepozadanych, zwlaszcza w wiekszej dawce, a ich efekty pojawiaja sie po
pewnym czasie.
jotem

3. Data: 2002-01-27 13:44:28

Od: "theForex" <i...@f...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Lekarz zrobil to na moje zyczenie.
I uwazam ze byl to strzal w 10.
Lekarz mnie nie zna, ale jak zobaczyl
w jakim jestem stanie i przez jakie problemy od razu dal recepte na 100 %
znizki. O dziwo.
Zmiany bolowe nastapily juz po pierwszych uzyciach , na reszte czekam.,
tylko czy powinienem to kontynuowac tymi lekami dluzej niz 6 tygodni?
zastanawiam sie nad przejsciem na cos innego...albo powiazanie tlpd z
nssri...

4. Data: 2002-01-27 19:54:53

Od: jacek <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <a313l6$7bq$1@aquarius.webcorp.pl>, i...@f...prv.pl says...
> [...]
> tylko czy powinienem to kontynuowac tymi lekami dluzej niz 6 tygodni?
> zastanawiam sie nad przejsciem na cos innego...albo powiazanie tlpd z

W sumie ciekawe dlaczego przepisal amitryptyline? To takie stare,
trujace, maloefektywne...

5. Data: 2002-01-27 20:18:02

Od: Kamil Uminski <d...@k...umcs.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam !

jacek <j...@w...pl> rzecze:

>W sumie ciekawe dlaczego przepisal amitryptyline? To takie stare,
>trujace, maloefektywne...

Hmm... Nadal jednak amitryptylina jest skutecznym lekiem wspomagajacym
leczenie przeciwbolowe, co wydaje sie sugerowac powyzszy cytat...

Pozdrawiam,

Kamil Uminski

--
!^!^!^!^!^!^!^!^!^!^!^!^!^!^!^!^!^!^!^!^!^!^!^!^!^!^
!^!^!^!^!^!^!^!

6. Data: 2002-01-27 22:04:04

Od: jacek <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <7...@4...com>,
d...@k...umcs.lublin.pl says...
> Witam !
>
> jacek <j...@w...pl> rzecze:

> Hmm... Nadal jednak amitryptylina jest skutecznym lekiem wspomagajacym
> leczenie przeciwbolowe, co wydaje sie sugerowac powyzszy cytat...

Uuupppsss... nie zauwazylem. Masz racje. Choc dziwne to troche - obecnie
jest tyle dobrych przeciwbolowych ze jeszcze sobie serce rozwalac
amitryptylina to szkoda troche.

7. Data: 2002-01-28 07:45:36

Od: jotem <j...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

W bolach neuropatycznych czesto jedynym sposobem na likwidacje bolu sa
trojpierscieniowe leki antydepresyjne. Natomiast co do porownania skutecznosci
tej grupy lekow z nowszymi lekami antydepresyjnym to zdania sa dosc podzielone.
jotem

8. Data: 2002-01-29 21:47:04

Od: jacek <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witaj!

> tej grupy lekow z nowszymi lekami antydepresyjnym to zdania sa dosc podzielone.

Tak? Jakos tego nie zauwazylem. Owszem, sa oazy gdzie jeszcze sie je
stosuje (idzie to czesto rowniez z pogladem ze nowe atypowe NLP to
wynalazek bez znaczenie) - ale to margines.

9. Data: 2002-01-30 07:24:46

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 29 Jan 2002, jotem wrote:

> Preferencje terapeutyczne panujace w srodowisku medycznym nie zawsze sa zgodne z
> wynikami badan kontrolowanych, a w wielu wypadkach sa stymulowane przez energiczny
> marketing, rozne lokalne zwyczaje srodowiskowe itp. Nie ma podstaw by sadzic ze
> "nowe" leki antydepresyjne to margines, ale nie ma tez podstaw do twierdzenia ze
leki
> trojpierscieniowe nalezy wyrzucic do kubla. Kazda z tych grup ma swoje wady i
zalety,
> a rezygnacja z ktorejkolwiek zubaza arsenal terapeutyczny. Dobrze oddaje to
zdanie

dodac nalezy, ze nowe leki sa dosc drogie a choroba do portfeli
nie zaglada. Poza tym mowilismy o dzialaniu przeciwbolowym amitryptyliny
a tu wystarczaja zazwyczaj niewielkie dawki leku i wowczas mozliwosc
wystapienia dzialan niepozadanych, w tym wydluzenia QT w badaniu EKG
jest niewielka - ale jest

----
Piotr Kasztelowicz <P...@a...torun.pl>
[http://www.am.torun.pl/~pekasz]

10. Data: 2002-01-30 07:36:05

Od: jotem <j...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

[...]
zamieszczone w jednym ze starych wydan "The Pharmacological Basis of Therapeutics"
Goodmana i Gilmana: "(Physician should be) neither the first to use a new drug nor
the last to discard the old". Misjce "nowych" leków dobrze jest przedstawione np. w
"Psychofarmakologii Doswiadczalnej i Klinicznej"Kostowskiego i Puzynskiego, rozdz.
15.8 str. 461.
jotem

czy to mozliwe ?
ginekologia