Arszenik w ryzu

31. Data: 2018-09-15 01:41:55

Temat: Re: Arszenik w ryzu
Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

XL <i...@g...pl> wrote:

> Pewnie nie. Jedząc ryż od tysiącleci, dzień w dzień, na śniadanie, obiad i
> kolację, pewnie się uodpornili na arsen jak Rasputin. Grunt to małe dawki
> - zażywane stale :->

I pewnie jedzą raczej biały - jak ja:
https://portal.abczdrowie.pl/fakty-dotyczace-zawarto
sci-arszeniku-w-ryzu-musisz-je-znac

--
XL tyle że u mnie to tylko w gołąbkach, a u nich we wszystkim

32. Data: 2018-09-15 08:26:33

Od: WM <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-09-15 o 01:35, XL pisze:

> ,,Ostatnio" - czyli od jakichś 15 lat. Pewnie, bo co znaczy 15 lat wobec
> wieczności ?

Ja to obserwuję od trzech lat najwyżej.
Dochodzi, przykładowo, do szybkiego i sprytnie zaplanowanego
przesunięcia ekranu w momencie klikania na dany link.
To co wygląda na przypadkowe przesunięcie ekranu, nim nie jest.

WM

33. Data: 2018-09-15 08:49:36

Od: WM <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-09-15 o 01:32, XL pisze:

> Zwłaszcza masowego.
> LOL

Są dowody, że barwiono szaty na zielono w 15 wieku.
https://pl.wikipedia.org/wiki/Portret_ma%C5%82%C5%BC
onk%C3%B3w_Arnolfinich

Zieleń Scheelego otrzymano dużo później.

WM

34. Data: 2018-09-15 09:00:30

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pan WM napisał:

> Ja to obserwuję od trzech lat najwyżej.
> Dochodzi, przykładowo, do szybkiego i sprytnie zaplanowanego
> przesunięcia ekranu w momencie klikania na dany link.
> To co wygląda na przypadkowe przesunięcie ekranu, nim nie jest.

A ja dopiero teraz o tym czytam. Gdzie trzeba zaglądać, żeby
tak być traktowanym? Można prosić o przykładowy link?

--
Jarek

35. Data: 2018-09-15 09:10:46

Od: WM <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A ja dopiero teraz o tym czytam. Gdzie trzeba zaglądać, żeby
> tak być traktowanym? Można prosić o przykładowy link?

Wirtualna i Onet.

To się dzieje raczej rzadko, ale wystarczająco często, by wnerwiać.

WM

36. Data: 2018-09-15 09:15:29

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pan WM napisał:

> Są dowody, że barwiono szaty na zielono w 15 wieku.
> https://pl.wikipedia.org/wiki/Portret_ma%C5%82%C5%BC
onk%C3%B3w_Arnolfinich

> Zieleń Scheelego otrzymano dużo później.

Jak byłem w pierwszej klasie, to do szkoły przyjechał fotograf i robił
portret każdemu dziecku. Zdjęcia były czarnobiałe, a on je po wywołaniu
kolorował farbkami. Nie mam swojej podobizny od niego -- moja koszula
o barwie brązowopomarańczowej na tym obrazku zyskała kolor żywej zieleni,
a na takie fałszerstwo godzić się niepodobna.

Obraz może być najwyżej dowodem na to, że w 15 wieku w technice malarstwa
olejnego dostępny był zielony pigment. Czy damskie fatałaszki nie mogły
być wcześniej zielone? Tego powiedzieć nie można, ale nie były one ani
powszechne, ani tanie, ani trwałe pod względem koloru.

Jarek

--
W czasach gdy nad Piłą jeszcze latały samoloty
Wojewoda Śliwiński kazał pomalować płoty

37. Data: 2018-09-15 09:21:04

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pan WM napisał:

> Wirtualna i Onet.
>
> To się dzieje raczej rzadko, ale wystarczająco często, by wnerwiać.

Prosiłem o *konkretny* przykładowy link, gdzie taką niegodziwość będę
mógł ujrzeć. Klikanie po całym portalu tylko po to, by trafić na coś,
co się "dzieje raczej rzadko" jest samo w sobie wystarczająco wnerwiające.

--
Jarek

38. Data: 2018-09-15 09:56:57

Od: WM <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> być wcześniej zielone? Tego powiedzieć nie można, ale nie były one ani
> powszechne, ani tanie, ani trwałe pod względem koloru.

To jest bardzo znany portret handlarza tkaninami i jego żony (małżonków
Arnolfinich).
Nie sądzę, by kazali malarzowi sfałszować kolor tkaniny.

Kolor zielony tkanin był dawniej uzyskiwany z roślin.
Są grupy rekonstrukcyjne odtwarzające stare techniki barwierskie.
Możesz poszukać szczegółów na ich stronach internetowych.

WM

39. Data: 2018-09-15 10:08:32

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

WM <c...@p...onet.pl> wrote:

> Są dowody, że barwiono szaty na zielono w 15 wieku.

Pewnie tak, lecz akurat obrazy olejne z tego okresu to słaby dowód - pewne
ówczesne farby miały skład, najkrócej mówiąc, inny niż dzisiejsze i wiele
błękitów z czasem zmieniało się w zielenie, tudzież dodatkowo sprawiał to
olej lniany w nich, utleniający się na żółto - a żółty plus niebieski to
zielony.

--
XL

40. Data: 2018-09-15 10:52:48

Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 14 Sep 2018 17:24:59 +0200, Jarosław Sokołowski napisał(a):

> Ochrzciliśmy się wedle porządku zachodzniego, więc mamy alfabet
> łaciński -- to jedyny powód. Cyrylica by nam do mowy pasowała
> lepiej, a przynajmniej równie dobrze.

Szlachta i mieszczanstwo mialo, bo chlopi nie mieli wcale :-)

> I mocno przy tym zmienili sam rysunek znaków. Ja bym to porównał
> do roboty Cyryla i Metodego, którzy bazując na alfabecie greckim
> zaprojektowali cyrylicę.

W ogole chinskie znaki maja zaczenie calego slowa, a koreanczycy
okroili je bodajze do sylab.

Ale da sie zaimportowac alfabet ? Da.
(choc w tym przypadku "alfabet" to kiepskie okreslenie) :-)

J.

jabłka
Moje kuchenne ,,teorie" ?
co z tą jarzębiną