Re: ^ Ateiści boją się śmierci ^

Data: 2006-12-26 08:22:22
Temat: Re: ^ Ateiści boją się śmierci ^
Od: "... zzz" <a...@p...not.pl>

"_()_ atar" w news:12nxcio8wwb4.1nzicw7nw2akh.dlg@40tude.net...
/.../

* [wcinam się po śladach brata Judy, więc jeśli zaniedbanie kontekstów
cokolwiek tu znaczy - proszę mi wybaczyć].

[signum temporis]

No nie... nie wytrzymam chyba. Co Ty tu bracie Juda za dziwolągi
myślowe psr hodujesz i podkarmiasz?!

Signum!! Pacanie jeden ;))). [patrz *]
Kto Cię nauczył takich bredni, że etyka to musi mieć związek
z życiem pozagrobowym, co?! Przecież to jest źródło choroby okrutnej!!
Jeśli etykę widzisz tylko w _wyimaginowanych bytach_ (bo chyba
nie chcesz powiedzieć, że realnie spotykasz się ze Stwórcą,
rozmawiasz i na bieżąco weryfikujesz swoje postępowanie wg jego
realnych wskazówek?), to znaczy, ze NIGDY NIE DOSTRZEŻESZ
tutaj na ziemi ... zwykłego człowieka!!

Za niesłychanie szkodliwy odprysk całej tej religijnej zawieruchy,
jaka nam towarzyszy od zarania ludzkości - a przede wszystkim
od chwili, gdy to znaleźli się na ziemi ludzie, którzy uznali siebie za pasterzy,
wysłanników Najwyższego - trzeba uznać fakt, że całą etykę SPYCHA
się pod skrzydła religii, wszelkich nagród i kar upatrując w niebie
albo piekle, w każdym razie POZA REALNYM ŻYCIEM.

Tym sposobem obojętne ludziom się staje wszystko to, co tutaj na ziemi
uczynią, o ile nie spodziewają się za to nagrody lub kary PO ŚMIERCI.
Szaleństwo.
W tym amoku nikt nie dostrzega, że NAJWAŻNIEJSZY NA ZIEMI
jest DRUGI CZŁOWIEK, ten tutaj obok, realny - bowiem ktoś nas
nauczył, żeby po wszystko i ze wszystkim biegać do nieba w modlitwie,
bo tam dopiero można znaleźć i pocieszenie i nagrodę a także porady.
Nie tutaj, na ziemi (gdzie przecież wszystko się realnie odbywa), ale gdzieś
tam, w niebiesiech, bezmaterialnie i bezosobowo... !! Zgroza!!!!

Ciekawe ile jeszcze wody upłynie zanim ludzie zorientują się, że jest to
podstawowe źródło nieodpowiedzialności za swoje czyny, lekceważenia
realiów, skutków swego działania TU, NA ZIEMI. Lekceważenia innych ludzi,
stałe przesłaniane makatką życia pozagrobowego, nagród i kar pozagrobowych.

Jeśli Signum nie mówiłeś tego żartem, prowokacyjnie bądź z jakim innym
przekąsem - to BIADA CI synu!!
;)

Wszelka etyka musi realizować się tutaj, na ziemi, wśród żywych ludzi,
a ten, kto ją sobie przywłaszczył i trzyma pod sutanną - sam pójdzie
do piekła.

[brat Juda]
> Otóż to, bardzo ciekawy i kluczowy
> moim zdaniem problem dla etyki.
> Krótko mówiąc dotknąłeś źródeł
> odwiecznego problemu...

No i .....

> Ciekawe, jaka woda z tego
> odwiertu popłynie...
> Tak czy owak serdeczne dzięks.

Ognista może być?...;))

> A tak apropos nagrody/kary,
> to czy to są fundamenty
> wszelkiej etyki ?

Nagrody kary są to elementarne sposoby oddziaływania dorosłych (starszych)
na dzieci (młodszych), w sytuacji gdy sami nie nadążają za rozumieniem zjawisk,
i tym bardziej nie są w stanie dziecku wytłumaczyć w sposób logiczny
i na jego poziomie tego, co znajduje się pod hasłem etyka.
Jeśli od małego, mówi się takiemu, że etyka to (jakiś) pan Bóg, Jezus, czy
inna figurka historyczna, A NIE, że etyka to poszanowanie dla DRUGIEGO
CZŁOWIEKA TU I TERAZ, NA ZIEMI - to nic dziwnego, że nikt potem
tego drugiego człowieka nie szanuje - wpatrzony stale w niebo i karę boską.
I często wykształca w sobie cwaniaka, który w pierwszym rzędzie przechytrzy
"pana Boga", (bo przecież żaden pan Bóg nie będzie nad nim stał z pasem),
a potem już pójdzie z górki - przechytrzy kolegę, znajomego, podwładnych,
albo i cały naród - jeśli tylko dorwie się do władzy...

Zgroza bracia i siostry, zgroza....

> _()_ atar

Zenobia