Re: Badania długofalowe "Dunedin"

Data: 2018-04-16 15:23:53
Temat: Re: Badania długofalowe "Dunedin"
Od: LeoTar Gnostyk <l...@l...net>

W dniu 16.04.2018 o 12:26, z...@g...com pisze:

> Brzytwę trzeba by zastosować przy założeniu, że istnieje jakaś wyższa
> świadomość wzorowana nas ludziach, bo takie założenie nic nie wnosi,
> nic nie wyjaśnia i nie ma na nie żadnych dowodów.

Jak sobie to wyobrażasz by jakaś hipotetyczna Wyższa Świadomość miała
się wzorować na nas, niedoskonałych ludziach? Według mnie, i tak też
rozumiem niektóre wywody Jakuba Krzewickiego, nasz (S)Twórca czyli nasza
Wspólna Świadomość rozwija się współbieżnie wraz z naszymi
indywidualnymi, lokalnymi świadomościami poszczególnych jednostek.
Dzięki językowi i środkom społecznej komunikacji możemy wymieniać między
sobą swoje spostrzeżenia wzbogacając w coraz większym tempie naszą
Wspólną Świadomość. I proces ten narasta lawinowo a równocześnie każdy z
nas, o ile tylko wykazuje taką chęć, może z tych zasobów korzystać
praktycznie bez ograniczeń zmierzając ku akademickiej wszechwiedzy. Ale
ludziom i to jest za mało co oznacza, ni mniej ni więcej, że brak jest
czegoś szczególnego w tym całym systemie wiedzy. Czego może brakować w
tej wspólnej przestrzeni Świadomości? Według mnie brakuje nam tylko
IDENTYFIKACJI nas samych ze (S)Twórcą; a ponieważ wiedzę, również te
identyfikującą nas z innymi, zdobywamy doświadczalnie więc wniosek stąd
taki, że brakuje nam doświadczenia identyfikującego.

> Poza tym twoje twierdzenie, że:
>
> "najpierw więc Idea a dopiero potem materialne wdrożenie. Albo
> krócej: bez konceptu nie ma produktu."
>
> zakłada coś na co nie ma żadnych dowodów i jest czystą
> antropomorfizacją przyrody.

A dlaczegóż by przyroda nie miała być stwarzana pod dyktando
Człowieka-(S)Twórcy? Podaj mi jeden powód który obalał będzie
antropocentryzm? Ja wcale się nie wstydzę tego, że Człowieka stawiam w
samym centrum Wszechświata.

> Nie ma żadnych dowodów na celowość procesów przyrodniczych i można
> się z tym nie zgadzać, ale nie ma sposobu żeby to udowodnić.

A czy moje pragnienie poznania źródła z którego się wywodzę oraz celu
dla którego żyję jest dla Ciebie niczym? Bo dla mnie to ma właśnie dla
mnie sens. Jeżeli Ty nie czujesz tego samego to znaczy, że jeden z nas
jest biofitą a drugi nekrofitą jakby powiedział nieodżałowany Fromm. Kim
się deklarujesz?

LeoTar Gnostyk