Re: Bajki nie zawsze kończą się szczęśliwie - uwag kilkoro

Data: 2009-09-05 13:57:00
Temat: Re: Bajki nie zawsze kończą się szczęśliwie - uwag kilkoro
Od: glob <r...@g...com>

BabaJaga wrote:
> [...]
wiadomościnews:07ee4780-bbaf-43a6-b900-675f2228ccbf@
38g2000yqr.googlegroups.com...

> [...]
> widzenia, to oczywiste, gdybym znała jego-również subiektywny punkt
> widzenia, znałabym odpowiedzi na zadane przeze mnie pytania. Czytający
> i odpowiadający także stosują subiektywne widzenie, w tym sensie, że
> każdy rozumie i interpretuje na swój sposób i według własnych
> kryteriów.
> Twierdzenie, że obiektywizm jest niemożliwy, jest więc z założenia
> słuszne. Tylko, co to ma do rzeczy?

> Dziękuję. Rozważam wszystko.

> Proszę o wyjaśnienie, "jakich chęci"? widzi mi się, że coś z pola
> widzenia się przesuwa poza horyzont, a tu się całkiem nowe problemy
Tak tylko wtrące , obiektywizmu nie ma , każdy widzi inaczej, inne ma
doświadczenia składające się na ten poszczególny sposób widzenia,
który nazywamy subiektywizmem. Obiektywizm to umowa międzyludzka na
którą wspólnota się zgadza, to nie jest widzenie prawdy, ale tylko
uzgodnienie, że to uważamy za prawdę . Tak więc można mówić o
obiektywiźmie, bo z perspektywy tej umowy wytyczane są zachowania
wspólnotowe. Naprzykład ; homoseksualizm u nas nie jest karany , a na
dalekim wschodzie tak, jest karany i sądy tam i tu są obiektywne, ale
w sensie umowy, zgody na taki sposób postępowania w danej stadności, z
uwagi na daną normę, która jest jedynie uzgodnieniem.