Bakłażan błyskawiczne pytanie!!!

1. Data: 2004-08-27 08:18:31

Temat: Bakłażan błyskawiczne pytanie!!!
Od: "-r-" <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy do zapiekanki z bakłażana obiera się go ze skóry czy kroi tak jak
jest???
-r-

1. Data: 2004-08-27 08:31:10

Temat: Re: Bakłażan błyskawiczne pytanie!!!
Od: "Madziula" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy do zapiekanki z bakłażana obiera się go ze skóry czy kroi tak jak
> jest???
> -r-

Kroi się ze skórką, tylko koniecznie trzeba plastry posolić, odstawić na 20min
i wytrzeć. W przeciwnym razie będą gorzkawe.

1. Data: 2004-08-27 08:35:00

Od: "Morrigan" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "-r-" <r...@o...pl> napisał w wiadomości
> Czy do zapiekanki z bakłażana obiera się go ze skóry czy kroi tak jak
> jest???
> -r-

Obieram, nie kazdy lubi skorke, ale moj TZ te skorke lubi i kiedy smaze
plastry baklazana zjada swoja i moja :) Idac na kompromis, wewnatrz
zapiekanki mam obrana, a na gore daje 3-4 plastry ze skorka.

Atena Smolińska

"If you're not dancing, you're wasting your feet."

1. Data: 2004-08-27 08:37:15

Od: "Toffi" <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "-r-" <r...@o...pl> napisał w wiadomości

> Czy do zapiekanki z bakłażana obiera się go ze skóry czy kroi tak jak
> jest???

Ja zapiekałam ze skórką ( plastry). Z tego co pamiętam trzeba go wcześniej
potraktować solą,poczekać aż wypuści sok i go odlac...sok nie bakłażana ;-)
Chyba chodziło o pozbycie się goryczki ?

Pozdrawiam
Toffi

1. Data: 2004-08-27 09:11:53

Od: "Jacek Dyduch" <j...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Kroi się ze skórką, tylko koniecznie trzeba plastry posolić, odstawić na
20min
> i wytrzeć. W przeciwnym razie będą gorzkawe.

Dlaczego koniecznie???? Ja nigdy tego nie robię i moje plastry bakłażanowe
wychodzą bez cienia goryczki :). Ostanio rozmawiałem z szefem jednej ze
znanych warszawskich restauracji, który wyjaśniał mi że w obecnie hodowanych
gatunkach oberżyny nie ma już goryczki, dlatego zabieg ten nie jest
potrzebny, chyba, że chce sie pozbyć nadmiaru wody z warzywa.

1. Data: 2004-08-27 09:35:36

Od: Marcin E. Hamerla <X...@X...Xonet.Xpl.remove_X> szukaj wiadomości tego autora

-r- napisal(a):

>Czy do zapiekanki z bakłażana obiera się go ze skóry czy kroi tak jak
>jest???

A jak robisz ta zapiekanke?

--
Pozdrowienia, Marcin E. Hamerla

- What about your soul?
- I'm an engineer.

1. Data: 2004-08-27 09:54:19

Od: "Madziula" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> 20min
> >
> Dlaczego koniecznie???? >

To tylko takie sformułowanie! Nic na siłę, RÓBTA CO CHCETA!!!!

1. Data: 2004-08-27 10:24:37

Od: "Asienka P" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jacek Dyduch" <j...@s...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> gatunkach oberżyny nie ma już goryczki, dlatego zabieg ten nie jest
> potrzebny, chyba, że chce sie pozbyć nadmiaru wody z warzywa.

Ano właśnie, podobnież większość obecnych odmian nie potrzebuje tego
zabiegu, ale, ja tak robię, na wszelki wypadek :-)

Asieńka P.

1. Data: 2004-08-27 11:50:32

Od: "eM" <...@...c> szukaj wiadomości tego autora

"-r-" pyta:
> Czy do zapiekanki z bakłażana obiera się go ze skóry czy kroi tak jak
> jest???

To ja sie wlacze do dyskusji, tak tylko dla statystyki, bo obieranie
baklazana do zapiekanek uwazam za kweste gustu i upodoban. Ja nie
obieram, bo wydaje mi sie ze baklazani miazsz upieczony jest... hmmm...
jest jakby sliski i bezpostaciowy. Skorka trzyma go w kupie ;-), no i
ma ciekawy kolor (niewatpliwie ciekawszy od baklazaniego miazszu).

Poza tym najczesciej jadam baklazana nadzianego na patyk. Marynuje
pokrojonego w kostke (za skorka :-)) wraz z miesem i innymi warzywami,
a potem nadziewam na patyki i traktuje go badz to w piekarniku, badz to
na wolnym powietrzu na grillu. Do zapiekanek tez wkladam ze skorka, bo
go wtedy moge latwiej znalezc :-). I choc ta skorka wyglada na gruba,
wcale taka nie jest po zapieczeniu, a juz na pewno nie utyka miedzy
zebami ;-). Nawet do kotletow balkazana nie rozbieram ;-).

Ostatnio jadlam balkazana w malej wloskiej restauracji: plastry
baklazana zapieczone w mnostwie sosu pomidorowego, przyprawione
na pewno oregano (wyczuwam na kilometr, bo lubie :-)), a na wierzchu
byl ser mozarella. Bardzo mi smakowalo.

O soleniu przed pieczeniem i odciskaniu soku duzo slyszalam i przyznam,
ze wlasnie tak robie. Pewno teraz pojde do domu i sprobuje raz bez
solenia i zobacze, czy/jak bardzo bedziemy sie krzywic jedzac. A moze
ta goryczka, lub jej brak, zalezy od baklazaniego "wieku"?

Pozdrawiam,
eM wzrokowiec, co lubi baklazany za ich kolor

langosz
jak sie gotuje ziemniaki???
szrlotka z gruszek
[OT] prośba o parę głosów