Bakterie mlekowe

1. Data: 2006-02-09 15:38:40

Temat: Bakterie mlekowe
Od: "Arek" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Chcialbym sam robic jogurt o duzym spektrum niezbednych bakterii mlekowych.
Ostatnio lekarz zalecil mi takie bakterie w tabletkach ale ja bym wolal pic
zywe i z przyjemnoscia.
Czy ktos wie gdzie mozna dostac taki zaczyn bakteryjny w postaci proszku czy
czegos podobnego? (nallepiej w Trojmiescie)

--
Arek

2. Data: 2006-02-09 16:01:32

Temat: Re: Bakterie mlekowe
Od: "Marek W." <U...@U...o.cUz.t.aU.UnosUpamU.UonUetU.UplU> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Arek" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
czy
> czegos podobnego? (nallepiej w Trojmiescie)

w sklepie najblizszym kupujesz jogurt z kulturami...i masz juz starter..
sa tez dostepne kultury przemysłowe "luzem" ale troche zachodu juz to wymaga

Marek

3. Data: 2006-02-09 18:10:58

Od: "hernek" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Arek" wrote:
> ja bym wolal pic zywe i z przyjemnoscia.

Z przyjemnoscia to mozna cos robic, wiec to polecam.
A bakterie kup se w biedronce dobre jest jogurt "JO" po 1,50.

4. Data: 2006-02-10 06:10:33

Od: Slawek <o...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kup w aptece preparat "Trilac" zawiera żywe kultury,
tylko zwaracaj uwage na datę gdyz jak preparat troche
poleży to bakterie giną. Smakuje to trochę inaczej niż jogurt
i troche inaczej niż zwyczajne kwaśne mleko.

Slawek

5. Data: 2006-02-10 08:10:14

Od: "Arek" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

6. Data: 2006-02-10 08:12:34

Od: "Arek" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> poleży to bakterie giną. Smakuje to trochę inaczej niż jogurt
> i troche inaczej niż zwyczajne kwaśne mleko.

Ja wlasnie zazywam ten preparat i dlatego wolalem samodzielny jogurt.
Pytalem w aptece czy z tego mozna zrobic jogurt ale powiedziala ze racze nie
wiec nie probowalem.
Teraz oczywiscie sprobuje.
--
Arek

7. Data: 2006-02-10 10:07:37

Od: Slawek <o...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Teraz oczywiscie sprobuje.
> --
Mleko kup nie UHT tylko zwykle w woreczku foliowym
i koniecznie zagotuj. A jesli chodzi o sam trilac to mnie
się udalo zrobić tylko z ok 1/2 opakowania a potem juz nie
dało sie robić tzn. bakterie byly martwe i robilo sie zwykłe
zsiadle.

Slawek

8. Data: 2006-02-10 11:59:28

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Arek napisał(a):

> Użytkownik "Slawek" <o...@w...pl> napisał

Liofilizowane.

> Ja wlasnie zazywam ten preparat i dlatego wolalem samodzielny jogurt.

Jogurt a laktarol to dwa różne napoje i każdy inaczej sie robi.

> Pytalem w aptece czy z tego mozna zrobic jogurt ale powiedziala ze racze
> nie wiec nie probowalem.

Jogurtu z tego nie zrobisz.

> Teraz oczywiscie sprobuje.

Przepisy na jogurt masz w archiwum [znalazłem] -
Mleko najpierw się długo wygotowuje zmniejszając pierwotną objętość do
2/3.
Równie dobrze można dodać mleka w proszku, na litr ok. 0,08-0,1 kg.
A temperatura powinna być 45*C - i wówczas dodajesz łychę jogurtu
kupnego - przez 4-5 godz. utrymujesz tę temp., potem po ścięciu się
mleka wkładasz jogurt do chłodni w 8*C.

a laktarol robi sie tak:
mleko pasteryzujesz w temp. 85-90*C, schładzasz do 20-24*C, dodajesz
zakwasu 3-5% czyli dużą łyżkę kwaśnej śmietany na litr mleka i starannie
mieszasz, utrzymujesz w takich warunkach przez 18- 24 godz. Gdy mleko
skrzepnie schładzasz powoli (przez 4 godz.) do 8*C i w tej temp.
przechowujesz.
Zakwasić możesz też trilackiem.
pozdr. Jerzy

9. Data: 2006-02-17 01:38:40

Od: "Radek K." <radek678@wirtualna_polska.pl.> szukaj wiadomości tego autora

Jerzy Nowak napisał(a):

> A temperatura powinna być 45*C - i wówczas dodajesz łychę jogurtu
> kupnego - przez 4-5 godz. utrymujesz tę temp.,

Kiedys mozna bylo kupic urzadzenia do robienia jogurtu, ktore ta
temperature odpowiednio dlugo utrzymywaly.

Pozdrawiam.

10. Data: 2006-02-17 10:54:02

Od: "marek x" <m...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tutaj znajdziesz dokładny opis jak zrobić jogurt:
http://pychotka.pl/pychotka/content/view/2387/104/

Zapiekanka Pascala - co dodac, zmienic?
Do uzytkownikow Amici z termosonda..
czym nakładać zapiekankę żeby się nie rozwalała :)
gotowanie na parze
Temperatura dla lososia ?