Re: Bambus

From: s...@s...pl (Tadeusz Smal)
Newsgroups: pl.rec.ogrody
Subject: Re: Bambus
Date: 19 May 2006 08:52:45 +0200

From: "Bpjea" <b...@...pl (bez x)>
To: <p...@n...pl>
Sent: Friday, May 19, 2006 5:36 AM

> Od kiedy to jestes takim pesymista odnosnie bambusow? ;)
:)))
po tegorocznej zimie
:)

> Fakt faktem, ze trzeba byc zapalencem i znosic cierpliwie wszelkie
> niepowodzenia. Spodziewalem sie, ze taka zima jak ostatnia przemrozi moje
> bambusy. Jestem pomimo to z nich zadowolony, bo nawet najwrazliwszy z
> nich
> ma juz centymetrowej grubosci kielki a beda w tym sezonie jeszcze grubsze
> :)
:)
ogladalem wczoraj swoje kepy Ph. aurea
mial on u mnie juz 3 metrowe lozy ale w tym roku jeszcze nie odbil
:)
padla mi tez chyba sadzonka Ph.aureosulcata f. aureocaulis
drugi rok w gruncie
:)
narazie nic sie nie dzieje z Fargesia Jiuzhaigou
a juz byla ladnie rozrosnieta i zamierzalem zrobic troche sadzonek
:(
inne bambusy juz sie powypuszczaly
wiec przezyly zime
:)

> Bambusowy zywoplot ok. 5 m wysokosci? - tylko z najodporniejszych
> Phyllostachysow, jak P. bissetii, P. nuda, P. aureosulcata i moze
> ewentualnie jeszcze jakis.
:)
mrozoodpornosc Ph.bissetiiego jest przewartosciowana
mi coraz bardziej podoba sie Bashania qingchengshanensis
:)
ma ona juz metrowej wysokosci tegoroczne pedy
inne sa daleko za nia w tyle
:)

> Zeby sie Osadnik do bambusow nie zrazil, niech zasadzi wierzbe faktycznie
> :)
> Bambusa moze jednego, tak zeby sie z nim oswoic ;)
:))))
dokladnie tak samo mysle
:)
z pozdrowieniami i usmiechami