Re: Bambus

Data: 2006-05-19 20:08:46
Temat: Re: Bambus
Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal)

From: "Bpjea" <b...@...pl (bez x)>
To: <p...@n...pl>
Sent: Friday, May 19, 2006 9:01 PM

> P. aurea rosnie u mnie najdluzej. Pozwalam sie mu rozrastac i teraz
> potrzeba
> by na prawde syberyjskich mrozow, zeby padl :) W tym roku takze powinien
> byc
> trzymetrowy a moze nawet wyzszy.
:)
u mnie nie bylo mrozno
rzad minus 22 tyle
ze w polu i z 10 centymetrow sniegu
i zadnego z bambusow nawet takiego Ph.aurea nie okrywalem

> Czasem tak jest - na mizerna sadzonke nie ma rady...
:))))
faktycznie nie byla zbyt wielka
:((((

> Jesli bylaby to forma F. murieliae, to powinna juz zaczac rosnac. Z tego
> co
> piszesz moze to faktycznie byc jakis inny bambus z tego rodzaju i dlatego
> okreslany jedynie pod nazwa handlowa 'Jiuzhaigou'.
> Widzialem, ze niektorzy zaliczaja go do F. murieliae.
:))))
nie do F.murieliae a raczej do Fargesi nitida
:)

> To zalezy o jakiej odpornosci bissetiiego slyszales ;) Ja stawialbym go
> na
> rowni z P. aureosulcata.
:)
porownujac dwie tej samej wielkosci sadzonki
posadzone obok siebie w tym samym czasie
to Ph.aureosulcata f spectabilis lepiej zimuje
:)
w obu bambusach praktycznie padly wszystkie ubiegloroczne lozy
ale Ph.aureosulcata wypuscil ich juz znacznie wiecej
niz bylo w ubieglym roku i sa grubsze niz byly w ubieglym roku
:)
Ph.bissetii jak narazie odbil paroma cienkimi pedziakmi
i daje raczej male szanse jemu aby byl wiekszy niz w ubieglym roku
:((((

> Bashania po prostu wczesniej wypuszcza, a czy lepiej zimuje, to sie
> okaze.
> Moja bashania ma sztywniejsze pedy niz phyllostachysy i trudniej ja
> nagiac,
> zeby moc lepiej sniegiem przysypac. B. fargesii przezimowala wzglednie
> dobrze.
:)
dobre zimowanie Bashani moze sprawiac
ze predzej odbija ona wiosna
:)
jej dobre zimowanie w gruncie
moze wyplywac z bardzo glebokiego prowadzenia pedow
w ubieglym roku prowalem chwytac ja w donice
:)
pedy ktorymi sie rozchodzila znalazlem an okolo pol metra pod ziemia
a jak wiesz wiekszosc bambusow korzeni sie bardzo plytko
:)
> W miare postepujacego spadku temperatury dosc dlugo miala zdrowe liscie.
> Metrowe pedy ma juz u mnie w gruncie P. aureosulcata f. aureocaulis.
> U niego widze minimalny regres - widocznie zbyt lekkomyslnie prawie w
> ogole
> go nie okrylem.
:)))))
ja okrylem tylko Paulownie
a bambusy mialy sobie same radzic
:)
> Nie sama niska temperatura ale czas jej trwania byl moim zdaniem
> istotniejszy w przypadku bambusow.
:)
czy zimy w Chinach trwaja krocej niz u nas
?
z pozdrowieniami i usmiechami
smal