Re: Bambus

From: "Bpjea" <b...@...pl (bez x)>
Newsgroups: pl.rec.ogrody
Subject: Re: Bambus
Date: Fri, 19 May 2006 21:01:55 +0200

news:00db01c67b10$c78ba9f0$4ec91453@NOWY...

> ogladalem wczoraj swoje kepy Ph. aurea
> mial on u mnie juz 3 metrowe lozy ale w tym roku jeszcze nie odbil
> :)

P. aurea rosnie u mnie najdluzej. Pozwalam sie mu rozrastac i teraz potrzeba
by na prawde syberyjskich mrozow, zeby padl :) W tym roku takze powinien byc
trzymetrowy a moze nawet wyzszy.

> padla mi tez chyba sadzonka Ph.aureosulcata f. aureocaulis
> drugi rok w gruncie
> :)

Czasem tak jest - na mizerna sadzonke nie ma rady...

> narazie nic sie nie dzieje z Fargesia Jiuzhaigou
> a juz byla ladnie rozrosnieta i zamierzalem zrobic troche sadzonek
> :(

Jesli bylaby to forma F. murieliae, to powinna juz zaczac rosnac. Z tego co
piszesz moze to faktycznie byc jakis inny bambus z tego rodzaju i dlatego
okreslany jedynie pod nazwa handlowa 'Jiuzhaigou'.
Widzialem, ze niektorzy zaliczaja go do F. murieliae.

> mrozoodpornosc Ph.bissetiiego jest przewartosciowana [...]

To zalezy o jakiej odpornosci bissetiiego slyszales ;) Ja stawialbym go na
rowni z P. aureosulcata.

> mi coraz bardziej podoba sie Bashania qingchengshanensis [...]
> ma ona juz metrowej wysokosci tegoroczne pedy
> inne sa daleko za nia w tyle

Bashania po prostu wczesniej wypuszcza, a czy lepiej zimuje, to sie okaze.
Moja bashania ma sztywniejsze pedy niz phyllostachysy i trudniej ja nagiac,
zeby moc lepiej sniegiem przysypac. B. fargesii przezimowala wzglednie
dobrze.
W miare postepujacego spadku temperatury dosc dlugo miala zdrowe liscie.
Metrowe pedy ma juz u mnie w gruncie P. aureosulcata f. aureocaulis.
U niego widze minimalny regres - widocznie zbyt lekkomyslnie prawie w ogole
go nie okrylem.
Nie sama niska temperatura ale czas jej trwania byl moim zdaniem
istotniejszy w przypadku bambusow.

Pozdrawiam,
Bpjea