Bambus świeżaka

1. Data: 2003-09-08 06:57:27

Temat: Bambus świeżaka
Od: "calvi" <c...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pod tym (anatomiczniebrzmiącym) tytułem zamieszczam oświadczenie,
że kupiłem 2 sadzonki bambusa - takie śliczne, zakręcone w spiralę...
A kuku - właśnie, że prawidziwy BAMBUS - na wyprzedaży w Krakowskim
Ogrodzie Botanicznym. Sprzedawczynie były tak zakręcone, że pokazały
mi tylko miejsce, skąd pochodzą sadzonki - stąd wiem, że to Pseudosasa
japonica.
Ponieważ stan sadzonek budzi moje obawy - po 3 patyki ok 30cm, z których
z jednego wyrastają nowe listki, dwa pozostałe nabierają koloru znanego
wędkarzom (tym starszym) - mam pytanie, jak z nimi postąpić
- przenieść do gruntu, czy może przezimować w domu?

Pozdrawiam calvi

2. Data: 2003-09-08 07:14:48

Temat: Re: Bambus świeżaka
Od: "calvi" <c...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

> wędkarzom (tym starszym) - mam pytanie, jak z nimi postąpić
> - przenieść do gruntu, czy może przezimować w domu?
Żeby było szybciej, uprzedzam wątpliwości,
że chodzi o sadzonki, nie wędkarzy.

Pozdrawiam calvi

3. Data: 2003-09-08 11:42:47

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wędkarzom (tym starszym) - mam pytanie, jak z nimi postąpić
> - przenieść do gruntu, czy może przezimować w domu?

:)
jest to jeden z gatunkow bambusow
ktore powinny u nas przezimowac w gruncie
ale termin jesienny nie jest najlepszy do przesadzania bambusow z golym
korzeniem
bezpieczniej jest wsadzic je do ziemi wiosna
:)
jesli masz takie mozliwosci
to przezimowalbym te sadzonke w domu
w jakims jasnym a nieogrzewanym pomieszczeniu
nie zasilal ale podlewal ze 2-3 razy w miesiacu
:)
bambusy majac liscie zimozielone
choc sa zima w stanie spoczynku to wymagaja podlewania
:)
napisz prosze po ile kupiles te sadzonke
?
te zoltozielone to zapewne obciete stare pedy
ten nieulistniony zielony to ped ktorym ten bambus przyrosnie w przyszlym
roku
no i powinien jeszcze wypuscic ze 2-3 nowe
:)
z pozdrowieniami i usmiechami
_hehehe

4. Data: 2003-09-08 13:46:33

Od: "calvi" <c...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

_hehehe napisał:
> napisz prosze po ile kupiles te sadzonke
W zasadzie darmocha, bo po 10 złociszów. Szykowałem się na kilkadziesiąt zł.
Mają tam jeszcze na rabatce paręnaście sztuk.
Aha, sadzonki są w pojemnikach z folii.

Dzięki, calvi

5. Data: 2003-09-08 20:49:35

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
zł.
> Mają tam jeszcze na rabatce paręnaście sztuk.

:)
masz racje
ze darmocha
:)