Gnijace jablka na jabloni?

1. Data: 2003-09-08 06:37:42

Temat: Gnijace jablka na jabloni?
Od: "Aerton" <A...@m...qdnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Niestety na kilku jabloniach gnija (masowo) niedojrzale jeszcze jablka
(antonowki i jakies blizej niesprecyzowane odmiany sprzed lat). Na
jabloniach blizej rzeczki nie gnija (kosztela), na oddalonych od
rzeczki i nieco wyzej gnija, potrafia rowniez gnic "od srodka" :(
Co moze byc przyczyna i jak temu zaradzic na przyszly rok?
Jablonie stare, nie pryskane od lat, ziemia nie wapnowana, wszedzie
gdzie szpadlem tracic sa mrowki mimo braku mrowisk, kilka
zaprzyjaznionych kretow, sliwki i wisnie rosna i owocuja znakomicie, w
sumie bardzo ladny, stary wiejski ogrod-sad :)
Dziekuje z gory za wszelkie porady, ale wycinanie jablonek nie wchodzi
w gre, sa zbyt ladne.
M.

2. Data: 2003-09-08 06:51:41

Temat: Re: Gnijace jablka na jabloni?
Od: "Kyllyan" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Niestety na kilku jabloniach gnija (masowo) niedojrzale jeszcze
jablka
> .

Parch jabłoniowy, niestety trzeba pryskać

--
pozdrawiam :-))
Sławomir J. Marusiński

3. Data: 2003-09-08 07:53:53

Od: "Aerton" <A...@m...qdnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Kyllyan" <m...@w...pl> wrote ...

> Parch jabłoniowy, niestety trzeba pryskać

Hmm, ale nie ma zadnych objawow na lisciach, tylko te jablka gnija...
M.

4. Data: 2003-09-08 08:44:00

Od: "Łukasz W." <l...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Może to po prostu wina pogody. często deszcze i duża wilgotność powietrza
powodują właśnie takie objawy na jabłkach. winą za gnijące jabłka można też
obarczyć osy, których w tym roku jest nadzwyczaj dużo. wygryzają one dosyć
duże dziury nawet w niedojrzałych jabłkach. takie jabłko bardzo szybko gnije,
a objawy gnicia mogą z łatwością przenosić się na pobliskie jabłka na gałęzi -
a jeśli jest jeszcze wilgotno to efekt murowany. u mnie podobna sytuacja. jak
najszybciej zrywam zgniłe jabłka żeby to się nie rozchodziło. dużo sukcesów i
pozdrowionka. Ł.

5. Data: 2003-09-08 22:21:36

Od: "Pablo" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Aerton" <A...@m...qdnet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> rzeczki i nieco wyzej gnija, potrafia rowniez gnic "od srodka" :(
> Co moze byc przyczyna i jak temu zaradzic na przyszly rok?

Po prostu parch. Dzefka nie pryskane i taka jest przyczyna. kosztela jest
chyba najbardziej odpornym drzewen jesli chodzi o choroby.

6. Data: 2003-09-13 15:22:46

Temat: Odp: Gnijace jablka na jabloni?
Od: "Elfir" <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Aerton <A...@m...qdnet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:bjh849$ma2$...@a...news.tpi.pl...
> Niestety na kilku jabloniach gnija (masowo) niedojrzale jeszcze jablka

Brunatna zgnilizna drzew - w sadach przemyslowych leja na to srodki
chemiczne i skutkuje. Poniewaz mnie tu zakrzyczano, jesli proponowalam
"chemie" to w takim razie pozostaje usuwanie zgnilych owocow, zrywanie zima
'mumii', wygrabianie i palenie opadlych lisci.

Elfir

7. Data: 2003-09-13 16:17:20

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
zima
> 'mumii', wygrabianie i palenie opadlych lisci.

Lej tą chemię hektolitrami,tylko pojawiaj
się częściej i pisz, pisz, pisz......
Po ostatniej grupowej awanturze ławy
opustoszały-towarzystwo się rozeszło,
każdy w swoją stronę:-)

Pozdrawia boletus

8. Data: 2003-09-13 16:33:54

Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Aerton <A...@m...qdnet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:bjh849$ma2$...@a...news.tpi.pl...
> Niestety na kilku jabloniach gnija (masowo) niedojrzale jeszcze jablka

Jabłka na jabłoniach, powiadasz? A to ciekawe...
Pozdrawiam :-)
Janusz

9. Data: 2003-09-13 17:07:19

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Janusz Czapski" <j...@t...pl> wrote in message

> Jabłka na jabłoniach, powiadasz? A to ciekawe...

Co najmniej malo ambitne. Znacznie ciekawsze bylyby jablka
na winoroslach.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

10. Data: 2003-09-13 17:28:19

Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> w wiadomości do
grup dyskusyjnych napisał:b9I8b.55171$3...@t...neo.rr.com..
.
> "Janusz Czapski" <j...@t...pl> wrote in message

> Co najmniej malo ambitne. Znacznie ciekawsze bylyby jablka
> na winoroslach.
I pewnie by nie gniły :-)
Pozdrawiam :-)
Janusz