Re: Bandycka Korea Północna

Data: 2017-06-26 23:00:04
Temat: Re: Bandycka Korea Północna
Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com>

W dniu poniedziałek, 26 czerwca 2017 22:46:41 UTC+2 użytkownik Jakub A. Krzewicki
napisał:

> Buddyzm, szamanizm i czeondoizm. Rozwijają się bez prześladowań, aczkolwiek
> oficjalnie jest tam ateistyczna propaganda. No może nie całkiem ateistyczna, bo
> panująca ideologia dżucze akurat wspiera utrzymanie tych religii w niewielkim
> stopniu jako zabytku kultury, stąd na nie zawsze jakoś się składa, że rząd ma
> fundusze.
>
> Natomiast chrześcijaństwo jako religia nietradycyjna jest mocno ograniczone
> i kontrolowane przez rząd. Posiadanie i przywożenie innych przekładów Biblii
> niż obowiązujący oficjalny Chosun Christian Association jest zabronione
> [...]

PS. Ponadto w Korei Pn. funkcjonuje jeden meczet w Pyeongyang, bodajże
przy indonezyjskiej ambasadzie czy coś takiego, dla obsługi turystów
i przyjezdnych prowadzących tam biznesy. Przypomniałem sobie jeszcze o nim,
o żadnych innych organizacjach religijnych tamże nie pamiętam.