Biały ser własnej roboty

1. Data: 2004-03-10 12:04:55

Temat: Biały ser własnej roboty
Od: "Małgorzata" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak go zrobić ? Czy mleko UHT się nadaje?

Małgorzata

1. Data: 2004-03-10 15:11:32

Temat: Re: Biały ser własnej roboty
Od: mskowronski <"Mskowronski"@(skasuj-to)gazeta.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Małgorzata" napisał(a):

> Jak go zrobić ? Czy mleko UHT się nadaje?

najlepsze jest wiejskie, prosto od krowy.

Pozdrawiam
Lunac

1. Data: 2004-03-10 15:59:41

Od: m...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> Jak go zrobić ? Czy mleko UHT się nadaje?
>
>                                  Małgorzata

Kup 2 litry zykłego mleka, wlej 1 l śmietany, podgrzej i uważ serek. Ja taki
robię do sernika na zimno. Wychodzi bardzo delikatny w smaku.
pzdr.

1. Data: 2004-03-10 17:26:21

Od: "Maciej L." <m...@c...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2004-03-10 16:11, Użytkownik mskowronski napisał :

> najlepsze jest wiejskie, prosto od krowy.

Dokladnie, ale mozna tez ze zwyklego. Mozna czasem kupic w takich
torbach 2 litry. Mozna dolac lyzke maslanki i zostawic na dzien. Potem
zagotowac... przelac do garnka wylozonego szmatka to co sie wytraci i
odlac serwatke. Szmatke zawinactak by rog byly po jednej stronie.
Odcisnac i skrecic rogi szmatki... czesto klade na deske, dociskam druga
i na calosc cos ciekego (2 - 3 kg). Potem... Jesc ;-D

--
Maciej Lewczuk
Redakcja CD-Action / Sukiennice 6 (3 piętro)

1. Data: 2004-03-10 21:32:00

Od: ojola <ojola@_NOSPAM_Tenbit.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Maciej L. napisał:

> [...]
> Odcisnac i skrecic rogi szmatki... czesto klade na deske, dociskam druga
> i na calosc cos ciekego (2 - 3 kg). Potem... Jesc ;-D

a serwatka nadaje się do celów upiększających cera poniej jest...gładka
i piękna...wystaerczy się tylko umyć

--
"Ciało dopiero przez erotyzm staje się interesujące i symboliczne."
(Karol Irzykowski)

1. Data: 2004-03-11 08:44:37

Od: b...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Odcisnac i skrecic rogi szmatki... czesto klade na deske, dociskam druga
> i na calosc cos ciekego (2 - 3 kg). Potem... Jesc ;-D

Ja bym nie zagotowywała. Wielokrotnie w przeszłości robiłam ser i jeśli mi
się przez nieuwagę zagotowało to nadawało się tylko do wyrzucenia. Po
zagotowaniu ser zbija się w twarde grudki, błee. Należy podgrzewać bardzo
ostrożnie, mieszając od czasu do czasu i sprawdzając palcem. Przestać
podgrzewać, gdy palca nie da się już w płynie utrzymać. Dalej jak u
przedmówcy
Pozdrawiam - Agnieszka

1. Data: 2004-03-11 09:05:54

Od: "Anet" <a...@t...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Ja bym nie zagotowywała. > Pozdrawiam - Agnieszka

Nabrałam chęci wypróbowania, ale mam parę pytań. Wiem, że biorę 2 litry
mleka , no i pytanie dodawac tą łyżkę maślanki czy nie? Gdzie to potem
odstawic (lodówka czy może gdzie indziej). Zagotowywać nie będę. Ile tego
sera wyjdzie.Acha i co to znaczy zostawić na dzien? Jak teraz zrobie to mam
to wieczorem podgrzewac czy jutro?

Aneta

1. Data: 2004-03-11 09:25:14

Od: "batory" <b...@w...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ilość mleka dowolna, z jednego litra wychodzi jakieś 20 - 25 dag twarożku.
Jeśli mleko nie jest naturalne (czyli nie UHT, nie homogenizowane, nie
pasteryzowane) to dodatek maślanki lub kwaśnej śmietany jest konieczny.
Mniej więcej łyżka owego dodatku na litr. No i odstawić w raczej ciepłe
miejsce, żeby się zsiadło. Zsiada się w zależności od pory roku od jednego
do 3 dni. No więc jak teraz zrobisz to podgrzewać możesz najwcześniej jutro,
ale tylko pod warunkiem, że się zsiądzie
Smacznego - Agnieszka

1. Data: 2004-03-11 09:33:13

Od: "Anet" <a...@t...net> szukaj wiadomości tego autora

> Smacznego - Agnieszka

Dzięki mleko mam , maślanki nie ale skoro śmietana może być to próbuje.

Anet

1. Data: 2004-03-11 09:41:23

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In <c2pbte$jsq$1@nemesis.news.tpi.pl> Anet wrote:

> Dzięki mleko mam , maślanki nie ale skoro śmietana może być to próbuje.

Tyle, że sprawdź czy śmietan jest kwaśna i czy zawiera bakterie mlekowe.
Inaczej dodawanie jej nie ma większego sensu. Jeżeli chchesz mieć ser
tłusty, to dodaj jej więcej. Na koniec --- z mleka UHT raczej Ci mleko
kwaśne nie wyjdzie.

Władysław

Kapusniak ze smietana
[off topic] sori niezawinione