Re: Biedny buddysta zen patrzy na Pomnik Zwierząt Rzeźnych

Data: 2019-07-11 15:54:50
Temat: Re: Biedny buddysta zen patrzy na Pomnik Zwierząt Rzeźnych
Od: gazebo <g...@j...com>

W dniu 10/07/2019 o 22:05, Jakub A. Krzewicki pisze:

> [...]
> na jego zdrowie - natomiast już jedzenie koniny mocno jest wątpliwe z punktu
> widzenia rozumu i godności człowieka, chociaż zdecydowanie mniej niż jedzenie
> psininy. Oba te zwierzęta: pies i koń - hodowane aą w podwójnej funkcji jako
> pomocnicy roboczy i jako przyjaciele człowieka, a jak im niektórzy tę rolę
> wynagradzają?
>
> Tutaj chodzi o to, żeby nie użytkować zwierząt ponad realne potrzeby, nie
> mordować ich dla luksusu. Rozumiem np. że mięso w kuchni jak już się znajdzie
> należy umiejętnie przyprawić do smaku na obiad, ale denerwują mnie te wszystkie
drogie bankiety publiczne, gdzie wystawia się alkohol i dziczyznę, to już
> lepiej jak się mają na nich puszyć sztuką kulinarną - coby daliby coś z ryb,
> które znacznie mniej cierpią podczas pozyskiwania na żywność (pomimo że także
> tracą życie w tym procesie). Poza kontekstem prywatnego zaspokajania głodu
> albo w niewielkim gronie rodzino-przyjacielskim - obnoszenie się
> z mięsożerstwem powoduje, że nawet najlepiej przygotowana i przyprawiona
> potrawa która w składzie ma produkty ze zwierząt rzeźnych albo łownych, może
> za wyjątkiem jednej skromnej wojskowej grochówki z kiełbasą dla głodującego ludu,
wygląda w moich oczach niesmacznie: szkody z jej spożywania przekraczają
> w takim wypadku korzyści i moja podświadomość (detektor gówna czy jak to
> nazwać?) czuje to, że ktoś buduje takim zachowaniem "role model" dla
> niekorzystnej karmy.

tak mnie to troche zastanawia bo nigdy nie spotkalem sie z obnoszeniem
miesozernosci, natomiast niejednokrotnie na ulicy zauwazylem zarowno
strach jak i ciekawosc na widok jakiejs tuszy, duzo milej jest widziec
pokarm w porcjach, no tak jesc trzeba, ale niech ktos inny odwala brudna
robote

--
gazebo