Bielic czy nie bielic?

1. Data: 2003-02-03 10:58:12

Temat: Bielic czy nie bielic?
Od: "Piotr Dziewit" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Szanowni fachowcy grupowi, czy mozecie odpowiedziec na pytanie postawione w
temacie?
U nas wszyscy w koło , gdzies tak w lutym, gremialnie rzucają się do
bielenia drzew owocowych. Słyszałem, że ten zabieg jest bez sensu, nic
drzewom nie daje, a juz na pewno nie zapobiega inwazji robactwa wiosną.
Pozdr Piotr

2. Data: 2003-02-03 11:22:36

Temat: Odp: Bielic czy nie bielic?
Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Piotr Dziewit <p...@i...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:b1li07$rus$...@n...tpi.pl...
> [...]
> bielenia drzew owocowych. Słyszałem, że ten zabieg jest bez sensu, nic
> drzewom nie daje, a juz na pewno nie zapobiega inwazji robactwa wiosną.

O tej porze bywa tak, że kora drzew w ciągu dnia ogrzewa się przez słońce a
nocą gwałtownie ochładza i w wyniku tego pęka. Bielenie chroni więc korę
przed nadmiernym ogrzewaniem. Nie niszczy to jednak szkodników. Należy więc
bielić, szczególnie młode owocowe drzewka, przeciw robalom stosować inne
metody.
Kaśka

3. Data: 2003-02-03 11:25:44

Temat: Re: Bielic czy nie bielic?
Od: Darek Pakosz <d...@t...uhc.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 3 Feb 2003, Piotr Dziewit wrote:

> [...]
> bielenia drzew owocowych. Słyszałem, że ten zabieg jest bez sensu, nic
> drzewom nie daje, a juz na pewno nie zapobiega inwazji robactwa wiosną.

Wszyscy juz wiedza ze ten zabieg nie ma zapobiegac robactwu. Bielenie ma
uchronic drzewa przed przemrozeniem na skutek gwaltownego ogrzania konarow
i pnia w dzien i rownie gwaltownego schlodzenia noca.
Ja nie moge scierpiec pomalowanych drzewek wiec nie maluje. Wystarczy
okrecenie papierem. Jest to duzo skuteczniejsze a wiosna papier sie
zdejmuje i wyglada OK.

Pozdr.

D.P.

4. Data: 2003-02-03 11:29:08

Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Piotr Dziewit" <p...@i...pl> wrote in

> [...]
> bielenia drzew owocowych. Słyszałem, że ten zabieg jest bez sensu, nic
> drzewom nie daje, a juz na pewno nie zapobiega inwazji robactwa

Bo on nie jest na robactwo, tylko na nagrzewanie i przedwczesne ruszanie
sokow.
W archiwum jest przynajmniej jedna dyskusja na ten temat :-)
Pozdrowienia - Ewa Sz.

5. Data: 2003-02-03 11:45:34

Od: Darek Pakosz <d...@t...uhc.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 3 Feb 2003, Ewa Szczęśniak wrote:
> W archiwum jest przynajmniej jedna dyskusja na ten temat :-)
> Pozdrowienia - Ewa Sz.

Podziwiam Cie Ewo.
Gratuluje pamieci.

Pozdr.

D.P.

6. Data: 2003-02-03 11:46:14

Od: "Piotr Dziewit" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr Dziewit" <p...@i...pl> napisał w wiadomości
> Szanowni fachowcy grupowi, czy mozecie odpowiedziec na pytanie postawione
> temacie?

Dzęki wielkie za informacje.
Pozdr. Piotr

7. Data: 2003-02-03 12:15:05

Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Darek Pakosz <d...@t...uhc.lublin.pl> wrote in
uhc.lublin.pl:

> Podziwiam Cie Ewo.

?
Hmmm...
Zaczynam intensywnie myslec.

> Gratuluje pamieci.

Sugerujesz, ze powinnam zaczac te... no... lecytyne?
Zeby rzucic, ze bylo np. 8, a temat jako obocznosc pojawil sie w 265
innych watkach? :-)
Przynajmniej jedna na pewno byla, bo pamietam obrabiany temat, a w ilu
odcinkach to szlo to inna sprawa :-))
Pozdrowienia - Ewa Sz. z zaczatkami sklerozy

8. Data: 2003-02-03 12:28:44

Od: Darek Pakosz <d...@t...uhc.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> odcinkach to szlo to inna sprawa :-))
> Pozdrowienia - Ewa Sz. z zaczatkami sklerozy

Mam dla Ciebie ważna wiadomosc. To nie jest skleroza (jakbys chciala)
tylko zwyczajne przemeczenie wiosenne. Powinnas wiecej spacerowac, pojsc
do solarium i zjesc troche witamin. Jesli juz to wszystko robila to
powinnas tylko poczekac. Samo przejdzie.

A pamieci moge Ci pogratulowac dlatego, ze ja nie pamietam watku o
bieleniu. Mimo to mam 100% pewnosci ze musial byc i w dodatku (zgodnie z
wielowiekowa tradycja) nie skierowalem NOWEGO do archiwum (gdzie kurz i
odludzie) tylko odpowiedzialem mu zgodnie ze swoim doswiadczeniem.
Czego wszystkim zycze.

Pozdr.

D.P.

9. Data: 2003-02-03 12:43:58

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> bielić, szczególnie młode owocowe drzewka, przeciw robalom stosować inne
> metody.
> Kaśka

:)
ale jak mlode
tym mlodym podobno bielenie wapnem szkodzi
?
z pozdrowieniami i usmiechami
_hehehe

10. Data: 2003-02-03 12:46:14

Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Tadeusz Smal <s...@s...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:010c01c2cb81$ee41bae0$734a4cd5@d3h6c1...

Nie wiem jak młode, ale z doświadczenia wiem, że nowo zakupinej nektarynki
nie pobieliłam i kora pękła, niestety nie przetrzymała tego.
Kaśka
> --
> Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.rec.ogrody

Pacaneum