Błędy przy pieczeniu chleba pszennego

161. Data: 2015-02-12 11:52:44

Temat: Re: Błędy przy pieczeniu chleba pszennego
Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pani Basia napisała:

> Dwa lata temu jeszcze wszystko było tak, jak opisujesz. Kilkaset metrów
> dalej (wyżej) głównej ulicy wyrosła konkurencja w postaci Vila Toscana,
> gdzie mieliśmy nieprzyjemność spędzenia kilku nocy i śniadań, do
> Toskanii ma się tak, jak plastikowa różyczka do tej ogrodowej.

Czy ta Vila Toscana w znaczący sposób wpływa na obiekt wcześniej opisany?
Byłem tam ostatnio ze trzy lata temu. Już wcześniej, w dużej odległości,
zauważyłem wielkie reklamy czegoś z włoska nazwanego, może była to ona
Toscana. Mimo konkurencyjnych zachęt, trafiłem jednak tam, gdzie trafić
chciałem. Był piec, była pizza, była woda i wino -- tak jak opisywałem.
Że się całe Murzasichle zmieniło nie do Poznania, ale wręcz do jakiegoś
Las Vegas -- o tym też było.

Jarek

--
Za mym oknem księżyc w nowiu nad mym losem ślęczy
Na mym stole węgorz z drobiu w opakowaniu zastępczym

162. Data: 2015-02-12 17:12:19

Od: bbjk <a...@b...cc> szukaj wiadomości tego autora

> Czy ta Vila Toscana w znaczący sposób wpływa na obiekt wcześniej opisany?

O tyle, że ludziom się myli. Chcą do góralki zwłoszczonej, a trafiają do
Toscany i rozczarowanko. Tu i tam pustawo po sezonie, albo przed.
--
B.

163. Data: 2015-02-12 17:26:04

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pani Basia napisała:

> O tyle, że ludziom się myli. Chcą do góralki zwłoszczonej, a trafiają
> do Toscany i rozczarowanko. Tu i tam pustawo po sezonie, albo przed.

Na takie rzeczy, to teraz chyba "phishing" mówią. Ja przeważnie jestem
w jakimś międzysezoniu. I choć z trafieniem mogę mieć problem, to już
na miejscu nie dam się nabrać -- lokal znam od momentu jego otwarcia,
a to już może ze dwadzieścia lat będzie.

Jarek

--
Gdy ci pizzę stawiał, rzekł "prego mangiare"
To pamiętać będziesz po kres swoich dni

164. Data: 2015-02-12 18:31:04

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 11 Feb 2015 18:32:19 -0600, Pszemol napisał(a):

> "XL" <i...@g...pl> wrote in message

> Czy to jakiś konkurs?

Przysłowie.

165. Data: 2015-02-12 18:56:52

Od: bbjk <a...@b...cc> szukaj wiadomości tego autora

> Na takie rzeczy, to teraz chyba "phishing" mówią.

Mówić może i mówią, ale i robią namiętnie. Pewnie nie jest to
podszywanie się bezpośrednie, ale podkradanie wyrobionej przez lata i
pracę marki i ma jednak krótkie nogi, co wciąż obserwuję nie tylko w
Toscanie.

Ja przeważnie jestem
> w jakimś międzysezoniu.

Międzysezonie jest najlepsze.

I choć z trafieniem mogę mieć problem, to już
> na miejscu nie dam się nabrać -- lokal znam od momentu jego otwarcia,
> a to już może ze dwadzieścia lat będzie.

Lubisz Mur za sichlem?
Teraz już nie ma w naszych Tatrach prawdziwych wiosek, no, może jeszcze
Dzianisz, czy Czerwienne, jakoś zraziłam się do ulubionej dawniej
Bukowiny i Kościeliska, małe miasta, nawet w pozasezoniu.
--
B.

166. Data: 2015-02-12 18:58:57

Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pszemol wrote:

> "krys" <k...@p...onet.pl> wrote in message
>
> :-) miło że tak to oceniasz ale chyba ciutkę przesadzasz...
> Po prostu staram się aby wiedzieć czemu sie nie udało
> gdy się nie udało i czemu się udało gdy się udało...
> Aby zamiast na traf szczęścia umieć trochę proces kontrolować.
> Dla mnie dużą niewiadomą był czas wyrastania na moim własnym,
> żytnim zakwasie, samodzielnie od samego początku wypracowanym.

Toż to żywe stworzenie jest, nie da się go tak kontrolować, chyba, że pi
razy oko... Ja też nie wiem, jak długo chleb wyrasta - czasem potrafi
siedziec do wieczora, a czasem zwiac z foremki znienacka.

> Gdybym z użyciem tego zakwasu stosował się do czasów wyrastania
> z przepisów w internecie to zawsze byłyby zakalce wybuchające w piecu...
> Zamist 1,5-2 godziny pierwszego rośnięcia u mnie trzeba 8 godzin :-)

Ja po zagnieceniu chleba udaję sie do innych czynności;-) Jak sobie
przypomnę, że rośnie - czasem po pół godzinie, czasem po 1,5, to go krótko
zagniatam jeszcze raz, pakuję do blach, i teraz, to niech sobie wyrasta aż
do brzegów.

Tyle, że ja robię pszenno żytni i w formach. Babcia też tak robiła i było
dobrze;-)

> Istotne jest że Ci zawsze wychodzi to co robisz!

Nie zawsze tak było. Lata praktyki robią swoje. Po takim czasie po prostu na
oko się wie czy już, czy jeszcze, dolac wody, czy wystarczy...
A i tak trafiają się niespodzianki ( na przykład chlor w wodzie, albo dodatki
w mące).

> Ja muszę próbować różnych wariacji bo mi czasen nie wychodzi tak
> dobrze jak bym chciał aby wyszło.

To jesteś na prostej drodze do sukcesu.

> Na którymś blogu gdzieś czytałem że podobno w foremce jest łatwiej
> bo można dać luźniejsze, bardziej mokre ciasto które nie trzyma formy...
> Ja staram się opracować sobie chleby tradycyjne, okrągłe lub owalne
> ale takie które same trzymają formę bochenka bez brytfanki...
> Podobno brytfanka jest niezbędna do chlebów żytnich ale pszenne
> mają tyle glutenu że mają trzymać formę bez pomocy pojemnika...

Prawda.

> Muszę sobie skombinować jakieś koszyki do ostatniego wyrastania,
> bo na razie radzę sobie brytfanką ścierką wyścieloną w roli koszyka :-)

Smak się liczy, wygląd to sprawa drugorzędna.

J.

www.kontestacja.com

167. Data: 2015-02-12 19:00:54

Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Qrczak wrote:

> Dnia 2015-02-11 19:53, obywatel krys uprzejmie donosi:
>
> Na technologa się więc nie nadajesz.

No nie bardzo. Dlatego, że jak w mojej okolicy technolodzy się zabrali za
pieczenie chleba, to ja nie mogąc zdzierżyć tego styropianu sprzedawanego
jako chleb, wzięłam się za pieczenie...

J.

www.kontestacja.com

168. Data: 2015-02-12 19:21:06

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 12 Feb 2015 18:58:57 +0100, krys napisał(a):

> Toż to żywe stworzenie jest, nie da się go tak kontrolować, chyba, że pi
> razy oko...

Ale pi-ha można 3333-]]]

169. Data: 2015-02-12 19:22:50

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 12 Feb 2015 19:00:54 +0100, krys napisał(a):

> No nie bardzo. Dlatego, że jak w mojej okolicy technolodzy się zabrali za
> pieczenie chleba, to ja nie mogąc zdzierżyć tego styropianu sprzedawanego
> jako chleb, wzięłam się za pieczenie...

To ja mam szczęście - jest jeszcze w mojej okolicy dwóch takich, którzy
pieką dla ludzi, jeszcze nie muszę piec ciągle...

170. Data: 2015-02-12 20:12:49

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pani Basia napisała:

> [...]
> jeszcze Dzianisz, czy Czerwienne, jakoś zraziłam się do ulubionej
> dawniej Bukowiny i Kościeliska, małe miasta, nawet w pozasezoniu.

Zatrzymuję w pamięci to, co było z górą czterdzieści lat temu. Takie
lubię. Ta wieś chyba najbardziej zbrzydła i straciła w ostatnich
latach. Jak tam jadę, to w zasadzie tylko na pizzę. No, może jeszcze
przy okazji pokazać się starym znajomym -- bo tak wypada.

Jarek

--
Jutro zaczyna się tu sezon
i wszyscy ludzie o tym wiedzą

Jak się ma tycie i szczuplenie do E= mc kwadrat?
ciekawostka kulinarna
gęsi pipek
gold dust and bars for sale
Re: Sterylna kuchnia Ikselki