Błędy przy pieczeniu chleba pszennego

91. Data: 2015-02-11 16:15:19

Temat: Re: Błędy przy pieczeniu chleba pszennego
Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

FEniks wrote:

> Ciągle nie wiem. Może jakieś ph niedobre czy cóś.

A widzisz! gorsze jest, bo ktoś robi inaczej i już!

> Nie, no tyle to nawet ja nie dam rady zjeść. ;-)

Phi. 1/3 to na gorąco schodzi.
Przy moim znaczącym udziale, niestety;-)

> A serio - robię czasem drożdżowy warkocz z serem, wtedy ciasto robię na
> maśle, ale dla pewności gotowy wyrób przechowuję w lodówce - i ze
> względu na masło, i na ser.

Też robię. Ale przeważnie przechowuję normalnie w kuchni.

J.

www.kontestacja.com

92. Data: 2015-02-11 16:25:34

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pani Ewa napisała:

> Ciągle nie wiem. Może jakieś ph niedobre czy cóś.

Tak, jeśli ktoś ma wysoki współczynnik pecha, to mu
zawsze cóś się przytrafi.

--
Jarek

93. Data: 2015-02-11 16:26:53

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 11 Feb 2015 16:15:19 +0100, krys napisał(a):

> Też robię. Ale przeważnie przechowuję normalnie w kuchni.

No pewnie. Po upieczeniu (wysoka temperatura ok. 150 st. lub więcej) ani
ser, ani masło (w cieście) nie mają już w sobie _żywych_ zarodników
pleśni/bakterii, więc nic się im nie stanie od temperatury pokojowej
przynajmniej przez kilka dni, póki się oczywiscie od nowa nie zarażą z
powietrza - ale do tej pory już powinno być wszystko zjedzone. Tylko tort
oraz tzw "ciasta na zimno" warto trzymać w lodówce w celu zapobieżenia
rozpływaniu się oraz szybkiemu pleśnieniu.

94. Data: 2015-02-11 16:27:43

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 11 Feb 2015 15:29:25 +0100, krys napisał(a):

> To zapytaj. Ja wiem, o co ja chciałam zapytać.

"BYM zapytała" - to retoryczne.

95. Data: 2015-02-11 16:50:46

Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

XL wrote:

> "BYM zapytała" - to retoryczne.

Raczej mające na celu wykorzystnie okazji do wbicia szpili.

J.

www.kontestacja.com

96. Data: 2015-02-11 16:57:08

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 11 Feb 2015 16:50:46 +0100, krys napisał(a):

> Raczej mające na celu wykorzystnie okazji do wbicia szpili.

A to już masła skrytykować nie wolno, żeby komuś przypadkiem na odcisk nie
nastąpić? - w tym przypadku to już wina posiadacza odcisków, że mu reagują
bólem nawet na... masło.

97. Data: 2015-02-11 17:54:40

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"FEniks" <x...@p...fm> wrote in message

> Ciągle nie wiem. Może jakieś ph niedobre czy cóś.

:-))))))))))))))))))))))))))

Jeśli już, to pH :-)

Pozdrawiam,
Smurf Ważniak w okularach ;-)

98. Data: 2015-02-11 17:55:59

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

> Tak, jeśli ktoś ma wysoki współczynnik pecha, to mu
> zawsze cóś się przytrafi.

:-))))

99. Data: 2015-02-11 18:09:26

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"krys" <k...@p...onet.pl> wrote in message

> Pszemol ma rację. W worku foliowym spleśnieje. Chciałam tak przedłużyć
> świeżość na święta i zamiast jak zwykle, zawinąć w ściereczkę, zapakowałam
> do wora. Szkoda mi było tego chleba.

Fajnie wiedzieć, że nie tylko mi jeden taki spleśniał...
W worku foliowym wymacany łapami przy krojeniu nożem,
więc napewno był zakażony wszędobylskimi stworzonkami...

> PS. Skórka mi nie odłazi, ale piekę w blaszkach.

Wczoraj upiekłem ten sam przepis z pszennej mąki z dodatkiem otrębów
owsiancyh na z żytnim zakwasie i tym razem pierwsze wyrastanie
dałem 4 godziny w temperaturze pokojowej, drugie również 4-5 godzin
w temperaturze pokojowej i chlebek był bardzo dobry - jedyna wada
to że nie wyrósł tak dobrze jak powinien i pękła mu znowu skóra na dole.
Próbowałem włożyć go na zimnym kamieniu do nie-wpełni nagrzanego
piekarnika (ok 10 minut przed momentem jak termostat zapikał)
ale widać że nie fermentował wystarczająco długo skoro mu skóra pękła.

Myślałem że 4+4 godzin w temp pokojowej będzie lepsze niż cała
noc w lodówce, ale się pomyliłem, jeśli dobrze interpretuję słabe
rośnięcie chleba (jego duzą gęstość) i pękanie skórki na dole.
Więc następny eksperyment będzie z dużo dłuższym czase wyrastania.

Domownicy po traumie związanej z budowaniem kanapek z chleba
z odłażącą górną skórką ten wczorajszy bardzo pochwalili :-)))
Widać że używają marchewki zamiast kija ;-)

Wczoraj wieczór nastawiłem nowe ciasto, pierwsze wyrastanie przez całą
noc (9-10 godzin) w temp pokojowej, rano dziś złożenie (ciasto ładnie
wyrośnięte, puszyste) i na drugie wyrastanie zostawiłem na następne 8g.
Zobaczymy czy tym razem wyjdzie takie puszyste jak to na drożdżach
komercyjnych.

A dziś wieczór zrobię pierwszy eksperyment ciasta z nowym zakwasem
pszennym jaki dostałem od koleżanki... Już zakwas wczoraj wieczór
nakarmiony, ładnie dziś urósł w słoiku - wieczorem będzie gotowy
do użycia na nowe ciasto... Takie te eksperymenty ekscytujące... ;-)

100. Data: 2015-02-11 18:11:36

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

> Ja go nie piekę do wiedzenia, tylko do zjedzenia.
> Póki co nikt nie narzeka.

Wykażę się teraz pewnie ignorancją, ale: co to jest piec chlebowy? :-)
To w domach wiejskich są dwa piece, taki do chleba jeden a do placków inny?

Jak się ma tycie i szczuplenie do E= mc kwadrat?
ciekawostka kulinarna
gęsi pipek
gold dust and bars for sale
Re: Sterylna kuchnia Ikselki