Bliźniak czy dwa osobne domy ?

1. Data: 2005-06-25 11:00:22

Temat: Bliźniak czy dwa osobne domy ?
Od: noob <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
wraz z rodzicami zastanawiamy sie nad budową domu, wstępnie myśleliśmy o
bliźniaku (po ok 140 m2 każda połówka). W trakcie analizy do całego
konceptu doszło kilka argumentów, które raczej nie przemawiają za budową
bliźniaka tylko dwóch osobnych domów na sąsiednich działkach,
proszę powiedzcie co myślicie o obu rozwiązaniach (dobre i złe strony)
czy ktoś z was mieszka w bliźniaku i może coś napisać o tym jak sie żyje -
czy jest to krępujące, czy sprawdza sie przysłowie że z rodziną dobrze ale
na zdjęciu ?

jak na razie:

Bliźniak za
- łatwiej rodzicom będzie pilnować naszych dzieci podczas naszej
nieobecności
- większa oszczędność budowy (ale czy na pewno, w zasadzie oprócz wspólnej
ściany i ew wspólnego pieca do c.o. i c.w.c. to czy gdzieś jeszcze jest
oszczędność ?)
- większa możliwość pilnowania domu podczas nieobecności domowników z
drugiej połówki bliźniaka (czy to też jet iluzoryczne ?)
- łatwiejsza budowa (jeden kierownik, inspektor itd.)

Dwa osobne domy za
- większa swoboda i prywatność
- lepsza możliwość ew. zbycia w przyszłości
- w przypadku pożaru spali sie tylko jeden

z góry dziękuje za odpowiedz
Bartosz

2. Data: 2005-06-25 11:29:03

Temat: Re: Bliźniak czy dwa osobne domy ?
Od: "budweiser" <budweiser/wytnij@konto./wytnij/pl> szukaj wiadomości tego autora

no i jeszcze po rodzicach jak zostanie ta polowa to tez pewnie dla
dzieci/rodziny
bo chyba nikt obcy nie bedzie chcial tam mieszkac

3. Data: 2005-06-25 13:39:00

Od: "Cobrix" <c...@N...poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

> Bliźniak za - łatwiej rodzicom będzie pilnować naszych dzieci podczas
> naszej nieobecności
rozumiem ze w scianie wspolnej tych blizniakow przejscie do waszej czesci ?
Jezeli nie i osobne wejscia to nie rozumiem w czym "latwiej" - 10 krokow
blizej?

> - większa oszczędność budowy (ale czy na pewno, w zasadzie oprócz wspólnej
> ściany i ew wspólnego pieca do c.o. i c.w.c. to czy gdzieś jeszcze jest
> oszczędność ?)
A kto placi rachunki? Fifty fifty ? Juz to widze. Osobne regulatory w
domkach czy moze mierniki na koloryferach jak w spoldzielni ? Wy wyjezdzacie
na narty - temp. oszczednosciowa w domu a rodzice grzeja na maksa - predzej
czy pozniej pojawia sie animozje.

> - większa możliwość pilnowania domu podczas nieobecności domowników z
> drugiej połówki bliźniaka (czy to też jet iluzoryczne ?)
a wiec jednak przejscie wewnatrz domu ?

Jezeli nie to znow nie rozumiem w czy sie ta mozliwosc objawia. Znam
przypadki ze zlodzieje okradli parter gdy wlasciciele spali na gorze. Nie
prosciej kamere internetowa zalozyc z podgladem dla rodzicow na czas
nieobecnosci ?

> - łatwiejsza budowa (jeden kierownik, inspektor itd.)
A wiec jednak jeden dom tylko sztucznie podzielony na dwie czesci ? Jezeli
nie to z tego co sie orientuje (byly zmiany w prawie bud. ale chyba nie az
tak daleko idace) to musza byc osobne projekty osobne pozwolenia osobne
przylacza etc. Kierownik moze byc jeden ale to po prostu ta sama osoba
pelniace dwie ta sama funkcje i tu tu.

Dwa osobne domy za
- większa swoboda i prywatność
o to to. Przyjdzie ogladnac film z dobrym efektami , subwoofer chodzi a tu
zza sciany - puk puk scisz to !!!

- lepsza możliwość ew. zbycia w przyszłości
zdecydowanie !!!

> - w przypadku pożaru spali sie tylko jeden
Czarny scenariusz ale mozliwy ;)

4. Data: 2005-06-27 09:25:06

Od: "prezi" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "noob" <n...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> drugiej połówki bliźniaka (czy to też jet iluzoryczne ?)
> - łatwiejsza budowa (jeden kierownik, inspektor itd.)

Bardzo korzystnie wypada zakup materiałów!
Ojciec mojej żony wybudował już sam 3 domy w tym 1 bliźniaka.
Wg jego obliczeń (dosyć skrupulatnych) zakup materiałów na bliźniaka
wychodzi taniej niż na 2 pojedyńcze domy. Wychodzą ilości hurtowe
i bardzo łatwo o zniżki.

> Dwa osobne domy za
> - większa swoboda i prywatność
> - lepsza możliwość ew. zbycia w przyszłości
> - w przypadku pożaru spali sie tylko jeden

Dobra architektura i ciekawe rozwiązania przestrzenne stworzą atmosferę
prywatności.
Co do zbycia to bym polemizował: dobrze wybudowany bliźniak: NIGDY WSPÓLNA
ŚCIANA!
Powinny być 2 oddzielne ściany, żaden koszt, i izolacja między nimi. Nie
będzie przenosiła żadnych
drgań. Są ludzie którzy szukają sąsiadów ze względów bezpieczeństwa. Jeśli
sprtzedaż takiego
domu ma być ciut dłuższa to żaden to argument.
Obecne zabezpieczenia p.poż. są tak doskonałe iż jest to marginalny
przypadek.
Co do intytmności i hłasu - domy mogą stykać się przecież garażami...

Pozdrawiam,
Maciej

5. Data: 2005-06-27 09:35:31

Od: "Rex" <r...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

noob <n...@p...onet.pl> napisał(a):
>czy sprawdza sie przysłowie że z rodziną dobrze ale na zdjęciu ?
To zależy od rodziny i okoliczności jakie się stworzy.

> Bliźniak za
> - łatwiej rodzicom będzie pilnować naszych dzieci podczas naszej
> nieobecności
W jaki sposób? Usłyszą przez ścianę, że ktoś płacze?

> wspólnego pieca do c.o. i c.w.c.
Jeśli lubicie tą samą temperaturę w mieszkaniu to ok.

> - większa możliwość pilnowania domu podczas nieobecności domowników z
> drugiej połówki bliźniaka (czy to też jet iluzoryczne ?)
Iluzoryczne... IMHO ;-)

> Dwa osobne domy za
> - większa swoboda i prywatność
Tak

> - lepsza możliwość ew. zbycia w przyszłości
Zdecydowanie

> - w przypadku pożaru spali sie tylko jeden
To zależy od wielkości pożaru i kierunku wiatru. Ogień może
sobie "przeskoczyć" nawet i 10 metrów.

Jak dla mnie to bliźniak jest taką mini wersją mieszkania w bloku. Zawsze
jest ten "ktoś" za ścianą. Różnica tylko taka, że z jednej strony.

Pozdrawiam.
Rex

6. Data: 2005-06-27 10:59:36

Od: Sierp <s...@s...sierp.net> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 27 Jun 2005 11:25:06 +0200
"prezi" <p...@w...pl> wrote:

> [...]
> Wg jego obliczeń (dosyć skrupulatnych) zakup materiałów na bliźniaka
> wychodzi taniej niż na 2 pojedyńcze domy. Wychodzą ilości hurtowe

ale budujac jednoczesnie dwa domy (nieblizniaki) takze jak sadze
jest to do zrobienia? :-)

Sierp

7. Data: 2005-06-27 12:28:13

Od: "prezi" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sierp" <s...@s...sierp.net> napisał w wiadomości
..

> ale budujac jednoczesnie dwa domy (nieblizniaki) takze jak sadze
> jest to do zrobienia? :-)

No tak... Kupujesz material na dwa domy nie po to aby je sezonowac w
kiepskich
warunkach na budowie. Mówimy o równoczesnej budowie obu części.

8. Data: 2005-06-29 11:17:53

Od: noob <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziękuję wszystkim za odpowiedź,
jeżeli dobrze zrozumiałem to zdecydowanie osobno,
bo bliźniak i tak musze budować jak dwa domy, rzeczywista oszczędność jest
nikła, a kłopoty jak nie teraz to pojawią sie w przyszłości ;)
powoli dojrzewam do tej myśli
pozdrawiam
Bartosz

Gdzie zrobić półki na CD?
Drzwi garazowe w bloku, zabezpieczenia ...
Plamy z tuszu
jaki podgrzewacz co+cw?
wojna z kurzem